Xledger
vs
Ridder iQ

Xledger

Ridder iQ
Företagsstorlek
Antal anställda
Plattform
Prisinformation
Produktfunktionaliteter i Affärssystem
Produktfunktionaliteter i ERP System
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
Med Xledger får du ett affärssystem som är snabbt att införa, enkelt att använda och byggt för att växa med dig. Utan bindningstid och med lokal support nära till hands slipper du tunga projekt och långa driftsättningar.
Systemet stödjer multi-entity-struktur och hanterar flera bolag, valutor och språk i samma plattform. Med en inbyggd BI-lösning, dashboards och rapporter för varje användare får du realtidsinsikt och full kontroll över hela ekonomiflödet.
Fördelar för dig som kund:
- Snabb implementering utan långa projekt.
- Inga bindningstider eller dolda kostnader.
- Lokal support och personlig kontakt.
- Flerbolagshantering med stöd för olika språk och valutor.
- Inbyggd BI och rapportering i realtid.
Varför väljer man ert system?
- 100% fokus på tillverkningsföretag, där vårt utvecklingsteam bygger funktioner som är fullständigt anpassade till nuvarande och framtida behov hos företag som är verksamma inom svetsning, konstruktion, plåt, släpvagns- och karosstillverkning, utrustning och maskintillverkning.
- Ett omfattande produktportfölj med ERP, finans- och affärsapplikationer såsom Business Intelligence, Projektassistent, Verkstadskontroll och Leveranskedja, som erbjuder helt integrerade lösningar.
- Med en beprövad track record med över 1300 kunder inom tillverkningsindustrin är Ridder iQ den föredragna ERP-lösningen, med bästa praxis och mer djupgående erfarenhet av att digitalisera och stödja dessa företag.
Varför väljer man er som leverantör?
Företag väljer Xledger för en kombination av modern teknik, enkelhet och skalbarhet.
Vårt affärssystem är byggt som en äkta SaaS-lösning, utan äldre teknik som begränsar möjligheterna. Det gör att vi snabbt kan förnya, anpassa och förbättra i takt med våra kunders behov.
Xledger erbjuder en smidig implementation utan stora konsultteam eller oväntade kostnader. Med vårt train-the-trainer-koncept lär sig användarna snabbt att arbeta självständigt, vilket minskar behovet av löpande support.
Med flerbolagshantering, hög grad av automatisering och inbyggd BI får du ett system som frigör tid, ger insikt och skalar med verksamheten.
Våra styrkor:
- Kontinuerlig utveckling och framtidssäkert.
- Snabb och kostnadseffektiv implementation.
- Train-the-trainer-koncept som stärker användarna.
- Låg supportbelastning och hög användarvänlighet.
- Skalbart system med BI och automatisering.
Varför väljer man er som leverantör?
Med Ridder iQ hanterar och kontrollerar du alla affärsprocesser. Kunden väljer Ridder på tack vare dess kraftfulla branschspecifika tillvägagångssätt och vår raka och effektiva inställning. Med alla tjänster internt som utveckling, konsultation och support.
- Ridder iQ är modulärt strukturerat och passar sömlöst in i dina processer. Det är unikt utvecklat för att alltid möta de specifika behoven hos ditt företag, oavsett vilken digitaliseringsnivå du befinner dig på. Våra konsulter kan översätta dina mål och konfigurera programvaran därefter.
- Rätt information, i realtid, på rätt plats. Ridder iQ ger dig realtidsinformation. Inom programvaran är det möjligt att konfigurera skärmar så att varje användare ser relevant information. Ridder iQ visar endast realtidsinformation på dessa skärmar som är viktig för användarens roll eller funktion.
- Våra team är redo att kritiskt granska affärsprocesser för att hjälpa dig förstå hur andra tillverkningsföretag redan optimerar sina affärsprocesser med stöd av ERP. Med den omfattande kunskapen vet vi exakt vilka problem tillverkningsindustrin står inför och ger dig alla fördelar som ett ERP-system kan erbjuda och hjälper ditt företag att växa.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Xledger har över 25 års erfarenhet av att leverera affärssystem i molnet.
