Yesbox
vs
Populum
Företagsstorlek
Antal anställda
Plattform
Prisinformation
Max 42 kr...
Från 39 S...
Produktfunktionaliteter i Pulsmätningar
Produktfunktionaliteter i Medarbetarundersökning
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
Varför väljer kunder Yesbox?
✔ Full flexibilitet – anpassa frågor, frekvens och resultatgruppering helt efter era behov.
✔ Insikter som leder till åtgärder – tydliga rapporter, jämförelser över tid och smart uppföljning.
✔ Hög svarsfrekvens – effektiva påminnelser via sms och e-post samt användarvänlig design.
Välj en medarbetarundersökning som inte bara ger insikter utan också verktygen för att agera på dem.
Läs mer på https://medarbetarundersokning.se/
Varför väljer man ert system?
Hos Populum får du:
- Sammanhängande resultat i teamet: Möjliggör att ha teambaserade förbättringsdialoger.
- Återkommande frågor: Att ställa samma frågor för hela team gör att man kan arbeta med trender och utveckling över tid. Fördjupningsfrågor läggs enkelt in som tilläggsfrågor.
- Transparens och öppenhet: Eftersom alla i organisationen är delaktiga i att ge feedback och få tillgång till mätresultat, insikter och rekommendationer skapas en känsla av delaktighet och medarbetaransvar för förbättringar.
- Resultat i organisationens egen Powerpoint-design: Gör det enkelt och flexibelt för cheferna att använda mätresultaten i sina befintliga möten.
- Marknadsledande analytics (inklusive AI av alla textkommentarer): Ger en tydlig bild över nuläget i organisationen och var ledningen bör rikta ett större fokus.
- Personliga förbättringsrekommendationer till varje medarbetare: Alla medarbetare får något konkret tillbaka som de kan använda i sin utveckling och självledarskap.
- Populum fungerar att använda i alla enheter (dator, mobil, iPad): Utan krav på installation.
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer kunder Yesbox som leverantör?
✔ Snabba, flexibla och med personlig service i toppklass.
✔ Djup kompetens inom medarbetarskap, ledarskap och datadriven HR.
✔ Fokus på psykologisk trygghet och motivation – avgörande för säkerhet, innovation och samarbete.
Varför väljer man er som leverantör?
Populums robusta plattform är byggd för att göra det enkelt och smidigt att samla hela organisationen runt de viktigaste fokusområdena. Plattformen vidareutvecklas ständigt med den senaste teknologin, relevant forskning, våra kunders input och branschens utveckling.
Populums kunder får ett customer success team som bryr sig om kundens utvecklingsresa.
Många av våra kunder finns i större organisationer. Plattformen fungerar smidigt för både kontorsarbetare och i "deskless" miljöer.
Vår medarbetarundersökning/pulsmätning finns för närvarande på 27 språk.
Hur positionerar ni er på marknaden?
🔹 Mäter med mening – omvandlar data till engagemang och riktning.
🔹 Smart feedback. Skapar trygga team. och verklig förändring.
🔹 Plattformen som förstår människor – och hjälper er agera.
🔹 Från rimlig puls till framsteg – tekniken som stöttar kulturen.
🔹 Vi hjälper er lyssna, förstå – och bygga framtidens arbetsplats.
Hur positionerar ni er på marknaden?
VÄLBEFINNANDE OCH ENGAGEMANG: Säkra era medarbetares och ledares möjlighet att prestera
Prestation går hand i hand med välbefinnande och engagemang. Med Populum-plattformen känner ni till era medarbetares och ledares nuvarande status och kan involvera hela organisationen i ständiga förbättringar. Vidta effektiva åtgärder med störst inverkan att öka välbefinnande och engagemang.
ORGANISATIONSKULTUR: Släpp fram styrkan i er organisationskultur
Möjliggör för era medarbetare och ledare att uppnå sin fulla potential genom att säkra att organisationskulturen främjar prestation. När du använder Populum-plattformen mäter ni er kultur regelbundet och får viktiga insikter och rekommenderade effektiva förbättringsåtgärder.
TRANSFORMATION: Säkerställ att era transformationsprojekt är framgångsrika
De flesta transformationsprojekten misslyckas fortfarande. En kritisk del av att lyckas är att se till att människor tar ägarskap och arbetar enligt det nya sättet. När du mäter hur dina medarbetare och ledare upplever ert transformationsinitiativ i Populum-plattformen vet du vad som fungerar bra, hur du bör rikta om fokus och var du måste lägga till mer stöd.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov & utmaningar löser vi för våra kunder?
✔ Skapa förändring, inte bara mäta – en koncern inom tekniksektorn använder Yesbox för att koppla pulsmätningar till konkreta teamåtgärder i arbetsmiljöarbetet.
✔ Attrahera och behålla talang – ett byggföretag med hög personalomsättning fick via våra analyser syn på vad som skapar lojalitet och engagemang i olika yrkesroller.
✔ Reagera i tid – inte för sent – genom regelbundna pulser upptäcker kunder tidiga tecken på otydlighet, stress eller bristande ledarskap innan det slår mot resultatet.
✔ Bygga kultur med riktning – våra modeller (t.ex. STARS/SCARF) hjälper HR och ledning att följa upp mjuka värden på ett strukturerat och strategiskt sätt.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Våra kunder använder plattformen för olika ändamål, bland annat för att:
- Öka välbefinnande och engagemang
- Få medarbetare att stanna längre
- Förstå och förbättra medarbetarupplevelsen
- Stärka medarbetares självledarskap
- Arbeta med rätt ledarskapsbeteenden
- Förflytta ansvar och ägarskap av förändring till teammedlemmar
- Samutveckla kulturen
- Stärk employer brand inifrån organisationen
- Förutse sjukskrivningar och när medarbetare säger upp sig
- Framgångsrikare transformationsinitiativ
- Stärk tvärfunktionella och virtuella team
- Högre produktivitet
Omdömen
Baserat på 12 omdömen
Baserat på 14 omdömen
Omdömen
Fördelar
Omdömen