Finago Procountor
vs
Wallester

Tyvärr, ingen data än.

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

199 kr/må...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

0

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Utläggshantering

Attestfunktion
Autodetektion av utläggsbedrägeri
Automatisk kontering
Automatiskt traktamente
Kopplat kreditkort
Koppling till ekonomisystem
Mobilfoto av kvitton
Spec; Milersättning
Spec; Resebokning
Spec; Reseräkningar
Spec; Utlägg
Synkronisering med regelverk
Valutakonvertering
Attestfunktion
Autodetektion av utläggsbedrägeri
Automatisk kontering
Automatiskt traktamente
Kopplat kreditkort
Koppling till ekonomisystem
Mobilfoto av kvitton
Spec; Milersättning
Spec; Resebokning
Spec; Reseräkningar
Spec; Utlägg
Synkronisering med regelverk
Valutakonvertering

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Tidsbesparing - Procountor Financials digitala bokföring frigör din tid. Du kan utföra alla redovisningsuppgifter från början till slut helt digitalt. Med upp till 6 dimensioner kan du behändigt se lönsamheten och kostnaderna för olika delar av verksamheten. Allt material – fakturor, kvitton och andra bilagor – får du behändigt i Procountor Financials.

Tillgänglighet - Du har tillgång till Procountor Financials digitala bokföringssystem var som helst. Med obegränsad mängd av avgiftsfria användare kan du enkelt samarbeta med redovisningskonsulten och dela data med revisorer och andra som behöver tillgång till dina ekonomiska uppgifter.

Automatisering av processer - Vi erbjuder flexibilitet för redovisning tack vare automatiserade processer. Du kan enkelt se om det är något att fixa i bokföringen och du har enkla verktyg tillgängliga för att rätta till dem.​ Du kan också definiera dina egna redovisningsregler och få automatiska rapporter till ditt förfogande.​

Varför väljer man ert system?

Wallester Business ger företag ett praktiskt sätt att hantera alla typer av företagsutgifter: vid tjänsteresor, konferenser, marknadsföringskampanjer, annonsering och dagliga inköp. Företag kan utfärda ett separat virtuellt kort för varje behov eller varje medarbetare, med individuella budgetar och handlarkontroller som ekonomiavdelningen enkelt styr. Alla utgifter, från flygbiljetter till kaffeköp, marknadsföringskostnader på plattformar som Google Ads, TikTok och Meta, samt inköp för kontoret synkas automatiskt i en enda dashboard. Kvitton laddas upp direkt i appen, vilket minskar manuellt arbete och förenklar bokföringen. Det gör att företag kan hålla ordning på alla kostnader på ett strukturerat, transparent och smidigt sätt, utan privata kort eller krångliga utläggsprocesser. Wallester Business skapar helt enkelt effektivare betalningsflöden för marknads-, operations- och reseavdelningar.

Varför väljer man er som leverantör?

  1. Vi erbjuder det mest automatiserade bokföringsprogrammet på marknaden och dina manuella arbetsuppgifter är historia. Programmet producerar färdiga redovisningsrapporter och du kan enkelt distribuera dem till ett obegränsat antal användare utan extra kostnad.​
  2. Vi onboardar dig och ser till att du får en enkel implementering. Du får alltid support från vår kundtjänst.​
  3. Vi möjliggör skalbarhet, vilket innebär att när företaget växer, växer vi med dig (t.ex. dimensioner, valutahantering osv.)

Varför väljer man er som leverantör?

Att driva företag utan dedikerade utgiftskort skapar fler problem än man tror: bristande insyn, delade kort, fördröjda godkännanden och svår spårning. Följden blir att ekonomiavdelningen lägger timmar på att jaga kvitton och stämma av betalningar. Wallester Business är byggt för att lösa just detta. Tilldela varje anställd, projekt eller team egna kort, sätt individuella gränser, och synka alla utgifter automatiskt med era ekonomisystem via REST-API. Allt hålls organiserat, spårbart och under kontroll. Vi erbjuder en komplett lösning med enkel och kostnadsfri registrering, obegränsad kortutgivning, användarvänlig mobilapp, multifunktionell portal, stark säkerhet och bokföringsintegrationer. Wallester Business är kostnadsfri eftersom vi arbetar genom partnerskap med Visa och andra aktörer, vilket gör att vi kan erbjuda våra tjänster utan kostnad för användaren. Alla vinner på enkla och effektiva kortlösningar.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Vi är en uppstickare på den svenska marknaden, men har under många år varit marknadsledande i Finland. Om du vill testa ett mer automatiserat och helt digitalt program så se vilka möjligheter som finns med Procountor.

Du kan alltid prova Procountor kostnadsfritt.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Wallester är en pålitlig ledare inom fintech-tjänster, och nästa generations fintech-aktör som erbjuder en enhetlig plattform för digitala betalningar och kortutgivning. Som officiell Visa Principal Member kombinerar vi regulatorisk styrka med modern teknik och gör det möjligt för företag i hela Europa (inklusive Sverige) att lansera egna kortuppsättningar, effektivisera sina finansiella processer och växa på en dynamisk marknad. Wallester betjänar redan svenska och finska företag och fortsätter nu expandera i regionen.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Vi erbjuder 100 % digitaliserad redovisning i realtid. Revisionen är smidig när alla transaktioner och bilagor automatiskt visas i Procountor Financials.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Inte ens banker med moderna lösningar kan erbjuda heltäckande turnkey-lösningar. Men det kan Wallester.

  • Omedelbar tilldelning av annonsbudget – virtuella kort per plattform och konto.
  • Förbättrad budgetkontroll – utgiftsgränser och realtidsdata minskar risken för att de överskrids.
  • Betalningshantering för flera kunder – unika kort per kund förenklar avstämning.
  • Optimerat kassaflöde – inga avbrott på grund av försenade betalningar.
  • Ökad operationell effektivitet – smidig hantering i hela leveranskedjan.
  • Utgiftshantering – automatiserade register eliminerar utlägg.
  • Automatiska gränser – stoppar obehöriga köp vid exempelvis tankning.
  • Skalbarhet – fungerar över hela Europas nätverk.
  • Låga FX-avgifter – kostnadseffektiva utgifter utomlands.

Omdömen

Fördelar

Användarvänlig, lätt att hantera allt man behöver göra i redovisningsprogrammet, logisk för den som förstår redovisning.
Användarvänligt program, tydligt och lätt att arbeta i

Tyvärr, ingen data än.

Omdömen

Nackdelar

Jag gillar allt men det finns alltid saker man kan förbättra i programmet. Det beror på vilka behov man har.
Skulle vilja ha fler instruktionsvideos om hur man jobbar med olika moment i systemet.

Tyvärr, ingen data än.

Finago Procountor

Accountor Finago

Läs mer om Finago Procountor

Wallester

Wallester

Läs mer om Wallester

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE siteGo to en_GB site