Dynamics 365 Business Central
vs
Visma Spcs Affärssystem
Företagsstorlek
Antal anställda
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Plattform
Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Prisinformation
Gratis testperiod
Pris från
Premium a...
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från
-
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Produktfunktionaliteter i Affärssystem
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
- Skapar stora möjligheter till att öka effektivitet i organisationen integrerat med alla andra moderna verktyg från Microsoft.
- Anpassas efter era processer och gör att ni kan optimera er verksamhet och skapa konkurrensfördelar.
- Har moderna funktioner för AI, rapportering och analys som leder till att ni kan automatisera, effektivisera och jobba med ständiga förbättringar baserat på korrekt data löpande.
Varför väljer man ert system?
- Våra affärssystem är skräddarsydda för blivande, nystartade och erfarna småföretagare. Vi har sedan 1984 tagit fram användarvänliga, enkla och tidsbesparande system, så att man ska kunna lägga mer tid på sitt företag – och mindre på det ekonomiska.
- Digitalisering är vår grej. Våra affärssystem byggs för automation. Allt för att skapa helt digitala flöden och minimera manuella processer.
- Allt för att få dig att lyckas. Hos oss får du hjälp igång, support och tillgång till vårt omtyckta forum där du inte bara får hjälp av våra rådgivare – utan av 40 000 andra småföretagare!.
Varför väljer man er som leverantör?
- Vi har lång erfarenhet av att implementera moderna affärssystem där vår verksamhetsförståelse är nyckeln till framgång.
- Vi hjälper er att göra er verksamhet smartare och effektivare över tid och jobbar med ständiga förbättringar i ett partnerskap med våra kunder.
- Vi har djup kompetens inom D 365 BC med kunder i många branscher.
Varför väljer man er som leverantör?
- Vi gör allt för att du ska kunna lägga mer tid på din passion och mindre på det administrativa. Detta genom att erbjuda smarta, användarvändliga och tidsbesparande ekonomisystem.
- Vi ger dig programsupport och guidar dig igång i ditt program. Dessutom finns vårt företagsforum där du får hjälp av både oss på Visma och 40 000 andra företagare.
- Testa programmet innan du bestämmer dig! Vi erbjuder 30 dagars öppet köp och pengarna tillbaka om du inte är nöjd.
Hur positionerar ni er på marknaden?
- Navcite är fokuserade på att erbjuda lösningar kring affärssystem och kompletterar moderna system med viktiga tilläggslösningar och tjänster inom områden som integration, business intelligence och mobilitet.
- Vi har kontor i hela Sverige och Finland för att kunna arbeta nära våra kunder.
- Vår filosofi är att förändringsprocesser ska påbörjas snabbt och avslutas med att övergå i den operationella verksamheten sömlöst.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Vi vänder oss i första hand till blivande, nystartade och befintliga småföretag i Sverige mellan 0-50 anställda. Våra produkter lämpar sig till de allra flesta branscher oavsett bolagsform.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
- Mäta verksamheten korrekt för att kunna ta beslut om löpande förbättringar för att skapa ökad effektivitet.
- Snabbt implementera förändringar i kritiska verksamhetsprocesser
- Säkra en verksamhet som rullar med liten friktion och störningar
- Kunna skapa olika typer av rapporter med en liten arbetsinsats när de behövs.
- Skapa bra grunddata från organisationen som går att lita på.
- Kunna bidra med bättre prognoser för att snabbare kunna anpassa verksamheten.
För företag så som:
- Scensor Control Nordic
- KAMI
- Sweef
- IVAB
- Transtema
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Visma Spcs finns för att förenkla allt det ekonomiska – med lättbegripliga och självkörande ekonomisystem som gör det mesta av jobbet åt dig. Så att du kan fokusera på din passion och samtidigt ha full kontroll.
Omdömen
Baserat på 3 omdömen
Baserat på 6 omdömen
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Omdömen
Fördelar
Flexibiliteten. Det är lätt att få en överblick. Finns många integrationer. Går att sätta upp väldigt individuellt.
Smarta lösningar och enkelhet för användaren. Gör jobbet mycket mer effektivt. Snabb återkoppling vid ev. frågor och funderingar. Personalen som använder systemet uppskattar det verkligen.
Att träffa människor!
Logiskt och enkelt, snabb support.
Omdömen
Nackdelar
Kan va lite krångligt ibland och de många möjligheterna gör att man ibland fastnar. Lite knasig namngivning på sina ställen. Kunde varit snabbare.
Finns inget negativt.
Administrativa uppgifter
Att det inte finns ett större leverantör hantering. Inkomna efakturor borde finnas ha fler attest flöde.
Tyvärr, ingen data än.
Dynamics 365 Business Central
Navcite
Visma Spcs Affärssystem
Visma Spcs