Standard ERP by HansaWorld
vs
Pyramid Business Studio

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Produktfunktionaliteter i ERP-system

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtids data
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtids data
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Bygg ditt eget system, precis som du vill ha det!

Oavsett storlek på företaget vill man fokusera på rätt saker och inte dras med onödig administration. Standard ERP by HansaWorld är fullt av smart funktionalitet för att förenkla och automatisera det administrativa arbetet i affärssystemet.

  • Flexibilitet att skräddarsy efter er verksamhet
  • Stort antal branschspecifika helhetslösningar
  • REST API för enkel integration mot externa system
  • Styr befogenheter med behörighetsgrupper
  • Stöd för multivalutahantering och flerbolagsuppsättning
  • Administrera all kund- och produktdata för e-handeln
  • Tillgängligt på över 40 olika språk
  • Mobilapplikation för smidig lagerhantering
  • Mobilapplikation för smidig säljorderhantering

Varför väljer man ert system?

  1. Redovisning Spara tid med Pyramid redovisning och gör redovisningen enkel och arbetsbesparande. Med effektiva sökverktyg tar du snabbt fram den information som önskas för din verksamhet!
  2. Order/ Lager/ Inköp. Har du behov av ett heltäckande orderflöde som både ska vara funktionsrikt men samtidigt kunna erbjuda enkla flöden? Då är Pyramids basmodul Order/Lager/Inköp helt rätt för dig.
  3. Projekt. Företag som hanterar egentillverkat material, inköpta varor, tjänster och debiterbar tid behöver en bra projekthantering. Nyckeln till ett lönsamt projekt är att veta hur det går. Med Pyramid Projekt har du full kontroll hela vägen!

Varför väljer man er som leverantör?

Specialister på affärssystem, e-handel & appar

Appli är ett etablerat och modernt företag med gedigen erfarenhet inom affärssystem, e-handelsplattformar och mobilapplikationer.

Sedan Appli grundades har vi hjälpt företag inom både den privata och offentliga sektorn att bygga helt skräddarsydda system till att implementera större systemlösningar som vi är återförsäljare utav. Med över 40 års erfarenhet i branschen vet vi att vikten av långvariga kundrelationer och ett tätt samarbete är nyckeln till framgång - både för oss och för våra kunder.

Som en strategisk partner jobbar vi konsekvent över tid tillsammans med våra kunder och levererar helhetslösningar kring allt systemrelaterat. Med vår spetskompetens inom affärssystem, e-handelslösningar, lagerapplikationer och integrationer mot tredjepartstjänster så som, leverantörsfakturaskanning med MediusGo, e-fakturering med InExchange och fraktbokning med nShift, erbjuder vi våra kunder en helhetslösning.

  • Affärssystem
  • Hosting
  • Apputveckling
  • Lagersystem
  • E-handel för B2B och B2C

Varför väljer man er som leverantör?

För oss är IT och affärssystem så mycket mer än fysiska maskiner, system och kablar. 

Det är allt det värdeskapande som dessa prylar bistår oss med när de kombineras på rätt sätt. Det handlar om att säkerställa att en laptop blir sista delen i en lyckad implementation av ett nytt affärssystem. Det är inte en enskild laptop som skapar värdet. Det gör människan som använder dessa produkter ihop med de smarta lösningar och effektiviseringar vi på Dialect hjälper dig med.

Vi på Dialect kallar det för värdeskapande IT.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Appli hjälper små till medelstora bolag med digital utveckling, genom affärssystem, e-handel och lagersystem. Vår expertis inom digitalisering och lagereffektivisering gör att vi bland annat lämpar oss för grossister, partihandel och tillverkande bolag.

Vi har även flertalet koncernbolag som kunder, då vårt affärssystem har stöd för flerbolagsuppsättning, multivalutahantering och stora språkmöjligheter.

Hur positionerar ni er på marknaden?

IT-system och utrustning för alla behov

Hos Dialect får du all IT-utrustning du behöver – datorer, servrar, nätverksutrustning, programvara och telekommunikation.

Vi hjälper dig välja rätt system för din verksamhet och att installera och konfigurera systemen. För att allting ska fungera så bra som möjligt erbjuder vi även support och underhållstjänster för att säkerställa en smidig och effektiv drift.

Dialect är specialiserade på att förstå utveckling, de senaste trenderna och teknologierna inom IT-branschen. Vi hjälper våra kunder hålla sig uppdaterade och konkurrenskraftiga.

Våra erfarna konsulter har rätt kunskap för att hjälpa dig implementera och dra nytta av modern IT-infrastruktur och smarta, digitala lösningar.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Exempel på vad vi hjälper våra kunder med

Addbrand

Appli ser vi som en stabil partner som stöttar och hjälper oss i vår digitala resa. Under vår resa har vi tillsammans med Appli har vi bland annat hunnit driftsätta en helt ny webbshop, där Appli upprätte effektiva processer i affärssystemet.

HotScreen

Integrationen och formbarheten av affärssystemet Standard ERP har gjort att vi, tillsammans med Appli, har kunnat skräddarsy systemet efter vår verksamhet och våra behov. Detta har gjort att affärssystemet har blivit en kärna i vår verksamhet och varit en nyckel till vår digitalisering av många processer som har effektiviserat våra flöden.

Abilia

Appli har hjälpt oss att förverkliga och optimera våra arbetsprocesser och flöden genom nära kundkontakt och djup förståelse över våra processer internt.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Affärsystem
  • Molntjänster
  • Support & Drift
  • Servrar & Hosting
  • Nätverk
  • Copy & Print
  • Utveckling & Integrationer
  • Hårdvara

Omdömen

Baserat på 4 omdömen

Baserat på 3 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Flexibelt affärssystem som går att verksamhetsanpassa
Att affärssystemet är så pass anpassningsbart och vi kan genom vår leverantör Appli mer eller mindre skräddarsy affärssystemet utifrån våra behov.
Att det kan anpassas till vår verksamhet
Pyramid är ett enkelt och snabbt system utan att tumma på kvalitén. Lagermodulen fungerar på mycket tillfredsställande sätt och hjälper oss att kontrollera in och utleveranser för ökad lönsamhet.

Omdömen

Nackdelar

Känns väldigt gammalt och utdaterat.
Kan stundtals vara lite instabilt.
Att det är så många olika moduler för "samma" saker, att det inte finns en skatt och boksluts-modul
Finns vissa funktioner/processer som är nischade för oss som vi just nu inte har stöd för. Det vore önskvärt.

Standard ERP by HansaWorld

Appli

Läs mer om Standard ERP by HansaWorld

Pyramid Business Studio

Dialect Noracom

Läs mer om Pyramid Business Studio

Relaterade kategorier

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI site