HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Real Fastighetssystem eller Summera Support

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:Från 500 kr/mån och uppåt.
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:695 kr/mån
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
  • Flexibelt: Man köper endast de funktioner som man har användning för. Det är onödigt att betala för något som man inte använder.
  • Stabilt: Man får ett system med över 30 års utveckling. Vi har anpassat systemet under dessa 30 år efter våra kunders önskemål vilket gör det stabilt, heltäckande och felfritt.
  • Enkelt: Allt finns i ett och samma system. Färdiga integrationer finns på plats. Systemet är smidigt och enkelt att lära sig.
  • Enkelt att använda med minimalt utbildningsbehov
  • Skräddarsytt för olika arbetsmetoder och branscher, vilket ger användarna en trygghet
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
  • Lyhörda: Vi månar om våra kunder. Det är våra kunders önskemål som formar systemet.
  • Support: Oavsett hur bra ett system är så kommer man behöva support. Reals har den allra bästa supporten i Sverige.
  • Framtidssäkert: Systemet ligger i framkant gällande utveckling och uppdateras ständigt med nya funktioner.
  • Snabbt att komma igång utan krångel
  • Lyssnar och tillgodoser kundens behov
  • Bra och snabb support
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Hjärtat i Real Fastighetssystem är Aviseringen. Hantering av avier mot hyresgäster eller medlemmar. Hela flödet ska gå så smidigt som möjligt med minimal ansträngning. Från det att avin ställs ut tills dess att den bokförs och betalas. Avier distribueras bäst via Kivra, E-faktura eller Autogiro.

Många av våra kunder nöjer sig dock inte med det utan vill även ha en boendeportal, kontraktsskrivning med digital signering, bankintegration med mera.

Det mesta av funktionalitet finns i Real.

Summera Support ser till att inga ärenden hamnar mellan stolarna och er personal har alltid en tydlig bild över ärenden som ska utföras. Få en bra överblick av hela kedjan från start av ett ärende till slutrapportering och statistik (koppla på fakturering av ärenden via våra kopplingar till Visma och Fortnox).

Produktfunktionaliteter i Fastighetssystem

  • API:
    Går att lägga till
  • Avtalshantering:
    Ingår
  • Besiktningsverktyg:
    Ingår
  • Boendeportal:
    Ingår
  • Energiuppföljning:
  • Hyresavisering:
    Ingår
  • Kösystem:
    Ingår
  • Statistik och rapporter:
    Ingår
  • Underhållsplanering:
    Ingår
  • Ärendehantering:
    Ingår
  • API:
    Ingår
  • Avtalshantering:
  • Besiktningsverktyg:
    Går att lägga till
  • Boendeportal:
    Ingår
  • Energiuppföljning:
  • Hyresavisering:
  • Kösystem:
  • Statistik och rapporter:
    Ingår
  • Underhållsplanering:
    Går att lägga till
  • Ärendehantering:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Enkelt och tydligt. Inte krånglat till det :-)
Jag uppskattar att det finns en support med människor som är villiga att föra dialoger och bolla frågor. Supporten svarar inte bara på frågor utan utbildar även mig som användare så att min upplevelse förbättras ständigt

Nackdelar

Lösningen för fastighetsskötaren (renovering/besiktning) vore bra att utveckla vidare.
Kundportalen är svårhanterlig för administratören

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Enkelt och självinstruerande samt snabb support
Den enkla men ändå funktionella layouten och funktionen .

Nackdelar

Att det saknas möjlighet att bifoga filer till adresser/objekt
Med många kunder/användare blir det i vissa moment lite oövergripligt.

Real Fastighetssystem

Real

Summera Support

Summera Support