Jämför Sveriges bästa digitala formulär

Varför ska jag använda mig av digitala formulär?

Digitala formulär, webbenkäter eller e-formulär är ett mycket användbart sätt att hämta in information. Det är enkelt för den som använder formuläret att fylla i sina svar eller uppgifter, samtidigt som det minskar administrationen för den eller de som sedan ska syssla med handläggningen av formulären. Att digitalisera både blanketter och formulär är perfekt både för företag och för myndigheter och minskar pappersdokumentationen radikalt. Ett stort plus är att digitala formulär ökar servicen för den som ska lämna uppgifter. Dessutom är det säkert, tryggt och allt som oftast molnbaserat. BusinessWith listar de olika digitala formulären som finns att tillgå på den svenska marknaden idag. Här kan du enkelt jämföra de olika formulären och vilka funktioner de erbjuder, så att du ska kunna välja det som passar er organisation eller företag allra bäst.

Vilka funktioner har digitala formulär?

Digitala formulär eller e-formulär samlar in information som ni sedan kan överföra och integrera med andra system, om så önskas. Att samla informationen i en PDF-fil eller XML-fil är väldigt vanligt. GDPR är viktigt i dessa dagar och därför är det ett måste för de flesta digitala formulär att se till att hanteringen av datan är säker, vilket också är en funktion eller fördel att se fram emot. E-signering med exempelvis Bank-ID är också något många formulär erbjuder. Även vid onboarding går det att använda sig av ett digitalt formulär.

Men vilket passar er verksamhet allra bäst? Och vilka funktioner är viktiga för er? Hur ska användar- eller kundupplevelsen vara för att ni ska känna er nöjda? Jämför gärna de olika leverantörerna mot varandra, för att hitta det digitala formulär som passar er bäst. BusinessWith listar de vanligaste och bästa digitala formulären i Sverige idag – välkommen att börja jämföra hos oss.

Fler fördelar med ett digitalt formulär

Hjälp att hitta rätt?

Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Systemguiden

Snabbguide

Lista på 14 olika Digitala formulär

Automatisera och digitalisera din verksamhet! Sälj, service, ärendehantering, marknad eller support? Med Sweet hanterar du alla företagets delar från samma plattform för att förenkla det dagliga arbetet. Sweet, eller hur? Säkerhet är av yttersta vikt för Sweet Systems och våra kunder. Vi är stolta över att vara ISO 27001-certifierade. Våra branschspecialiserade lösningar ger obegränsade möjlighete...Lär dig mer om Sweet Systems

Questback är ett effektivt verktyg för att skapa den bästa arbetsmiljön och samtidigt skapa bättre förutsättningar för mer nöjda och återkommande kunder. Verktyget är enkelt att använda och möjliggör en smidig kommunikation till anställda och kunder med hjälp av inbyggda uppföljningsfunktioner som möjliggör anonym feedback. Lär dig mer om Questback

En komplett webbaserad tjänst för att få fler digitala signaturer på sina avtal och dokument. Ett verktyg för e-signering som erbjuder funktionaliteter för spåra, analysera och arkivera avtal.Lär dig mer om Simple Sign

En av Sveriges mest använda tjänster för e-signering. Kan används av alla företagsstorlekar samt integreras med ditt CRM eller ERP-system. Innehåller SMS-funktion, webblanketter m.m.Lär dig mer om Visma Sign

Adobe Acrobat är en kreativ webbaserad tjänst som tillåter användaren att skapa dynaiska digitala formulär. Deras smarta AI funktion upptäcker automatiskt statiska formulärfärlt och konverterar dem till digitala textfält. Användaren har möjlighet att skapa helt egna formulär eller välja från ett stort urval av professionellt designade. Formulären går sedan att implementera på ett smidigt sätt i ku...Lär dig mer om Adobe Acrobat

Med Assently e-sign får du tillgång till funktioner som hjälper dig att kommunicera dina avtal, spåra händelser och arkivera. Dessutom får kan du erbjuda olika elektroniska identifieringsmetoder.Lär dig mer om Assently E-sign

CANEA Document effektiviserar bolagets dokumenthantering och ser till att du får rätt information vid rätt tillfälle. Med funktioner som webbbaserad visning, avancerade sökfunktioner och färdiga mallar.Lär dig mer om CANEA Document

Dokiv är en molnbaserad plattform för att hantera digitala formulär. Systemet är användarvänligt och utformat för att skapa, hantera och distrubera olika slags fomrulär på ett smidigt sett utan några tidgare förkuskaper. Systemet erbjuder även säker lagring och hantering av de digitala fomrulären och fullständiga loggar för maximal spårbarhet. Smarta funktionaliteters om schemaläggning och automat...Lär dig mer om Dokivforms

