Extend Commerce ERP
vs
Visma Net
Företagsstorlek
Antal anställda
Plattform
Prisinformation
6 500 SEK/mån
-
Produktfunktionaliteter i Affärssystem
Produktfunktionaliteter i ERP System
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
Samla lager, försäljningskanaler och flöden i samma system.
Fokus på vertikaler - FMCG, läkemedel, handel/grossist samt försäljning & service av fritidsmaskiner!
- Full koll på produkter, även strukturartiklar eller BOM-produkter.
- Integration till alla kanaler såsom marknadsplatser, webbshoppar, fysiska butiker.
- B2B webbshop som är byggd direkt mot affärssystemet så all affärslogik hanteras på ett ställe.
- Många säljkanaler driver flera lager egna och eller tredjeparslager.
- Mobilapp för digitala arbetsordrar för att förenklar mekanikernas arbete på fältet och i verkstan.
- Stöd för service och vinterförvaring.
- Full kontroll på din verksamhet med BI, följ upp försäljning mm per produkt och egenskaper.
- Helt integrerat med vårt digitala lagersystem/WMS med full kontroll och effektiv plock med inbygd transportbokning.
- Optimera lagernivåer och få kontroll på när du skall köpa in med prognoser och beställningspunkter.
Varför väljer man ert system?
Visma Net är ett komplett, modernt affärssystem fött i molnet. Med över tio år på marknaden står plattformen och utvecklingsfokus starkt.
Säkerhet, trygghet och enkelheten med “allt i ett”.
För mindre, växande bolag är systemet flexibelt nog att kunna växa med verksamhetens nya behov. Det inkluderar allt från integrationer med externa system, valuta- och flerspråkhantering till uppsättning av koncernbolag.
För företag som redan är väletablerade erbjuder systemet stöd för komplex hantering av olika flöden.
Varför väljer man er som leverantör?
Samla lager, försäljningskanaler och flöden i samma system.
Vårt molnbaserat affärssystem ger dig kontroll över dina försäljningskanaler, lager och affärer – och är designat för att möjliggöra tillväxt. Detta genom att exempelvis växa in på nya marknader, sätta upp flera lager eller addera flera säljkanaler. För att göra detta så effektivt som möjligt för våra kunder så har vi många standardintegrationer.
Vi är byggda för integration
Att bygga sitt affärssystem ska vara enkelt – och kostnadseffektivt! För att optimera affärssystemet har vi skapat en rad standardkopplingar och har öppna gränssnitt/API som andra system kan integrera mot. Vi samarbetar med ett flertal ledande aktörer, system och plattformar, och vi guidar dig gärna till en bra kombination. Exempel på Standardintegrationer är:
Kassasystem
- Crona POS
Ekonomi
- Fortnox (SE)
- Visma eEkonomi (SE)
- Visma e-conomic (DK)
- Visma eAccounting (NO)
- PS Finance
Webbshop
- Askås
- Magento
- Norce
- Shopify
- Wikinggruppen
- WooCommerce
Varför väljer man er som leverantör?
Cloud Connection är din samarbetspartner inom ERP, CRM och Lön. Vad menar vi då med ordet “samarbetspartner”?
För oss är god kommunikation och människorna vi jobbar med nyckeln till att lyckas med digitalisering. Utan människorna som ska nyttja systemen vi erbjuder är det begränsat hur långt man kommer med endast teknologin i sig. Vi försöker därför göra det lilla extra för att alltid vara tillgängliga och närvarande för alla våra kunder - oavsett storlek eller behov.
För att fortsätta leverera kvalitet till våra kunder har vi anpassat oss i takt med tiden. Vi har anpassat oss för att kunna behålla det vi menar är det viktigaste i en komplex digital värld - goda samtal, trygghet och tillit samt lång erfarenhet.
Det viktigaste med digitalisering är inte teknologin i sig, det är människan, och vi är stolta över att få jobba med de allra bästa.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Utveckling varje dag. Sedan 1999.
