Varför ska jag använda mig av digitala formulär?

Digitala formulär, webbenkäter eller e-formulär är ett mycket användbart sätt att hämta in information. Det är enkelt för den som använder formuläret att fylla i sina svar eller uppgifter, samtidigt som det minskar administrationen för den eller de som sedan ska syssla med handläggningen av formulären. Att digitalisera både blanketter och formulär är perfekt både för företag och för myndigheter och minskar pappersdokumentationen radikalt. Ett stort plus är att digitala formulär ökar servicen för den som ska lämna uppgifter. Dessutom är det säkert, tryggt och allt som oftast molnbaserat. BusinessWith listar de olika digitala formulären som finns att tillgå på den svenska marknaden idag. Här kan du enkelt jämföra de olika formulären och vilka funktioner de erbjuder, så att du ska kunna välja det som passar er organisation eller företag allra bäst.

Vilka funktioner har digitala formulär?

Digitala formulär eller e-formulär samlar in information som ni sedan kan överföra och integrera med andra system, om så önskas. Att samla informationen i en PDF-fil eller XML-fil är väldigt vanligt. GDPR är viktigt i dessa dagar och därför är det ett måste för de flesta digitala formulär att se till att hanteringen av datan är säker, vilket också är en funktion eller fördel att se fram emot. E-signering med exempelvis Bank-ID är också något många formulär erbjuder. Även vid onboarding går det att använda sig av ett digitalt formulär.

Men vilket passar er verksamhet allra bäst? Och vilka funktioner är viktiga för er? Hur ska användar- eller kundupplevelsen vara för att ni ska känna er nöjda? Jämför gärna de olika leverantörerna mot varandra, för att hitta det digitala formulär som passar er bäst. BusinessWith listar de vanligaste och bästa digitala formulären i Sverige idag – välkommen att börja jämföra hos oss.

Fler fördelar med ett digitalt formulär

Snabbguide

Lista på 14 olika Digitala formulär

Snabbguide

Fler fördelar med ett digitalt formulär

Något som är positivt med digitala formulär eller webbenkäter, liksom med de flesta ting som förs över från papper till internet eller molnet – är att du kan få åtkomst till det var du än är, när du vill. Det ökar således tillgängligheten, även om man inte ska glömma att den allra äldsta åldersgruppen kan behöva hjälp för att förstå och kunna använda olika digitala tjänster. Tanken med exempelvis digitala formulär är att du ska få åtkomst var du än använder för enhet och var du än är, och att det ska minska både handpåläggning och pappersadministration. Att tänka på är dock vilken målgrupp man har – kan de behöva hjälp med förstå hur de ska nyttja formulären? För dig som erbjuder digitala formulär är en annan fördel att det blir enklare att hantera svaren och ställa in diverse regler för hur man kan svara eller validera svaren. Nyfiken? Börja gärna jämföra digitala formulär hos oss på BusinessWith för att sedan välja det som passar er bäst.

Beskrivning av produktfunktioner

API-Integration

Data som samlas in från de digitala formulären kan skickas vidare till företagets externa system som exempelvis bokningssystemet, HCM och CRM. API integration tillåter en stor flexibilitet och ett enkelt sätt att integrera systemet i sina befintliga arbetsmiljöer.

Dokumentmallar

Systemet har färdiga mallar för utformning av formulär, vilket är tidseffektivt och underlättar vid utformningen av formulären.

e-signering

E-signering tillåter användaren att ingå i avtal och signera olika digitala formulär på ett snabbt och säkert sätt utan att ange en fysisk signatur.

Flexibla formulär

Systemet har flexibla formulär som tillåter användaren att skräddarsy och anpassa de digitala fomulären med olika funktionaliteter och tillämpningar baserat på den individuella efterefrågan.

Skapa formulär

Systemet tillåter användaren att skapa formulär utifrån eget behov och val av frågor. Användbart vid insamling av data och information.

Statistik och Analys

Systemet sammanställer automatiskt svaren som har inkommit från de digitala fomulären och presenterar dessa på ett interaktivt sätt med lättförståeliga grafer samt förslag på eventuella förbättringsområden

Verifiera med BankID

En BankID integration tillåter användare av de digitala formulären att identifieras sig och signera avtal och andra e-formulär snabbt och enkelt genom BankID.

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site