Alternativ

Akita förekommer inom följande kategorier

Vad är Akita?

Akita är en Customer Sucess-plattform till ett förmånligt pris med svensk närvaro. Plattformen hjälper tillväxtföretag som erbjuder abonnemangstjänster (SaaS-tjänster) att eliminera kundbortfall (churn) och att identifiera möjligheter till merförsäljning. Genom att segmentera kundbasen och skapa ett poängsystem för kundhälsa (Customer Health Score) skapar Akita automatiska uppföljningsaktiviteter och Playbooks för att se till att din kundbas ska bli hälsosam och öka i värde.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?

1-500

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?

Ja

Nej

Pris från

Listpris från leverantör:

Get Started for $99/month

Språk

På vilka språk finns systemet?

EN

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?

Global

Vad tycker andra om systemet?

Recensioner & Omdömen om Akita

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

COO

Litet företag (11-100)

Verifierad person

Sverige

Maj 2023

Vad gillar du mest?

Vi har många kunder men få Customer Success Managers som tar hand om dem. Den största fördelen med Akita för mig som chef är att jag närsomhelst kan se statusinformation för en specifik kund, i realtid. Jag kan till exempel se rörelse i MMR, eller nyligen tillagda aktiviteter från våra CSMs. Samtidigt kan jag få en övergripande bild av kundsegmenten genom Dashboard-funktionen för att se vilka segment som växer och vilka som har problem innan jag gör en mer ingående analys. Andra funktioner, såsom Playbooks, har hjälpt oss att automatisera många processer som vi förut utförde manuellt. Där har vi sparat tid både på själva processen, men också på att inte längre behöva följa upp och säkerställa att den genomförs.

Vad gillar du minst?

Jag kunde koppla samman mitt CRM-system och supportplattform själv, men behövde involvera IT-avdelningen att lägga upp loggar och användarstatistik som försenade saker och ting med ett par dagar.

Vilka affärskritiska problem upplever du att Akita löser?

Automatisering av processer, inte bara på vår Customer Success-avdelning, men också andra delar av företaget. Kontroll på Customer Success avdelningen, 360-graders kundvy, kundsegmentering och en utökad förmåga att kunna skräddarsy en process för varje kundsegment.

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Jobbar du
för detta bolaget?

Läs om hur du uppdatera informationen här

Akita förekommer inom följande kategorier

Akita produktfunktionaliteter

Customer Success System

Automatiska analyser och rapporter

Automatiska Call to Actions

Customer 360

Customer Health Scores

Dashboard

Erbjuder egen Customer Success Manager

Integreringsmoduler

Playbook

Räknar ut kundbortfallsrisk

Synkronisering med E-mail

Passar detta
systemet mig?

Gör som 19000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Vanligaste jämförelser i Customer Success System

MembrainAkita
ChurnZeroAkita
StartdeliverAkita
CustifyAkita

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site