Vilket avtalshanteringssystem ska du välja?
Att ha ett ordentligt avtalshanteringssystem innebär en mängd fördelar för ditt företag och verksamhet. Det är lätt hänt att glömma bort förnyelse av avtal och ha koll på regelefterlevnad om man inte har ett system för avtalshantering som underlättar och ger dig och dina medarbetare en smart överblick. Avtalssystemet gör att ni slipper leta avtal i pärmar eller kanske i medarbetarnas egna datorer, och gör att ni istället vet att dokumenten finns samlade på ett och samma ställe – på ett säkert sätt. Digital avtalshantering sparar både tid och ger er den kontroll och överblick ni behöver.
Det bästa avtalshanteringssystemet för ert företag är det som motsvarar de förväntningar ni har. Många gånger kan det räcka med ett system som har enkla funktioner som att lagra säkert, påminna via exempelvis mejl när avtalet är på väg att löpa ut, och som hjälper er med vem som ska ha behörighet till avtalen. Vill ni anpassa avtalshanteringsystemet helt efter företaget, integrera med andra system, få ut noggrann statistik och sortera efter avtalstyper bör ni leta efter ett system med fler funktioner.
Vilka avtalshanteringssystem finns på svenska marknaden?
Det finns många fler leverantörer inom e-signering än vad det gör inom digital avtalshantering. För att kvalificeras som en leverantör inom avtalshantering så är det viktigt att man erbjuder en komplett produktportfölj inom säkerhet, behörigheter, kryptering och kommunikation. Det finns en blandad kompott av stora globala aktörer och populära lokala leverantörer listade här på businesswith.se.
Välkommen att jämföra avtalshanteringssystem här hos oss på BusinessWith för att hitta fram till systemet som passar er allra bäst.
Hjälp att hitta rätt?
Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.
Systemguiden
Snabbguide
Relaterade kategorier till Avtalshanteringssystem
AvtalshanteringssystemCompliance-systemDigital signeringDokumenthanteringssystemKYC-systemLista på 21 olika Avtalshanteringssystem
Oneflow är en plattform för helt digitala avtal som automatiserar hela avtalsflödet. Skapa dina avtal från mallar, förhandla i realtid direkt i webbläsaren, signera med juridiskt bindande e-signaturer, förvalta och få påminnelser om viktiga avtalshändelser, analysera avtalshanteringen och integrera med ditt CRM. Allt på ett ställe. Glöm friktion, ta tillvara på data och få kontroll. Lär dig mer om Oneflow
Helsvensk leverantör som erbjuder en digital avtalshantering och eSignering för samtliga avtal. Passar både större och mindre företag eller organisationer. Få automatiska påminnelser och enkelt se avtalsinformation. Styr behörigheterna så rätt person ser rätt avtal och låt hela organisationen komma åt just sina avtal. Lär dig mer om eAvtal
M-Files är en global ledare inom informationshantering. M-Files metadatadrivna plattform för dokumenthantering gör det möjligt för kunskapsarbetare att omedelbart hitta rätt information i alla situationer, automatisera affärsprocesser och upprätthålla informationskontroll. Detta ger företag en konkurrensfördel och en betydande ROI eftersom de kan leverera bättre kundupplevelser och kvalitativt arb...Lär dig mer om M-Files
Tagd är ett lättanvänt A.I-drivet avtalshanteringssystem. Låt Tagd importera, extrahera, organisera och hantera alla dina avtal på ett säkert ställe. Missa inga viktiga datum eller detaljer.Lär dig mer om Tagd
Precisely är en digital avtalsplattform som automatiserar hanteringen av kontrakt och hjälper dig minimera rutinuppgifter. Preciselys plattform ger dig upp till 25x snabbare handläggningstid och låter dig skapa ett avtal mer än 10x snabbare. Vår plattform hjälper dig öka kontrollen, sänka kostnaderna och frigöra otaliga timmar av administrativt arbete – allt i en, användarvänligt plattform, som pa...Lär dig mer om Precisely
Vi har kombinerat och automatiserat de mest tidskrävande delarna av din säljprocess. GetAccept är ett verktyg som samlar mallar och presentationer, avtalshantering, juridiskt bindande digital signering, CPQ, live chatt och mycket mer. Vi kallar det för ett digitalt säljrum.Lär dig mer om GetAccept
Samla alla avtal och dokument på ett ställe. Prisvärt, funktionsrikt och passar perfekt för det mindre företaget eller startups. All data hanteras helt i Sverige. Låt Avtalsbevakning bevaka och skicka aviseringar så att inga uppsägningar missas. Skapa avtal från mallar och signera i Scrive eller fakturor i Fortnox eller Visma. Det går snabbt att komma igång och enkelt att använda. Lär dig mer om Avtalsbevakning
Med PandaDoc dokumenthanteringssystem kan företaget enkelt hantera och skapa dokumentation på en användarvänlig plattform. Med funktioner som färdiga templates, API integration och en hög säkerhetsnivå.Lär dig mer om PandaDoc
