Standard ERP by HansaWorld
vs
Blikk Pro

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Bygg ditt eget system, precis som du vill ha det!

Oavsett storlek på företaget vill man fokusera på rätt saker och inte dras med onödig administration. Standard ERP by HansaWorld är fullt av smart funktionalitet för att förenkla och automatisera det administrativa arbetet i affärssystemet.

  • Flexibilitet att skräddarsy efter er verksamhet
  • Stort antal branschspecifika helhetslösningar
  • REST API för enkel integration mot externa system
  • Styr befogenheter med behörighetsgrupper
  • Stöd för multivalutahantering och flerbolagsuppsättning
  • Administrera all kund- och produktdata för e-handeln
  • Tillgängligt på över 40 olika språk
  • Mobilapplikation för smidig lagerhantering
  • Mobilapplikation för smidig säljorderhantering

Varför väljer man ert system?

  • Du samlar dina viktigaste funktioner på samma ställe: Blikk gör det möjligt att arbeta i ett sömlöst affärsflöde, från offert till projektplanering, tidrapportering, analys, faktura- och löneunderlag.
  • Du skapar tid för viktigare uppgifter: Genom att samla företagets viktigaste funktioner i Blikk slipper du onödigt dubbelarbete i flera system, minskar administrationen och ökar lönsamheten.
  • Du får ett flexibelt och användarvänligt system: Blikk har ett modernt och användarvänligt gränssnitt som gör systemet enkelt att använda, både på dator och i mobilappen.

Varför väljer man er som leverantör?

Specialister på affärssystem, e-handel & appar

Appli är ett etablerat och modernt företag med gedigen erfarenhet inom affärssystem, e-handelsplattformar och mobilapplikationer.

Sedan Appli grundades har vi hjälpt företag inom både den privata och offentliga sektorn att bygga helt skräddarsydda system till att implementera större systemlösningar som vi är återförsäljare utav. Med över 40 års erfarenhet i branschen vet vi att vikten av långvariga kundrelationer och ett tätt samarbete är nyckeln till framgång, både för oss och för våra kunder.

Som en strategisk partner arbetar vi konsekvent över tid tillsammans med våra kunder och levererar helhetslösningar kring allt systemrelaterat. Med vår spetskompetens inom affärssystem, e-handelslösningar, lagerapplikationer och integrationer mot tredjepartstjänster så som, leverantörsfakturaskanning med MediusGo, e-fakturering med InExchange och fraktbokning med nShift, erbjuder vi våra kunder en helhetslösning.

  • Affärssystem
  • Hosting
  • Apputveckling
  • Lagersystem
  • E-handel för B2B och B2C

Varför väljer man er som leverantör?

  • Du får förstklassig support: Blikk erbjuder gratis support via chatt, mejl och telefon. Vår support har en genomsnittlig svarstid på 60 sekunder och en kundnöjdhet på 99%.
  • Du kan integrera med andra system: Blikk kan enkelt integreras med marknadens ledande ekonomi- och lönesystem. Vi erbjuder även ett öppet API, vilket innebär att du kan skapa egna kopplingar.
  • Du kan få hjälp att komma igång: Vi erbjuder dig uppstartshjälp och rådgivning, så att du kan bygga upp det bästa arbetsflödet för ditt företag och komma igång med systemet så snabbt som möjligt.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Appli hjälper små till medelstora bolag med digital utveckling, genom affärssystem, e-handel och lagersystem. Vår expertis inom digitalisering och lagereffektivisering gör att vi bland annat lämpar oss för grossister, partihandel och tillverkande bolag.

Vi har även flertalet koncernbolag som kunder, då vårt affärssystem har stöd för flerbolagsuppsättning, multivalutahantering och stora språkmöjligheter.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Blikk skapar tid med hjärta.

Tid är det mest värdefulla vi har och därför det finaste vi kan ge. Och att skapa tid finns i vårt DNA. Vi behöver inte uppfinna tidsmaskiner eller bryta fysikens lagar – tid är kärnan i vår produkt och det värde vi ger till våra kunder.

Med hjälp av Blikks smarta system kan du enkelt minska administrationen och skapa tid för det som ligger dig varmast om hjärtat – exempelvis dina projekt, kunduppdrag eller kollegor.

Men det är inte enbart systemet som skapar tid för dig.

Vår support är också tidsskapare.

Om du har några frågor eller funderingar behöver du inte vänta i flera timmar eller dagar för att få hjälp.

Vår support har en genomsnittlig svarstid på 60 sekunder och en kundnöjdhet på 99%.

Testa Blikk gratis eller boka en demo av systemet - vi ser fram emot att berätta mer om hur vi kan minska administrationen och skapa tid för dig.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Vad säger våra kunder?

Addbrand

Appli ser vi som en stabil partner som stöttar och hjälper oss i vår digitala resa. Under vår resa har vi tillsammans med Appli har vi bland annat hunnit driftsätta en helt ny webbshop, där Appli upprätte effektiva processer i affärssystemet.

HotScreen

Integrationen och formbarheten av affärssystemet Standard ERP har gjort att vi, tillsammans med Appli, har kunnat skräddarsy systemet efter vår verksamhet och våra behov. Detta har gjort att affärssystemet blivit en kärna i vår verksamhet och varit en nyckel till vår digitalisering av många processer som har effektiviserat våra flöden.

Abilia

Appli har hjälpt oss att förverkliga och optimera våra arbetsprocesser och flöden genom nära kundkontakt och djup förståelse över våra processer internt.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Några av de vanligaste utmaningarna och behov som våra kunder har är att de:

  • Arbetar i flera olika system och vill samla sina funktioner på ett ställe
  • Har mycket manuella processer och vill bli mer digitala
  • Tappar bort fakturerbara timmar och vill få bättre koll på sin tid
  • Har dålig koll och vill kunna följa upp viktiga nyckeltal på ett enklare sätt

Så här säger några av våra kunder om Blikk:

”Övergången till Blikk gjorde att vi kunde säga upp fyra befintliga system”

”Blikk har minskat vår admin med 3-4 timmar per vecka och sparat oss 80 000 kr”

”Tack vare Blikk kan jag fakturera en timme mer varje dag, en 20% ökning av debiteringsgraden”

”Blikk gör det möjligt att följa ekonomiska nyckeltal som intäkter och kostnader i realtid”

Omdömen

Baserat på 4 omdömen

Baserat på 2 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Kundanpassning och flexibilitet
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Flerfönsterteknik, integrering, prestanda, skalbart, anpassningsbart, bra valutastöd.
Att affärssystemet är så pass anpassningsbart och vi kan genom vår leverantör Appli mer eller mindre skräddarsy affärssystemet utifrån våra behov.
Blikk är ett mycket användarvänligt och effektivt tidrapporteringssystem som vi använder dagligen. Systemet erbjuder en rad funktioner som underlättar vårt arbete betydligt. Sammanfattningsvis är Blikk ett ovärderligt verktyg som förbättrar vår effektivitet och noggrannhet i det dagliga arbetet.
Enkelheten ,snabbt up and running

Omdömen

Nackdelar

Vissa bankintegrationer.
Kan stundtals vara lite instabilt.
I bland behöver man ta ut två rapporter för att få fram de uppgifter vi vill ha. Tex Fakturerat belopp per etikett.
Har inget som jag ogillar

Standard ERP by HansaWorld

Appli

Läs mer om Standard ERP by HansaWorld

Blikk Pro

Blikk

Läs mer om Blikk Pro

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site