Vilket helpdesk system ska jag välja?
Ett helpdesk system, helpdesk verktyg eller servicedesk verktyg hjälper såväl medarbetare eller kund som support. Det sparar tid, minimerar friktion och hjälper exempelvis IT-avdelningen att hålla koll på inkommande ärenden , precis som vilket annat ärendehanteringssystem som helst.
Att vänta på svar från helpdesk eller ännu värre – att inte få något svar, skapar irritation hos vilken medarbetare eller kund som helst som vill kunna komma vidare med sitt jobb, förfrågningar, konton eller beställningar – utan krångel på vägen. En helpdesk plattform hjälper till att ordna och prioritera inkommande ärenden så att inget glöms bort. Plattformen ger ökad service, gör att supporten eller kollegor sinsemellan kan arbeta snabbare, och är ett effektivt sätt att minimera stopp i olika flöden. De moderna ärendehanteringsverktygen kan hantera flera kanaler som e-post eller chatt och går att göra anteckningar i eller sortera efter hur brådskande ärendet är. Det som är viktigt är att det ska vara enkelt att skapa ett helpdesk-ärende och att kunna följa det tills det hela är löst. Det blir alltså som en central hubb för exempelvis IT-supporten. Men vilket system behöver din organisation? Och vilka funktioner är viktiga för er i den bransch som ni verkar? BusinessWith har kartlagt helpdesksystemen och servicedesksystemen som finns på marknaden, för att du ska hitta det verktyg som passar era behov allra bäst. Jämför och välj direkt på vår sajt.
Hjälp att hitta rätt?
Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.
Systemguiden
Snabbguide
Lista på 19 olika Helpdesk system
Att hålla kunderna nöjda och hålla sina löften är nyckeln till att få verksamheten att växa. Med SuperOffice Service kan du ge dina supportteam en panoramavy över dina kunder, minska svarstiderna och effektivisera arbetsflödena. Det hjälper dina team att ägna mer tid åt det som är viktigast; att leverera service som överträffar förväntningarna. SuperOffice är din Nordiska CRM leverantör och tillvä...Lär dig mer om SuperOffice Service
Är det här det ultimata systemet för ärendehantering? Ja, om du vill ha ett systemstöd där du får 100 % kontroll över dina ärenden och tillgångar. Med över 10 miljoner aktiva SaaS-användare världen över, har TOPdesk bevisat att de är det bästa ärendesystemet på marknaden. Du får en proffsig installation och en leverans som vi kommit överens om. Och dessutom vår svensktalande support och förvaltnin...Lär dig mer om TOPdesk
Leverera en kundupplevelse utöver det vanliga med ett CRM-system i världsklass. Lime CRM är webbaserat, portabelt och användarvänligt. Vårt system är anpassningsbart efter era processer och behov, oavsett vilken bransch ni arbetar inom. Lime CRM är designat för företag som söker ett system man kan växa med, från en leverantör med över 30 års erfarenhet inom branschen!Lär dig mer om Lime CRM
Automatisera och digitalisera din verksamhet! Sälj, service, ärendehantering, marknad eller support? Med Sweet hanterar du alla företagets delar från samma plattform för att förenkla det dagliga arbetet. Sweet, eller hur? Säkerhet är av yttersta vikt för Sweet Systems och våra kunder. Vi är stolta över att vara ISO 27001-certifierade. Våra branschspecialiserade lösningar ger obegränsade möjlighete...Lär dig mer om Sweet Systems
Transformera er kundtjänst och skapa framtidens kundupplevelse med vårt innovativa verktyg som knyter samman alla era mediekanaler. För företag som strävar efter att ligga steget före erbjuder vi en lösning som inte bara organiserar, utan revolutionerar ert sätt att möta och överträffa kundernas förväntningar. Vårt eleganta och kraftfulla ärendehanteringssystem frigör potentialen hos dina medarbet...Lär dig mer om ServIT Center
En AI-plattform för att förbättra din kundupplevelse. Bygg din egen AI-chatbot. Koppla ditt CRM-system till AI och ge det superkrafter. Ingen kodning behövs.Lär dig mer om ENIGX
Imbox är en molnbaserad HelpDesk-plattform som fokuserar på att göra företagets hantering av kundärenden så enkel som möjligt, utan att förlora kvalitet i processen. Imbox lämpar sig väl för både stora och små företag.Lär dig mer om Imbox