Vi erbjuder kompetent affärssystem med vertikalspecifika funktioner och i allt vi gör så är utgångspunkten att vi vill hjälpa våra kunder att ha kontroll på sina processer, skapa möjligheter och kunna växa. Sedan 1999 har vi utvecklat vårt affärssystem och WMS ; i takt med tiden och med digitaliseringen som drivkraft. Vår tjänst är under ständig utveckling, och med runt 7500 timmars förbättring av vårt affärssystem årligen så har vi idag en stabil och komplett tjänst. Vi är idag en väl etablerad aktör, och vi vågar påstå att vi är absolut ledande inom vårt område.
Affärssystem behöver inte vara konsultintensivt – eller ta lång tid
Vi på Extend Commerce vill göra det enkelt, kostnadseffektivt och snabbt att byta affärssystem. Därför jobbar vi på ett annat sätt jämfört med många andra. Vi äger systemet själva, och vi investerar mycket i att utveckla applikationerna kontinuerligt. Vi släpper tio releaser per år, vilket gör att systemet hela tiden utvecklas, vilket borgar för att våra kunder kan ha ett minst lika relevant system om tio år som idag. Att komma igång med Extend Commerce är en smidig process, och det blir heller inga överraskningar med kostsamma uppdateringar eller konsultprojekt.
Extend Commerce ERP och WMS riktar sig till kunder som efterfrågar kompetenta system med flexibilitet i hur processer hanteras. Alla delar är molnbaserade och som kund får du hela tiden nya funktioner eftersom investering i systemutveckling hela tiden görs och det släpps ny funktionalitet 10 gånger per år. Vi stävar efter att affärssystem inte skall vara konsultintensivt och vi har nästa alltid fasta priser så kunden vet vad det kostar. Vår produkt passar företag i omsättningsspannet 20-500 MSEK.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Cloud Connection är en trygg, personlig och heltäckande digitaliseringspartner med stark nordisk närvaro. Genom att kombinera djup teknisk kompetens med mänsklig tillgänglighet erbjuder vi skräddarsydda lösningar inom ERP, CRM och lön – inte bara som systemleverantör, utan som en långsiktig samarbetspartner. Med rötter i fem etablerade bolag i Sverige och Norge har vi byggt en bred kunskapsbas som gör oss rustade för allt från småföretag till större koncerner.
Vi särskiljer oss genom att sätta kunddialog, hållbarhet och kvalitet i fokus. Vi lägger stor vikt vid att skapa lösningar som inte bara effektiviserar – utan också förenklar människors vardag. Genom ett starkt ESG-engagemang, hög servicegrad och en proaktiv rådgivningsfilosofi siktar Cloud Connection på att bli det självklara valet för företag som vill framtidssäkra sina verksamheter med hjärta, hjärna och hållbarhet i balans.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Hur hjälper vi våra kunder
- Full koll på era produkter, även om ni har strukturartiklar eller BOM-produkter.
- Integration till alla dina kanaler
- Många säljkanaler och flera lager, men ändå kontroll på disponibelt saldo i realtid
- Effektivisera orderhantering genom B2B-shop för att ta emot order från kund.
- Full kontroll på verksamheten med BI?
- Digitalt lager med full kontroll och effektiv plock med inbygd transportbokning
- Köp in rätt mängd vid rätt tillfälle
- EDI-koppling till de stora aktörerna inom dagligvaruhandel, ex. ICA & Coop,
- Effektivisera din orderprocess - låt dina kunder lägga ordern i B2B webshop
- Integration till Fortnox.
- Integration till tredjepartslogistiker.
- Inköp/försörjning och stöd för beställningspunkter och prognoser.
- Ha koll bäst före-datum och batch nr.
- Molnbaserat WMS/lagersystem med stöd för batch nr. och bäst-före-datum
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Många av Cloud Connections kunder söker ett modernt affärssystem som ger bättre kontroll, automatisering och flexibilitet. Visma Net löser detta genom att:
- Automatisera ekonomiska flöden och minska manuellt arbete
- Ge realtidsinsikt i verksamheten med smart rapportering
- Möjliggöra skalbarhet och mobil åtkomst via molnet
- Hantera lager och logistik effektivt i en växande verksamhet
- Integrera enkelt med andra system som e-handel, lön och CRM
Resultatet? Färre fel, snabbare processer och mer tid till det som är viktigt för dig.
Omdömen
Fördelar
Tyvärr, ingen data än.
Extend Commerce ERP
Extend Commerce
Visma Net
Cloud Connection