Cumulus BI
vs
AccuraSee

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i BI System

Ad Hoc Rapporter
Analyser i realtid
API/ Integrerbarhet
Automatiserad strukturering av data
Automatisk uppdatering av data
Automatiska insikter (AI-analys)
Conversational analytics (Naturligt språk)
Datakatalog
Dela & tillgänglighet av rapportkatalog
Importera data från flera datakällor & format
Interaktiva Dashboards
Konfigurerbara & interaktiva rapporter
Visuell Data associering
Ad Hoc Rapporter
Analyser i realtid
API/ Integrerbarhet
Automatiserad strukturering av data
Automatisk uppdatering av data
Automatiska insikter (AI-analys)
Conversational analytics (Naturligt språk)
Datakatalog
Dela & tillgänglighet av rapportkatalog
Importera data från flera datakällor & format
Interaktiva Dashboards
Konfigurerbara & interaktiva rapporter
Visuell Data associering

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Våra kunder väljer Cumulus BI av dessa starka skäl:

  • Automatisera och effektivisera hela arbetsflödet, spara tid och minimera manuella moment
  • Enkelt sätt att skapa nya processer för rapportering, budget och prognoser
  • Arbeta smartare med förifyllda, användarvänliga mallar som underlättar vardagen
  • En komplett lösning som samlar analys, budget, prognos och rapportering i ett enda system
  • Skräddarsydda rapportpaket som säkerställer smidig och träffsäker rapportering
  • Leverera professionella beslutsunderlag till ledning och styrelse utan extra handpåläggning

Varför väljer man ert system?

Flexibelt

AccuraSee anpassar sig efter din verksamhet, dina utmaningar och dina nyckeltal, inte tvärtom.

Lättanvänt

Användarvänligheten har alltid varit i fokus. Att ha möjligheten att själv forma rapporter och analyser, innebär att ändringar kan genomföras direkt och kostnadsfritt.

Kraftfullt

Genom integrationer skapas och visualiseras data i realtid för att sedan låta vår AI analysera och ge rekommendationer, se mönster och ge värdefulla insikter.

Varför väljer man er som leverantör?

· Vi erbjuder en helhetslösning, dvs analys (BI), budget/prognos och rapportering. Ett system istället för tre

· Hög kvalitet och mycket hög användarvänlighet

· Heltäckande lösning för effektiv ekonomistyrning

· Snabb implementation som ger snabbt värde

· Flexibelt och skalbart system som anpassas efter varje kund

· Modern, molnbaserad plattform utvecklad av erfarna specialister

· Personlig och snabb support

· Kostnadsfri grundutbildning för smidig start

· Möjlighet att enkelt skapa egna rapporter

· Förifyllda mallar och automatiserade arbetsflöden som sparar tid

· All budget, prognos, analys och rapportering i en och samma lösning

· Effektiviserad rapportering och bättre beslutsunderlag

· En pålitlig partner för verksamhetsutveckling och tillväxt

Varför väljer man er som leverantör?

Resultat

Kort och gott, AccuraSee ger resultat och våra kunder vittnar ofta om ett "före och ett efter AccuraSee".

Ständig utveckling

Vårt team strävar alltid efter att bli bättre - något som görs bäst i samråd med våra kunder, genom kontinuerlig dialog kan vi alltid ligga steget före.

Tillgänglighet

Vi vet själva hur frustrerande det kan vara att inte komma i kontakt med sin leverantör, därför lägger vi stor vikt vid vår tillgänglighet.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Binovi AB utvecklar systemet Cumulus BI som är en molnbaserad och kostnadseffektiv plattform för ekonomistyrning som samlar rapportering, budget, prognos och uppföljning i ett system. Lösningen är användarvänlig, snabb att implementera och flexibel nog att anpassas för både små och stora organisationer i de flesta branscher. Med förifyllda mallar, automatiserade arbetsflöden, personlig support och kostnadsfri utbildning får kunder snabbt bättre kontroll, effektivare arbetssätt och ett starkare beslutsunderlag.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Vår plattform passar bäst för små och medelstora företag som hanterar fler än 20 projekt/kontrakt/avtal per år och vill skapa en förståelse kring vad som är lönsamt och vad som inte är lönsamt.

I motsats mot befintliga BI-lösningar har AccuraSee en kort startsträcka och det går snabbt att se resultaten av implementeringen.

Tack vare vår användarvänlighet och flexibilitet kan vi leverera ett kraftfullt verktyg som även är lätt att bemästra - vilket gör att ni slipper höga implementerings- och konsultavgifter vid uppstart.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Våra kunder känner sig ofta frustrerade över Excel och gamla system som inte hjälper dem att bli effektiva.

Vårt system Cumulus BI erbjuder:

  • Effektivitet och smidighet
  • En modern och användarvänlig molntjänst
  • Drivarbaserade mallar
  • Många olika delbudgetar
  • Resultaträkning, balansräkning och kassaflöde
  • Ett helhetsverktyg inom ekonomistyrning. Du behöver inte flera olika system
  • Färdiga integrationer med flera av vanligaste bokföringssystemen
  • Det går snabbt att komma igång utan dyra uppstartsprojekt
  • Vår tjänst innehåller resultaträkning, balansräkning, kassaflöde mm. Vi skräddarsyr efter dina behov

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

AccuraSee hjälper dig att förstå din verksamhet bättre och ger dig insikter, analyser och rekommendationer på hur du kan höja din lönsamhet.

Vi har bl.a.

  • Automatiserat tidigare "tung administration"
  • Ökat våra kunders lönsamhet
  • Eliminerat felaktiga fakturor
  • Visualiserat data för enklare och snabbare beslutsfattning
  • Identifierat mönster och belyst insikter som tidigare ej varit möjligt

Omdömen

Baserat på 3 omdömen

Baserat på 5 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Snabb implementering Binovi är väldigt serviceminded Användarvänligt och anpassingsbart system Prisvärt
Binovi förstår väldigt snabbt bolagets affärsmodell och vad som behövs som stöd för att utveckla flöden och dashboards.
Väldigt nöjd med funktionaliteten
Helhetstänket kring administrativa processer, som gör att jag slipper hoppa mellan flera system. Rent praktiskt upplever jag att jag får tid över till det jag egentligen vill som projektledare.

Omdömen

Nackdelar

Kan sakna viss "borrningsfunktion" som finns i andra system jag använt förut Kan sakna möjligheten att användaren själv kan spara egen layout på framtagen rapport
Det finns inget direkt som skjuter ut negativt
Ingenting noterat i dagsläget.
Om jag måste nämna något, så finns det såklart en liten inlärningskurva för att utnyttja hela potentialen. Men jag är supernöjd!

Cumulus BI

Binovi

Läs mer om Cumulus BI

AccuraSee

AccuraSee

Läs mer om AccuraSee

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE siteGo to en_GB site