Systemguiden

Systemkategorier

Tjänsteleverantörer

För leverantörerBloggOm oss

NetSuite
vs
Microbizz

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Orderhanteringssystem

Direkta kundkonversationer
Fakturering
Hantering av flera lager
Hantering av restorder
Integrerbart
Notiser och påminnelser
Orderplanering
Rot och rut beräkning
Statistik och rapporter
Direkta kundkonversationer
Fakturering
Hantering av flera lager
Hantering av restorder
Integrerbart
Notiser och påminnelser
Orderplanering
Rot och rut beräkning
Statistik och rapporter

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Realtidsinformation
  • Visibilitet från KPI ner till transaktion över grupper och enskilda bolag
  • Enkelt att använda
  • Äkta molnapplikation
  • Flexibel och skalbar plattform
  • Enkel att integrera med andra applikationer
  • Kontrol över kostnader/intäkter och kunna öka försäljningen

Varför väljer man ert system?

Microbizz skapar värde på följande sätt:

  • Alla moduler delar data och fungerar sömlöst tillsammans
  • Skalbar och flexibel plattform som växer med er
  • Användarvänlig mobilapp för enkel registrering i fält
  • Minskar administration och sparar tid
  • Stödjer hög kvalitet och bra dokumentation
  • Lämplig för field service, bygg, service och försörjning

Varför väljer man er som leverantör?

NetSuite är världens ledande ERP leverantör i molnet sedan över 20 år med över 31000 bolagskunder världen över. NetSuite bygger på en öppen arkitektur och gemensam datakälla detta gör plattformen ideal för snabbskalande bolag med verksamheter i flera länder.

NetSuite säkerställer en gemensam version av sanningen och ger bättre beslutsunderlag åt medarbetare, styrelse och ägare.

Varför väljer man er som leverantör?

Microbizz är en stark partner för er digitalisering:

  • Lösning skräddarsydd efter era specifika behov
  • Lokal support och rådgivning
  • Personlig onboarding och utbildning av ert team
  • Löpande utveckling baserad på kundfeedback
  • Fokus på långvariga relationer och verkligt värde

Hur positionerar ni er på marknaden?

  • Möjliggör snabb expansion för företag, tex framtida unicorns
  • Äkta molnbaserad ERP
  • Global med lokal förankring utrullat i 200+ länder
  • Flexibilitet för framtida förändringar i verksamheten och omvärlden

Hur positionerar ni er på marknaden?

Microbizz positionerar sig som marknadsledare inom digital arbetsstyrning genom att erbjuda skräddarsydda lösningar till varje enskild kund. Den danskutvecklade plattformen kombinerar djup branschförståelse med innovativa möjligheter, så att kunderna får exakt de moduler och funktioner som passar deras arbetsprocesser.
Microbizz arbetar nära kunderna och erbjuder lokal support för att säkerställa att systemet anpassas efter behoven och skapar största möjliga värde.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Beslutsstöd/rapportering i realtid
  • Koncernkonsolidering
  • Synbarhet genom bolag, regioner och kontor
  • Rätt resursallokering över bolag, regioner och kontor
  • Se till att deras ERP alltid är på senaste versionen
  • Faciliterar stark tillväxt i personal, bolag, länder och volym

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Ger komplett överblick över alla uppgifter, projekt och resurser
  • Minimerar manuellt pappersarbete och administrativa uppgifter
  • Effektiv tidsregistrering och planering av medarbetare och rutter
  • Hög kvalitet och spårbar dokumentation med digitala checklistor
  • Förbättrar samarbetet mellan kontor och fält med synkronisering i realtid
  • Enkel åtkomst till data via mobilapp, även offline
  • Integrerad fakturering och lön minskar fel
  • Skalerar efter verksamhetens storlek och behov

Omdömen

Baserat på 3 omdömen

Baserat på 6 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Användarvänligheten. Det är lätt att navigera och enkelt nog att förstå för en förstagångsanvändare.
Möjligheterna systemet har för ett företag och alla dess avdelningar. Jag tycker om de sparade sökningarna och rapporterna du kan anpassa. Jag tycker också om att kunna följa alla flöden för exempelvis PO:s
Det jag uppskattar mest med Microbizz är den betydande förbättringen av våra arbetsflöden och den höga grad av överblick som systemet ger oss i vår dagliga verksamhet. Användningen av statusar och möjligheten att konfigurera individuella startsidor säkerställer att uppgifter hanteras i rätt tid och inte går förlorade, samtidigt som faktureringsprocessen blir mer strukturerad och transparent. Integrationerna till våra andra system - både ekonomi- och telefonsystem - är stabila och effektiva. Telefonintegrationen har gjort det mycket enklare för oss att identifiera kunden omedelbart. Vi kan nu komma åt kundkortet direkt, vilket minskar felen och sparar tid. De många automationsmöjligheterna gör dessutom att vi kan optimera en rad rutinmässiga processer, vilket frigör resurser och ger en mer enhetlig och effektiv verksamhet. Sammantaget har Microbizz i hög grad bidragit till att professionalisera och effektivisera våra interna processer.
Att det inte är ett slutet system, utan att man kan anpassa det.

Omdömen

Nackdelar

Det finns begränsningar som gör att vissa uppgifter blir onödigt komplicerade
Jag tycker inte om att när du skickar ett mail genom NetSuite så kan du inte se det i din vanliga inkorg. Jag skulle vilja kunna se det där för att kunna följa allt snabbt och enkelt
Det som jag är minst glad över är de utmaningar som ibland uppstår i samband med releaser. Eftersom vår Microbizz-installation är mycket anpassad till våra egna arbetsflöden kan nya uppdateringar ibland påverka funktioner som normalt fungerar perfekt för oss. Med det sagt upplever vi också att Microbizz är extremt snabba med att åtgärda buggarna igen. Även om det kan vara frustrerande ibland känner vi att vi har ett bra stöd och att problemen vanligtvis löses mycket snabbt.
Att det nästan kan bli för tekniskt, komplicerat eller oklart var man ska göra vad.

NetSuite

Oracle NetSuite

Läs mer om NetSuite

Microbizz

Microbizz

Läs mer om Microbizz