En av Sveriges mest använda tjänster för e-signering. Kan används av alla företagsstorlekar samt integreras med ditt CRM eller ERP-system. Innehåller SMS-funktion, webblanketter m.m.Lär dig mer om Visma Sign
Canea är ett ISO certifierat ledningssystem som bidrar till effektivisering av verksmaheten, tack vare funktioner som kvalitetsledning, informationssäkerhet och kundresa.Lär dig mer om CANEA ONE
Complete Control erbjuder ett komplett verktyg för hanteringen av företagets avtal. Med god översikt och effektiva påminnelser underlättar Complete Control ekonomichefens möjligheter till att minska onödiga kostnader och öka lönsamheten.Lär dig mer om Complete Control
CongaContracts strömlinjeformar er hantering av avtal. Skapa nya kontrakt och avtal med deras färdiga mallar och missa aldrig förnyelsen av ett gammalt.Lär dig mer om CongaContracts
ControlKeeper erbjuder en interaktiv dashboard och automatisk avtalsbevakning som hjälper dig att få fullständig överblick och kontroll över dina avtal. Med sitt intuitiva gränssnitt kommer ni aldrig glömma bort ett avtal igen.Lär dig mer om ControlKeeper
Med hjälp av Coredatas plattform får företaget ett dokumenthanteringsverktyg för tydlig översikt över sin dokumenthantering. Med sin användarvänliga dashboard, sökfunktion och versionshistorik kan företag i alla storlekar få en effektivare arbetsprocess.Lär dig mer om CoreData
Deal Manager skapar ordning och reda på era avtal. Ett smart system som effektiviserar artbetsordningen med sina integrerade påminnelser om utlöpande avtal.Lär dig mer om Deal Manager
DocuNote är ett användarvänligt avtalshanteringssystem som ger dig goda perspektiv över dina avtal vilket möjliggör ett effektivare arbetsflöde. Här får du även tillgång till dina dokument på mobila enheter.Lär dig mer om DocuNote Avtalshantering
Easit GO är ett användarvänligt verktyg för ärendehantering för bolag som vill automatisera sina processer. Systemet erbjuder effektiva funktioner såsom dashboards, produktregister och självserviceportal.Lär dig mer om Easit GO
Med Multinets Avtalshantering får man en enkel och smidig översikt över sina avtal. Med sina effektiva påminnelserfunktioner kommer ett avtal aldrig glömmas att förlängas, sägas upp eller omförhandlas.Lär dig mer om Multinet avtalshantering
Automatisera dokumentgenerering, arbetsflöden och processer med hjälp av Nintex automatiseringsverktyg. Nintex tillåter användaren att bygga processer med hjälp av drag och släpp-verktyg som är enkla att använda och därmed gör det till en automatiseringslösning som kan leverera smidiga lösningar till användaren. Lär dig mer om Nintex
Rillion är en effektiv plattform för automatisering av fakturahantering, anpassad för både små och stora företag. Den erbjuder funktioner som automatiserad fakturainmatning med OCR, matchning mot kontrakt och inköpsordrar, samt AI-baserad kodning för kostnadsfakturor. Rillion möjliggör en snabb och digital godkännandeprocess för fakturor och integrerar smidigt med populära ERP- och redovisningssys...Lär dig mer om Rillion
StoneBeach är ett avtalshanteringssystem som underlättar processer och rutiner i hanteringen av avtal, genom total översikt av dessa. Systemet är även utrustat med juridskt bindande e-signering.Lär dig mer om StoneBeach Avtalshantering
Snabbguide
Varför ska jag ha ett avtalshanteringssystem?
Ett avtal som är borta och ett febrilt letande i osorterade pärmar. Ett mejl ut till personalen med frågan ”vem har det här avtalet” eller kanske fel version sparad. Det här är huvudbry som alla företag vill slippa. Lösningen? Ett avtalshanteringssystem.
Det allra viktigaste man vill åt när man letar, väljer och jämför avtalshanteringssystem är säkerheten. Att lagra avtalen i molnet ger en säker avtalshantering och är därför att föredra. När du jämför leverantörerna på marknaden, kolla gärna hur ofta som säkerhetskopiering görs och hur det ser ut med behörighetsrättigheter. En säker struktur kring avtalen måste finnas.
Det blir allt mer vanligt med digital signering av avtal, också kallad e-signering. Det innebär att du kan skicka ut signering digitalt, vilket också ökar säkerheten och sparar tid. Att göra detta direkt från avtalshanteringssystemet är oerhört smidigt.
Kort och gott – rätt avtal, rätt version och en säker hantering och lagring är varför ditt företag bör investera i ett avtalshanteringssystem. Få hjälp med att välja avtalshanteringssystem direkt i BusinessWiths jämförelsetjänst.
Beskrivning av avtalshanteringsfunktioner
Administrativa behörighetsnivåer
Automatiska påminnelser
Avtalsöverblick
Krypterad lagring av avtal
Sökfunktion
Verktyg för avtalsgranskning