Egreement fokuserar på att erbjuda en helhetslöning inom ramen för digitalisering av avtal och andra dokument. De erbjuder ett användarvänligt gränssnitt och en enkel kundanpassad API lösning som möjliggör en full integration med företags befintliga affärssystem. BankID verifiering finns också tillgängligt och även andra slags e-signerings alternativ. Sammanfattningsvis är Egreement ett kraftfullt...Lär dig mer om Egreement E-Avtal

Formstack är en internationell webbaserd plattform som erbjuder kreativa moln och IT tjänster. Plattformen erbjuder skapandet av enkla designade digitala formulär för att samla in data och automatisera olika processer utan att behöva koda själv. Användare har möjlighet att skapa helt enga formulär och implementera förgreningslogik för att på så automatisera och göra formulären mer interaktiva. For...Lär dig mer om Formstack - Forms

En lättanvänt system som hjälper företaget att samla och strukturera sina digitala dokument på en gemensam dokumenthanteringsplattform. Med funktioner som mobilapp, färdiga mallar och rapporter.Lär dig mer om LogicalDOC

PlanRadar är en molnbaserad plattform som tillåter användaren att skapa enklare formulär som kan enkelt integreras med ens befintliga affärssystem. De erbjuder färdiga mallar som gör det ännu enklara att skapa digitala formulär utefter bransch. PlanRadar har även funktioner som gör det enkelt att analyera och dela datan som inkommer från formulären. Arkivera, spara och organisera de olika formulär...Lär dig mer om PlanRadar

I snart 30 år har Sign On levererat digitala dokumentmallar i en av Sveriges första molntjänster. Drygt 2000 färdigformulerade dokument och mallar som du kompletterar i Office med dina unika uppgifter. Enkelt & juridiskt korrekt. I tjänsten ingår även guider som tar dig igenom de tyngre processerna som t ex arbetsmiljö, lönekartläggning och GDPR. Lär dig mer om Sign On

Ett molnbaserat marketing automation verktyg som frigör tid och effektiviserar bolagets marknadsföring. Dra nytta av denna användarvänliga molnlösning genom att minimera manuellt arbete. Med funktioner som segmenterade flöden, schemaläggning av kampanjer och automatiserad annonsering.Lär dig mer om Ungapped

Snabbguide

Fler fördelar med ett digitalt formulär

Något som är positivt med digitala formulär eller webbenkäter, liksom med de flesta ting som förs över från papper till internet eller molnet – är att du kan få åtkomst till det var du än är, när du vill. Det ökar således tillgängligheten, även om man inte ska glömma att den allra äldsta åldersgruppen kan behöva hjälp för att förstå och kunna använda olika digitala tjänster. Tanken med exempelvis digitala formulär är att du ska få åtkomst var du än använder för enhet och var du än är, och att det ska minska både handpåläggning och pappersadministration. Att tänka på är dock vilken målgrupp man har – kan de behöva hjälp med förstå hur de ska nyttja formulären? För dig som erbjuder digitala formulär är en annan fördel att det blir enklare att hantera svaren och ställa in diverse regler för hur man kan svara eller validera svaren. Nyfiken? Börja gärna jämföra digitala formulär hos oss på BusinessWith för att sedan välja det som passar er bäst.

Beskrivning av produktfunktioner

API-Integration

Data som samlas in från de digitala formulären kan skickas vidare till företagets externa system som exempelvis bokningssystemet, HCM och CRM. API integration tillåter en stor flexibilitet och ett enkelt sätt att integrera systemet i sina befintliga arbetsmiljöer.

Dokumentmallar

Systemet har färdiga mallar för utformning av formulär, vilket är tidseffektivt och underlättar vid utformningen av formulären.

e-signering

E-signering tillåter användaren att ingå i avtal och signera olika digitala formulär på ett snabbt och säkert sätt utan att ange en fysisk signatur.

Flexibla formulär

Systemet har flexibla formulär som tillåter användaren att skräddarsy och anpassa de digitala fomulären med olika funktionaliteter och tillämpningar baserat på den individuella efterefrågan.

Skapa formulär

Systemet tillåter användaren att skapa formulär utifrån eget behov och val av frågor. Användbart vid insamling av data och information.

Statistik och Analys

Systemet sammanställer automatiskt svaren som har inkommit från de digitala fomulären och presenterar dessa på ett interaktivt sätt med lättförståeliga grafer samt förslag på eventuella förbättringsområden

Verifiera med BankID

En BankID integration tillåter användare av de digitala formulären att identifieras sig och signera avtal och andra e-formulär snabbt och enkelt genom BankID.

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site