HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Summera Support eller Topdesk

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:695 kr/mån
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
  • Enkelt att använda med minimalt utbildningsbehov
  • Skräddarsytt för olika arbetsmetoder och branscher, vilket ger användarna en trygghet
  • Baserat på best practice. Med 30+ års erfarenhet inom Service Management har systemet implementerats hos över 6500 kunder världen över.
  • Hantering av känslig information. Systemet har stadiga funktioner för behörighetsstyrning. Där kan du ge behörigheter ner på individnivå för vem som ska se vad.
  • Integrera med andra verktyg​​. Med ett öppet API kan dina verktyg smidigt kommunicera med TOPdesk. Läs mer på https://developers.topdesk.com/
  • Avlasta dina anställda. Med självbetjäningsportalen får användaren möjlighet att söka sig till informationen själv. Det gör att antalet återkommande ärenden till handläggaren minskar.
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
  • Snabbt att komma igång utan krångel
  • Lyssnar och tillgodoser kundens behov
  • Bra och snabb support
  • Erfarenhet. IT Software har över 10 års erfarenhet och expertis inom IT Service Management. Över 120 organisationer i Sverige har vi fått förtroende att imlementera TOPdesk hos.
  • Långsiktigt och seriöst. Du kan känna dig trygg med att vi satsar på ett långsiktigt och seriöst samarbete. Tillsammans med dig arbetar vi efter en mognadsmodell som hjälper oss. Och dig! Att identifiera de steg som behövs för att komma vidare skapar en stark grund för din verksamhets framgång i systemet du har investerat i.
  • Helhetsåtagande. Vi är engagerade i din långsiktiga utveckling. Därför finns vi alltid där för dig med våra egna erfarna ITIL-certifierade konsulter, dedikerade förvaltare och vår svensktalande support. Vi är med dig hela vägen från rådgivning till förvaltning.
  • Kunder litar på oss. Lär känna våra kunder och inspireras av hur de förenklar och effektiviserar sin vardag med hjälp av våra Service Management systemlösningar. https://itsoftware.se/kundcase/
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Summera Support ser till att inga ärenden hamnar mellan stolarna och er personal har alltid en tydlig bild över ärenden som ska utföras. Få en bra överblick av hela kedjan från start av ett ärende till slutrapportering och statistik (koppla på fakturering av ärenden via våra kopplingar till Visma och Fortnox).

  • Full kontroll på ärenden. Du missar inte längre deadlines eller tappar bort viktiga uppgifter som du annars skulle gjort om du hanterat förfrågningar och ärenden på olika platser.
  • Personberoende är ett minne blott. När någon av dina anställda är sjuka eller lediga är det skönt att veta att systemet finns till hjälp. Du kan nu ha koll på nya inkommande ärenden, hur långt ett befintligt ärende gått och slutanvändaren behöver inte undra om vem som tar hand om ärendet.
  • Alla konversationer samlade på en plats. Istället för att hantera ärenden i Excel filer eller olika delade mejllådor, är TOPdesk en mästare på att samla allt på ett och samma ställe.

Produktfunktionaliteter i Kundservicesystem

  • Hanteringstid:
    Ingår
  • Livechat:
  • Prioriteringsfunktion:
    Ingår
  • Sentimentanalys:
  • Självhjälp:
  • Smart arbetsfördelning:
    Ingår
  • Standardsvar:
    Ingår
  • Statistik och Rapporter:
    Ingår
  • Telefon:
    Går att lägga till
  • Tickets:
    Ingår
  • Ärendestatus:
    Ingår
  • Hanteringstid:
    Ingår
  • Livechat:
    Ingår
  • Prioriteringsfunktion:
    Ingår
  • Sentimentanalys:
  • Självhjälp:
    Ingår
  • Smart arbetsfördelning:
    Ingår
  • Standardsvar:
    Ingår
  • Statistik och Rapporter:
    Ingår
  • Telefon:
    Ingår
  • Tickets:
    Ingår
  • Ärendestatus:
    Ingår

Produktfunktionaliteter i Ärendehanteringssystem

  • 360 vy (oneview i realtid):
    Ingår
  • Avvikelsehantering:
    Ingår
  • Chat support:
  • Delegera & återkoppling av delärenden:
    Ingår
  • Digitala formulär & självbetjäning:
    Ingår
  • Helpdesk-ärendehantering:
    Ingår
  • Integration med ERP/ CRM:
    Går att lägga till
  • Inventarier:
    Går att lägga till
  • Kundanpassa & modellera rapporter:
    Ingår
  • Kundtjänsthantering & support:
    Ingår
  • Kunskapsdatabas:
    Går att lägga till
  • Mobilanpassad gränsnitt:
    Ingår
  • Service management:
    Ingår
  • Självbetjäningsportal:
  • SLA & eskalering:
    Går att lägga till
  • Statistik & uppföljningsmodul:
    Ingår
  • Triggers:
    Ingår
  • Webhooks & API:
    Ingår
  • Ärende- & svarsmallar:
    Ingår
  • 360 vy (oneview i realtid):
    Ingår
  • Avvikelsehantering:
    Ingår
  • Chat support:
    Ingår
  • Delegera & återkoppling av delärenden:
    Ingår
  • Digitala formulär & självbetjäning:
    Ingår
  • Helpdesk-ärendehantering:
    Ingår
  • Integration med ERP/ CRM:
    Ingår
  • Inventarier:
    Ingår
  • Kundanpassa & modellera rapporter:
    Ingår
  • Kundtjänsthantering & support:
    Ingår
  • Kunskapsdatabas:
    Ingår
  • Mobilanpassad gränsnitt:
    Ingår
  • Service management:
    Ingår
  • Självbetjäningsportal:
    Ingår
  • SLA & eskalering:
    Ingår
  • Statistik & uppföljningsmodul:
    Ingår
  • Triggers:
    Ingår
  • Webhooks & API:
    Ingår
  • Ärende- & svarsmallar:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Enkelt och självinstruerande samt snabb support
Den enkla men ändå funktionella layouten och funktionen .

Nackdelar

Att det saknas möjlighet att bifoga filer till adresser/objekt
Med många kunder/användare blir det i vissa moment lite oövergripligt.

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Den stora fördelen med Topdesk är att vi som kund kan anpassa systemet själva mot olika verksamheter och behov då systemet är uppbyggt för att kunden själv användarvänligt och enkelt ska kunna göra större och mindre ändringar som andra leverantörer debiterar hundratusentals kronor för att anpassa. Vi sitter inte i knät på en leverantör som vill tjäna pengar på alla våra förändringsbehov utan vi kan anpassa systemet själva utan extra kostnad. Det är lätt att skapa mallar för ärendeflöden utifrån de processer vi arbetar med vilket gör att vi får bra kontroll på vad, vem och hur när vi hanterar ärenden av olika slag.
Löser mina behov genom att komma igång snabbt och sedan anpassa efter behov, enkelheten i anpassningarna och enkelheten i underhåll och uppgradering. (Kör onprem)

Nackdelar

Ser mest bara fördelar men önskar att leverantören i Holland vidgar sitt perspektiv lite mer då man kan ha ett tankesätt som i första hand riktar in sig på företag och inte på myndigheter och kommuner. Dock är anpassningsmöjligheterna väldigt stora i systemet som gör att det mesta går att anpassa på ett sätt som fungerar riktigt bra.
TOPdesk är byggt på moduler, de fungerar lite olika, skulle gärna se att allt var samma modul vilket skulle förenkla användande och rapportering ytterligare.

Summera Support

Summera Support

Topdesk

IT Software