Den långa erfarenheten har gett oss en stabil och pålitlig plattform där kunder kan växa med trygghet, oavsett verksamhet, bolagsstruktur eller valuta.
Vi samarbetar nära med ledande aktörer inom ekonomi, revision och systemintegration och kombinerar teknisk styrka med lokal närvaro.
Som privatägt bolag har vi friheten att tänka långsiktigt och agera snabbt, med en entreprenöriell kultur som alltid sätter kunden först.
Erfarenhet som ger trygghet:
- Över 25 år som leverantör av SaaS-affärssystem.
- Stabil och beprövad plattform för tillväxt.
- Samarbete med ledande aktörer inom ekonomi och IT.
- Privatägt bolag med långsiktigt kundfokus.
Hur positionerar ni er på marknaden?
ECI främjar innovation och samarbete inom tillverkningsindustrin, så att företag inte bara individuellt utan också gemensamt utmärker sig. Vi gör detta genom att hjälpa företag att stödja sin digitala transformation. Genom att tillämpa expertis och kunskap inom området, affärsinriktade lösningar och teknologier som gör det möjligt för dig att samarbeta bättre med företag i din logistikkedja.
Med över 1300 företag i Europa strävar vi efter att hjälpa små och medelstora företag att konkurrera och växa genom att tillhandahålla branschkunskap och skräddarsydda lösningar som gör affärsverksamheten enklare.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Xledger hjälper företag att frigöra tid, få bättre beslutsunderlag och växa utan begränsningar.
Genom automatiserade och AI-stödda processer försvinner manuella uppgifter och arbetet blir både snabbare och smartare.
Med realtidsdata och tydliga dashboards får du full kontroll och insikt i verksamheten, oavsett var du befinner dig.
Systemet stödjer multi-entity-struktur med flera bolag, valutor och marknader. Dessutom erbjuder Xledger stöd för hållbarhetsrapportering enligt aktuella regelverk, öppna API:er för integration med andra verktyg och system. Automatiska uppdateringar ser till att du har tillgång till den senaste versionen, alltid och överallt.
Det här får du, i korthet:
· Automatisering och AI som eliminerar manuellt arbete.
· Realtidsinsikt och bättre beslutsunderlag.
· Hantering av flera bolag, valutor och marknader.
· Stöd för hållbarhetsrapportering.
· Integration med andra verktyg för smidigare flöden.
· Automatiska uppdateringar – alltid senaste versionen.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vi vet vad du går igenom eftersom vi har gått igenom det själva.
Helhetslösningar byggda, underhållna och förbättrade för din branschs skiftande behov.
Att mata in data manuellt flera gånger, bearbeta pappersarbete i olika system. Anställda som behöver leta efter rätt information, material, arbetsaktiviteter och mer. Datainmatning dupliceras ofta, vilket ökar risken för fel, inkonsekvens och tar tid. Utan realtidsinsikter i för- och efterberäkningar, projektstatus, inköpsorder och material som kommer i tid. Steg för steg stödjer Ridder iQ vägen mot digitalisering och säkerställer att tillverkningsindustrin kan utföra mer arbete med samma mängd personal.
Kundreferenser
“Vår verksamhet har vuxit snabbt de senaste åren; vår arbetsstyrka har tredubblats på åtta år. Inköp, försäljning, fakturering och andra administrativa uppgifter utförs dock fortfarande av samma mängd administrativ personal.”
“Från att räkna på en bit kartong till att helt automatisera med Ridder iQ. Vi sparar 800/900 timmar per år med användning av Ridder iQ.”
“Mycket bättre insikt i budgetutgifter och budgetstrukturer, vilket gör att vi kan hantera kostnader nära våra projekt.”
Omdömen
Baserat på 4 omdömen
Baserat på 2 omdömen
Omdömen
Fördelar
Omdömen