Visma Spcs Affärssystem
vs
HiCore Business

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Våra affärssystem är skräddarsydda för blivande, nystartade och erfarna småföretagare. Vi har sedan 1984 tagit fram användarvänliga, enkla och tidsbesparande system, så att man ska kunna lägga mer tid på sitt företag – och mindre på det ekonomiska.
  • Digitalisering är vår grej. Våra affärssystem byggs för automation. Allt för att skapa helt digitala flöden och minimera manuella processer.
  • Allt för att få dig att lyckas. Hos oss får du hjälp igång, support och tillgång till vårt omtyckta forum där du inte bara får hjälp av våra rådgivare – utan av 40 000 andra småföretagare!.

Varför väljer man ert system?

  • Full koll på lager och inköp
  • Smidig offert/order/faktura
  • Färdiga integrationer

Varför väljer man er som leverantör?

  • Vi gör allt för att du ska kunna lägga mer tid på din passion och mindre på det administrativa. Detta genom att erbjuda smarta, användarvändliga och tidsbesparande ekonomisystem.
  • Vi ger dig programsupport och guidar dig igång i ditt program. Dessutom finns vårt företagsforum där du får hjälp av både oss på Visma och 40 000 andra företagare.
  • Testa programmet innan du bestämmer dig! Vi erbjuder 30 dagars öppet köp och pengarna tillbaka om du inte är nöjd.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Lång erfarenhet av branschen
  • Helhetslösning tillsammans med utvalda partners
  • Snabb och kunnig support alla dagar och helger

Hur positionerar ni er på marknaden?

Vi vänder oss i första hand till blivande, nystartade och befintliga småföretag i Sverige mellan 0-50 anställda. Våra produkter lämpar sig till de allra flesta branscher oavsett bolagsform.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Vi vill hjälpa dig med företag inom handelsbranschen öka din lönsamhet och effektivisera din verksamhet genom vår affärslösning och branschkunskap.

Med HiCore har du ett lager med rätt varor, i rätt tid till rätt pris, vilket innebär ökad försäljning oavsett kanal.

Vi vill jobba nära dig som kund och din verksamhet och vara en del av ditt företags utveckling.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Visma Spcs finns för att förenkla allt det ekonomiska – med lättbegripliga och självkörande ekonomisystem som gör det mesta av jobbet åt dig. Så att du kan fokusera på din passion och samtidigt ha full kontroll.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

"Med HiCores hjälp har vi fått ännu bättre koll på vår order- lagerhantering. Vi har kunnat digitalisera många processer som vi tidigare genomfört manuellt, vilket gör att vi sparar både tid och pengar.

HiCore är lyhörda, hjälpsamma och alltid på tårna när det kommer till vidareutveckling."

Jonas Åström, Rekomo AB

Omdömen

Baserat på 6 omdömen

Baserat på 2 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Att träffa människor!
Logiskt och enkelt, snabb support.
Enkelt att arbeta med och saknar man något så går det att önska en funktion, de är lyhörda för kundens behov och anpassar programmen vart eftersom.
Enkelt system, logiskt. Lätt att få hjälp av supporten vid frågor eller önskemål.

Omdömen

Nackdelar

Administrativa uppgifter
Att det inte finns ett större leverantör hantering. Inkomna efakturor borde finnas ha fler attest flöde.
Layouten är lite krånglig att göra själv och inte alla bolags högsta prioritet

Visma Spcs Affärssystem

Visma Spcs

Läs mer om Visma Spcs Affärssystem

HiCore Business

HiCore

Läs mer om HiCore Business

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site