ServiceDesk Plus är en helpdesklösning med stöd för ITSM-processer att växa i för alla typer av organisationer som vill leverera service i världsklass. Både som molntjänst och lokal installation. Svensk support och stöd från Inuit innebär att du får ut det bästa av systemet.Lär dig mer om ServiceDesk Plus
Freshdesk är ett system för ärendehantering anpassat för små- & medelstora företag. Fokus är inom helpdesk och kundservice. Ärendehanteringssystemet innehåller många olika funktionaliteter.Lär dig mer om Freshdesk
RMT+ ärendehanteringssystem anpassas utefter bolags behov och branscher. Med personliga startsidor och tydliga notifikationer faller ärenden aldrig mellan stolarna.Lär dig mer om RMT+ Ärendehantering
Ett molnbaserat ärendehanteringssystem som är flexibelt uppbyggt för att kunna användas inom olika användingsområden såsom kundservice, fastighet, & heldesk. DH solutions hanterar över 900 000 ärenden/år.Lär dig mer om Dhsolutions
Easit GO är ett användarvänligt verktyg för ärendehantering för bolag som vill automatisera sina processer. Systemet erbjuder effektiva funktioner såsom dashboards, produktregister och självserviceportal.Lär dig mer om Easit GO
Ett ärendesystem som kan användas för olika ärendetyper såsom avvikelsehantering, serviceuppdrag och helpdesk. Moderna funktioner som kan skärddarsys för att möta olika behovsbilder.Lär dig mer om KEYnet ärendehantering
LiveAgent erbjuder ett snabbt och effektivt livechattverktyg som lämpar sig för såväl stora och små företag. Med hundratals integrationsmoduler, svarsmallar och automatisk fördelning av inkommande ärenden.Lär dig mer om LiveAgent
OneDesk kombinerar online HelpDesk och projektledningsprogramvara. Hantera dina kunder och administrera teamprojekt med en enda applikation. OneDesk erbjuder en heltäckande lösning för omnikanalhantering som ger dig möjlighet att samordna och optimera din kundinteraktion över olika kanaler. Plattformen är utformad för att hantera alla aspekter av din kundservice och projektledning, med funktione...Lär dig mer om Onedesk
Ett kundservicesystem som automatiserar hanteringen av kundärenden. Passar såväl det mindre som det större företaget och erbjuder funktioner som chatbot, omnikanal och dashboards.Lär dig mer om ServiceNow
ManageEngine SupportCenter Plus är en webbaserad lösning som hjälper organisationer att ge en överlägsen kundupplevelse. Organisationer kan effektivt hantera supportärenden, konto- och kontaktinformation, serviceavtal, SLA-hantering och kunskapsdatabas. Automatiserar processen att skapa, organisera och spåra ärenden till en sömlös process med automatisering via workflows.Lär dig mer om SupportCenter Plus
VisionFlow är ett ärendehanteringssystem utvecklat för att effektivisera arbetsflöden inom organisationer. Systemet är användarvänligt och innhåller många kraftfulla verktyg & funktioner inom ärendehantering.Lär dig mer om Vision Flow
Zendesk är ett av världens största helpdesk system och erbjuder ett komplett kundservicesystem för bolag i alla storlekar. Med funktioner som färdiga svarsmallar, chattfunktion i realtid och självhjälpsportal.Lär dig mer om Zendesk
Snabbguide
Vad behöver jag veta om helpdesksystem?
När du står inför valet av helpdesksystem eller servicedesksystem är det viktigt att tänka på att köpa in ett som verkligen passar er och de behov ni har. Ni vill varken ha en för stor eller för liten kostym att arbeta i, och med. Fundera även över er framtid - växer ni kan det vara bra att välja ett mer avancerat system redan nu. Men, viktigt att tänka på är användarvänligheten, precis som med alla andra system. Många helpdesksystem och ärendehanteringssystem kan upplevas som komplexa, och meningen är ju att verktyget ska hjälpa er att jobba mer effektivt och enklare med helpdesk-ärenden. Kartlägg gärna era viktigaste behov och börja jämföra de olika systemen hos oss på BusinessWith. Du kan enkelt filtrera på olika produktfunktioner, hur stort ert företag är och läsa om olika verktyg hos oss eller gå vidare till respektive hemsida.
Be gärna de leverantörer ni väljer mellan om demos. Läs på, gör er research och glöm inte att fråga de medarbetare som främst kommer jobba i systemet vad som är viktigast för just dem. Hur ser helpdesk eller ärendehanteringen ut idag och vilka kugghjul finns? Vad behöver fungera bättre? Behöver det nya servicedeskverktyget kunna integrera med andra system? Jämför sedan och välj system hos BusinessWith – vår guide gör valet enklare.