Standard ERP by HansaWorld
vs
HiCore Business

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Bygg ditt eget system, precis som du vill ha det!

Oavsett storlek på företaget vill man fokusera på rätt saker och inte dras med onödig administration. Standard ERP by HansaWorld är fullt av smart funktionalitet för att förenkla och automatisera det administrativa arbetet i affärssystemet.

  • Flexibilitet att skräddarsy efter er verksamhet
  • Stort antal branschspecifika helhetslösningar
  • REST API för enkel integration mot externa system
  • Styr befogenheter med behörighetsgrupper
  • Stöd för multivalutahantering och flerbolagsuppsättning
  • Administrera all kund- och produktdata för e-handeln
  • Tillgängligt på över 40 olika språk
  • Mobilapplikation för smidig lagerhantering
  • Mobilapplikation för smidig säljorderhantering

Varför väljer man ert system?

  • Full koll på lager och inköp
  • Smidig offert/order/faktura
  • Färdiga integrationer

Varför väljer man er som leverantör?

Specialister på affärssystem, e-handel & appar

Appli är ett etablerat och modernt företag med gedigen erfarenhet inom affärssystem, e-handelsplattformar och mobilapplikationer.

Sedan Appli grundades har vi hjälpt företag inom både den privata och offentliga sektorn att bygga helt skräddarsydda system till att implementera större systemlösningar som vi är återförsäljare utav. Med över 40 års erfarenhet i branschen vet vi att vikten av långvariga kundrelationer och ett tätt samarbete är nyckeln till framgång, både för oss och för våra kunder.

Som en strategisk partner arbetar vi konsekvent över tid tillsammans med våra kunder och levererar helhetslösningar kring allt systemrelaterat. Med vår spetskompetens inom affärssystem, e-handelslösningar, lagerapplikationer och integrationer mot tredjepartstjänster så som, leverantörsfakturaskanning med MediusGo, e-fakturering med InExchange och fraktbokning med nShift, erbjuder vi våra kunder en helhetslösning.

  • Affärssystem
  • Hosting
  • Apputveckling
  • Lagersystem
  • E-handel för B2B och B2C

Varför väljer man er som leverantör?

  • Lång erfarenhet av branschen
  • Helhetslösning tillsammans med utvalda partners
  • Snabb och kunnig support alla dagar och helger

Hur positionerar ni er på marknaden?

Appli hjälper små till medelstora bolag med digital utveckling, genom affärssystem, e-handel och lagersystem. Vår expertis inom digitalisering och lagereffektivisering gör att vi bland annat lämpar oss för grossister, partihandel och tillverkande bolag.

Vi har även flertalet koncernbolag som kunder, då vårt affärssystem har stöd för flerbolagsuppsättning, multivalutahantering och stora språkmöjligheter.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Vi vill hjälpa dig med företag inom handelsbranschen öka din lönsamhet och effektivisera din verksamhet genom vår affärslösning och branschkunskap.

Med HiCore har du ett lager med rätt varor, i rätt tid till rätt pris, vilket innebär ökad försäljning oavsett kanal.

Vi vill jobba nära dig som kund och din verksamhet och vara en del av ditt företags utveckling.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Vad säger våra kunder?

Addbrand

Appli ser vi som en stabil partner som stöttar och hjälper oss i vår digitala resa. Under vår resa har vi tillsammans med Appli har vi bland annat hunnit driftsätta en helt ny webbshop, där Appli upprätte effektiva processer i affärssystemet.

HotScreen

Integrationen och formbarheten av affärssystemet Standard ERP har gjort att vi, tillsammans med Appli, har kunnat skräddarsy systemet efter vår verksamhet och våra behov. Detta har gjort att affärssystemet blivit en kärna i vår verksamhet och varit en nyckel till vår digitalisering av många processer som har effektiviserat våra flöden.

Abilia

Appli har hjälpt oss att förverkliga och optimera våra arbetsprocesser och flöden genom nära kundkontakt och djup förståelse över våra processer internt.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

"Med HiCores hjälp har vi fått ännu bättre koll på vår order- lagerhantering. Vi har kunnat digitalisera många processer som vi tidigare genomfört manuellt, vilket gör att vi sparar både tid och pengar.

HiCore är lyhörda, hjälpsamma och alltid på tårna när det kommer till vidareutveckling."

Jonas Åström, Rekomo AB

Omdömen

Baserat på 4 omdömen

Baserat på 2 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Kundanpassning och flexibilitet
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Flerfönsterteknik, integrering, prestanda, skalbart, anpassningsbart, bra valutastöd.
Att affärssystemet är så pass anpassningsbart och vi kan genom vår leverantör Appli mer eller mindre skräddarsy affärssystemet utifrån våra behov.
Enkelt att arbeta med och saknar man något så går det att önska en funktion, de är lyhörda för kundens behov och anpassar programmen vart eftersom.
Enkelt system, logiskt. Lätt att få hjälp av supporten vid frågor eller önskemål.

Omdömen

Nackdelar

Vissa bankintegrationer.
Kan stundtals vara lite instabilt.
Layouten är lite krånglig att göra själv och inte alla bolags högsta prioritet

Standard ERP by HansaWorld

Appli

Läs mer om Standard ERP by HansaWorld

HiCore Business

HiCore

Läs mer om HiCore Business

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site