Standard ERP by HansaWorld
vs
Ridder iQ
Företagsstorlek
Antal anställda
Plattform
Prisinformation
Produktfunktionaliteter i Affärssystem
Produktfunktionaliteter i ERP-system
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
Bygg ditt eget system, precis som du vill ha det!
Oavsett storlek på företaget vill man fokusera på rätt saker och inte dras med onödig administration. Standard ERP by HansaWorld är fullt av smart funktionalitet för att förenkla och automatisera det administrativa arbetet i affärssystemet.
- Flexibilitet att skräddarsy efter er verksamhet
- Stort antal branschspecifika helhetslösningar
- REST API för enkel integration mot externa system
- Styr befogenheter med behörighetsgrupper
- Stöd för multivalutahantering och flerbolagsuppsättning
- Administrera all kund- och produktdata för e-handeln
- Tillgängligt på över 40 olika språk
- Mobilapplikation för smidig lagerhantering
- Mobilapplikation för smidig säljorderhantering
Varför väljer man ert system?
- 100% fokus på tillverkningsföretag, där vårt utvecklingsteam bygger funktioner som är fullständigt anpassade till nuvarande och framtida behov hos företag som är verksamma inom svetsning, konstruktion, plåt, släpvagns- och karosstillverkning, utrustning och maskintillverkning.
- Ett omfattande produktportfölj med ERP, finans- och affärsapplikationer såsom Business Intelligence, Projektassistent, Verkstadskontroll och Leveranskedja, som erbjuder helt integrerade lösningar.
- Med en beprövad track record med över 1300 kunder inom tillverkningsindustrin är Ridder iQ den föredragna ERP-lösningen, med bästa praxis och mer djupgående erfarenhet av att digitalisera och stödja dessa företag.
Varför väljer man er som leverantör?
Specialister på affärssystem, e-handel & appar
Appli är ett etablerat och modernt företag med gedigen erfarenhet inom affärssystem, e-handelsplattformar och mobilapplikationer.
Sedan Appli grundades har vi hjälpt företag inom både den privata och offentliga sektorn att bygga helt skräddarsydda system till att implementera större systemlösningar som vi är återförsäljare utav. Med över 40 års erfarenhet i branschen vet vi att vikten av långvariga kundrelationer och ett tätt samarbete är nyckeln till framgång, både för oss och för våra kunder.
Som en strategisk partner arbetar vi konsekvent över tid tillsammans med våra kunder och levererar helhetslösningar kring allt systemrelaterat. Med vår spetskompetens inom affärssystem, e-handelslösningar, lagerapplikationer och integrationer mot tredjepartstjänster så som, leverantörsfakturaskanning med MediusGo, e-fakturering med InExchange och fraktbokning med nShift, erbjuder vi våra kunder en helhetslösning.
- Affärssystem
- Hosting
- Apputveckling
- Lagersystem
- E-handel för B2B och B2C
Varför väljer man er som leverantör?
Med Ridder iQ hanterar och kontrollerar du alla affärsprocesser. Kunden väljer Ridder på tack vare dess kraftfulla branschspecifika tillvägagångssätt och vår raka och effektiva inställning. Med alla tjänster internt som utveckling, konsultation och support.
- Ridder iQ är modulärt strukturerat och passar sömlöst in i dina processer. Det är unikt utvecklat för att alltid möta de specifika behoven hos ditt företag, oavsett vilken digitaliseringsnivå du befinner dig på. Våra konsulter kan översätta dina mål och konfigurera programvaran därefter.
- Rätt information, i realtid, på rätt plats. Ridder iQ ger dig realtidsinformation. Inom programvaran är det möjligt att konfigurera skärmar så att varje användare ser relevant information. Ridder iQ visar endast realtidsinformation på dessa skärmar som är viktig för användarens roll eller funktion.
- Våra team är redo att kritiskt granska affärsprocesser för att hjälpa dig förstå hur andra tillverkningsföretag redan optimerar sina affärsprocesser med stöd av ERP. Med den omfattande kunskapen vet vi exakt vilka problem tillverkningsindustrin står inför och ger dig alla fördelar som ett ERP-system kan erbjuda och hjälper ditt företag att växa.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Appli hjälper små till medelstora bolag med digital utveckling, genom affärssystem, e-handel och lagersystem. Vår expertis inom digitalisering och lagereffektivisering gör att vi bland annat lämpar oss för grossister, partihandel och tillverkande bolag.
Vi har även flertalet koncernbolag som kunder, då vårt affärssystem har stöd för flerbolagsuppsättning, multivalutahantering och stora språkmöjligheter.
Hur positionerar ni er på marknaden?
ECI främjar innovation och samarbete inom tillverkningsindustrin, så att företag inte bara individuellt utan också gemensamt utmärker sig. Vi gör detta genom att hjälpa företag att stödja sin digitala transformation. Genom att tillämpa expertis och kunskap inom området, affärsinriktade lösningar och teknologier som gör det möjligt för dig att samarbeta bättre med företag i din logistikkedja.
Med över 1300 företag i Europa strävar vi efter att hjälpa små och medelstora företag att konkurrera och växa genom att tillhandahålla branschkunskap och skräddarsydda lösningar som gör affärsverksamheten enklare.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vad säger våra kunder?
Addbrand
Appli ser vi som en stabil partner som stöttar och hjälper oss i vår digitala resa. Under vår resa har vi tillsammans med Appli har vi bland annat hunnit driftsätta en helt ny webbshop, där Appli upprätte effektiva processer i affärssystemet.
HotScreen
Integrationen och formbarheten av affärssystemet Standard ERP har gjort att vi, tillsammans med Appli, har kunnat skräddarsy systemet efter vår verksamhet och våra behov. Detta har gjort att affärssystemet blivit en kärna i vår verksamhet och varit en nyckel till vår digitalisering av många processer som har effektiviserat våra flöden.
Abilia
Appli har hjälpt oss att förverkliga och optimera våra arbetsprocesser och flöden genom nära kundkontakt och djup förståelse över våra processer internt.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vi vet vad du går igenom eftersom vi har gått igenom det själva.
Helhetslösningar byggda, underhållna och förbättrade för din branschs skiftande behov.
Att mata in data manuellt flera gånger, bearbeta pappersarbete i olika system. Anställda som behöver leta efter rätt information, material, arbetsaktiviteter och mer. Datainmatning dupliceras ofta, vilket ökar risken för fel, inkonsekvens och tar tid. Utan realtidsinsikter i för- och efterberäkningar, projektstatus, inköpsorder och material som kommer i tid. Steg för steg stödjer Ridder iQ vägen mot digitalisering och säkerställer att tillverkningsindustrin kan utföra mer arbete med samma mängd personal.
Kundreferenser
“Vår verksamhet har vuxit snabbt de senaste åren; vår arbetsstyrka har tredubblats på åtta år. Inköp, försäljning, fakturering och andra administrativa uppgifter utförs dock fortfarande av samma mängd administrativ personal.”
“Från att räkna på en bit kartong till att helt automatisera med Ridder iQ. Vi sparar 800/900 timmar per år med användning av Ridder iQ.”
“Mycket bättre insikt i budgetutgifter och budgetstrukturer, vilket gör att vi kan hantera kostnader nära våra projekt.”
Omdömen
Baserat på 4 omdömen
Baserat på 2 omdömen
Omdömen
Fördelar
Omdömen
Nackdelar
Standard ERP by HansaWorld
Appli
Ridder iQ
ECI Software Solutions