Dynamics 365 Business Central
vs
Blikk Pro

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

Premium a...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Skapar stora möjligheter till att öka effektivitet i organisationen integrerat med alla andra moderna verktyg från Microsoft.
  • Anpassas efter era processer och gör att ni kan optimera er verksamhet och skapa konkurrensfördelar.
  • Har moderna funktioner för AI, rapportering och analys som leder till att ni kan automatisera, effektivisera och jobba med ständiga förbättringar baserat på korrekt data löpande.

Varför väljer man ert system?

  • Du samlar dina viktigaste funktioner på samma ställe: Blikk gör det möjligt att arbeta i ett sömlöst affärsflöde, från offert till projektplanering, tidrapportering, analys, faktura- och löneunderlag.
  • Du skapar tid för viktigare uppgifter: Genom att samla företagets viktigaste funktioner i Blikk slipper du onödigt dubbelarbete i flera system, minskar administrationen och ökar lönsamheten.
  • Du får ett flexibelt och användarvänligt system: Blikk har ett modernt och användarvänligt gränssnitt som gör systemet enkelt att använda, både på dator och i mobilappen.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Vi har lång erfarenhet av att implementera moderna affärssystem där vår verksamhetsförståelse är nyckeln till framgång.
  • Vi hjälper er att göra er verksamhet smartare och effektivare över tid och jobbar med ständiga förbättringar i ett partnerskap med våra kunder.
  • Vi har djup kompetens inom D 365 BC med kunder i många branscher.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Du får förstklassig support: Blikk erbjuder gratis support via chatt, mejl och telefon. Vår support har en genomsnittlig svarstid på 60 sekunder och en kundnöjdhet på 99%.
  • Du kan integrera med andra system: Blikk kan enkelt integreras med marknadens ledande ekonomi- och lönesystem. Vi erbjuder även ett öppet API, vilket innebär att du kan skapa egna kopplingar.
  • Du kan få hjälp att komma igång: Vi erbjuder dig uppstartshjälp och rådgivning, så att du kan bygga upp det bästa arbetsflödet för ditt företag och komma igång med systemet så snabbt som möjligt.

Hur positionerar ni er på marknaden?

  • Navcite är fokuserade på att erbjuda lösningar kring affärssystem och kompletterar moderna system med viktiga tilläggslösningar och tjänster inom områden som integration, business intelligence och mobilitet.
  • Vi har kontor i hela Sverige och Finland för att kunna arbeta nära våra kunder.
  • Vår filosofi är att förändringsprocesser ska påbörjas snabbt och avslutas med att övergå i den operationella verksamheten sömlöst.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Blikk skapar tid med hjärta.

Tid är det mest värdefulla vi har och därför det finaste vi kan ge. Och att skapa tid finns i vårt DNA. Vi behöver inte uppfinna tidsmaskiner eller bryta fysikens lagar – tid är kärnan i vår produkt och det värde vi ger till våra kunder.

Med hjälp av Blikks smarta system kan du enkelt minska administrationen och skapa tid för det som ligger dig varmast om hjärtat – exempelvis dina projekt, kunduppdrag eller kollegor.

Men det är inte enbart systemet som skapar tid för dig.

Vår support är också tidsskapare.

Om du har några frågor eller funderingar behöver du inte vänta i flera timmar eller dagar för att få hjälp.

Vår support har en genomsnittlig svarstid på 60 sekunder och en kundnöjdhet på 99%.

Testa Blikk gratis eller boka en demo av systemet - vi ser fram emot att berätta mer om hur vi kan minska administrationen och skapa tid för dig.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Mäta verksamheten korrekt för att kunna ta beslut om löpande förbättringar för att skapa ökad effektivitet.
  • Snabbt implementera förändringar i kritiska verksamhetsprocesser
  • Säkra en verksamhet som rullar med liten friktion och störningar
  • Kunna skapa olika typer av rapporter med en liten arbetsinsats när de behövs.
  • Skapa bra grunddata från organisationen som går att lita på.
  • Kunna bidra med bättre prognoser för att snabbare kunna anpassa verksamheten.

För företag så som:

  • Scensor Control Nordic
  • KAMI
  • Sweef
  • IVAB
  • Transtema

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Några av de vanligaste utmaningarna och behov som våra kunder har är att de:

  • Arbetar i flera olika system och vill samla sina funktioner på ett ställe
  • Har mycket manuella processer och vill bli mer digitala
  • Tappar bort fakturerbara timmar och vill få bättre koll på sin tid
  • Har dålig koll och vill kunna följa upp viktiga nyckeltal på ett enklare sätt

Så här säger några av våra kunder om Blikk:

”Övergången till Blikk gjorde att vi kunde säga upp fyra befintliga system”

”Blikk har minskat vår admin med 3-4 timmar per vecka och sparat oss 80 000 kr”

”Tack vare Blikk kan jag fakturera en timme mer varje dag, en 20% ökning av debiteringsgraden”

”Blikk gör det möjligt att följa ekonomiska nyckeltal som intäkter och kostnader i realtid”

Omdömen

Baserat på 3 omdömen

Baserat på 0 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Tyvärr, ingen data än.

Tyvärr, ingen data än.

Tyvärr, ingen data än.

Tyvärr, ingen data än.

Tyvärr, ingen data än.

Tyvärr, ingen data än.

Tyvärr, ingen data än.

Tyvärr, ingen data än.

Omdömen

Fördelar

Flexibiliteten. Det är lätt att få en överblick. Finns många integrationer. Går att sätta upp väldigt individuellt.
Användarvänligheten och möjligheten att anpassa det efter behov.

Tyvärr, ingen data än.

Omdömen

Nackdelar

Kan va lite krångligt ibland och de många möjligheterna gör att man ibland fastnar. Lite knasig namngivning på sina ställen. Kunde varit snabbare.
Inget som jag kan komma på!

Tyvärr, ingen data än.

Tyvärr, ingen data än.

Dynamics 365 Business Central

Navcite

Läs mer om Dynamics 365 Business Central

Blikk Pro

Blikk

Läs mer om Blikk Pro

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI site