Vad är egentligen customer success?
Customer success handlar om att se till att göra dina befintliga kunder framgångsrika tack vare de produkter eller tjänster som ni säljer till dem. Att jobba som en customer success manager handlar kort och gott om att man hjälpa kunden att nå sina mål, så att ni i er tur behåller era kunder (customer retention). I det ingår att skapa värden på olika sätt, och att vårda kundrelationen. Motsatsen leder till kundbortfall (churn). Men kan man ha ett system eller plattform för att jobba med customer success?
Svaret är - ja. Ett säljstödverktyg eller säljstödsystem hjälper er att analysera era kunders nöjdhet och identifiera när det är något som behöver lösas, så att ni inte ska riskera något kundbortfall. Hur framgångsrika eller nöjda som dina kunder blir med hjälp av den produkt eller tjänst de köper av er går hand i hand med hur framgångsrika ni är. Deras framgång är således er framgång, därför är det klokt att ha ett system för att verkligen se till, analysera och förutspå beteenden, känslor och upplevelser av era produkter eller tjänster. Förutom att föra en god dialog kan det vara en bra idé att arbeta med ett säljstödverktyg som indikerar vad som behöver göras eller hur det går för er kund, vilket i sin tur hjälper er att vårda era kundrelationer.
På BusinessWith visar vi er de säljstödsystem som finns på marknaden. Filtrera, läs på och fråga gärna oss om du vill ha fler råd om hur ditt företag ska tänka kring customer success. Till din hjälp finns jämförelseguiden som gör det enklare att välja rätt verktyg - för just er organisation.
Hjälp att hitta rätt?
Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.
Systemguiden
Snabbguide
Lista på 17 olika Customer Success system
Akita är en Customer Sucess-plattform till ett förmånligt pris med svensk närvaro. Plattformen hjälper tillväxtföretag som erbjuder abonnemangstjänster (SaaS-tjänster) att eliminera kundbortfall (churn) och att identifiera möjligheter till merförsäljning. Genom att segmentera kundbasen och skapa ett poängsystem för kundhälsa (Customer Health Score) skapar Akita automatiska uppföljningsaktivitet...Lär dig mer om Akita
Membrain är CRM:et och säljstödet dina säljare har längtat efter, hela vägen från prospektering till customer success. Fokus hos Membrain ligger på att stödja, uppmuntra och återskapa framgångsrika beteenden snarare än att logga data i efterhand. Membrain bygger på ett processtänk där processerna är 100% modifierbara. Kom igång gratis!Lär dig mer om Membrain
Optimizely låter företaget hålla koll på alla sina webbplatser på en samlad plattform, vilket ger en tydligare översikt och enklare analys av bolagets e-handel.Lär dig mer om Optimizely
ChurnZero hjälper er med precis det namnet föreslår. ChurnZero ger er riskanalyser för kunder som kanske ligger i riskzonen för bortfall. ChurnZero kommer med råd och enklare tillvägagångssätt för att behålla dessa med sina smarta algoritmer.Lär dig mer om ChurnZero