Akita
Akita
Vad är Akita?
- Växande SaaS-företag förlitar sig på Akita när det kommer till att motverka kundbortfall, öka tillväxt och andra nyckeltal som Net Revenue Retention (NRR). Customer Success Managers förlitar sig på Akita att hjälpa dem att agera på rätt sätt vid rätt tidpunkt för att säkerställa att kunderna är hälsosamma och uppnår sina mål.
- Vi gör det enkelt och prisvärt att påbörja resan mot en hälsosammare kundbas med vårt Quick Start program ($99/månad i 3 månader | komplett uppstart | obegränsat antal användare och integrationer | avsluta när som helst)
- Akita levererar en 360-vy över varje kund, vilket eliminerar informationssilos och gör det möjligt för Customer Success Managers att förbereda kundsamtal på några sekunder i stället för timmar. Vi möjliggör detta eftersom du kan koppla nästan vilken datakälla som helst till Akitas plattform.
- När du har integrerat din data kommer du kunna skapa och spara kundsegment som ger dig viktig information i realtid, till exempel stora förändringar i kundprofilen, beteende eller kundhälsa.
- Akitas enkla och intuitiva Health Score betyder att du kan designa en modell för kundhälsa som visar vilket skick dina kunder faktiskt är i.
- Akitas Playbooks kan triggas automatiskt för att guida ditt team genom viktiga kundprocesser eller att skicka ut meddelande till kunder.
Företagsstorlek
Vilken storlek på företag passar detta system?
1-500
Mobilapp
Finns det mobilapp?
Support
Hur kan ni kontakta leverantören?
Utbildning
Hur kan ni utbilda kunden?
Språk
På vilka språk finns systemet?
EN
Geografiskt område
Var finns vi någonstans?
Global
Testperiod
Kan man få en gratis testperiod?
Ja
Nej
Pris från
Listpris från leverantör:
Get Started for $99/month
Varför gör man affärer med Akita?
Varför väljer man Akita?
- Resultat - Vår typkund ser en reduktion av churn rate på 40%+ och en utökning av merförsäljning på över 35% inom det första året med Akita.
- Produkt - Vi har skapat en kärnprodukt som är extremt kraftfull och flexibel, med specifika funktioner för Customer Success som gör dina CSM’s supereffektiva. Är vi klara…? Nej! Vi utvecklar konstant vår produkt och vi vill ha Dig ombord för att guida oss att bygga en ännu bättre lösning.
- Kostnad - Vi tror inte att teknologin bakom Customer Success behöver vara dyr och svår att implementera, tvärtom. Vår filosofi är att leverera en game-changer inom Customer Success teknologin som ger omedelbar effekt till vettiga priser.
Varför väljer man er som leverantör?
- Geografisk placering. Akita grundades och är baserat i EU, med medarbetare i sverige så vi är på plats och redo att hjälpa till om det behövs. Vi tycker det är jätteroligt att åka på besök hos våra kunder, du bestämmer när och vart så tar vi med fikat!
- Kundfokus. Alla påstår att de är kundfokuserade men vi är ett Customer Success företag, kundfokus är i vårt DNA! Vi stoltserar med att leverera superb support och guidning till våra kunder, snabbt som blixten.
Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?
Vi grundades inom EU och har vårt huvudkontor där, med medarbetare i Sverige. Vi kan försäkra er om att vi kommer tillgodose era behov vid rätt tidpunkt och på era villkor.
Vilka behov och utmaningar är det som Akita löser för kunden?
- Reducera takten av kundbortfall (churn rate) med 40%+ inom 6 månader
- Merförsäljning/kund med 35%+ inom 1 år
- Utöka antal kunder per Customer Success Manager x3
- Utöka Net Recurring Revenue (NRR) med 2% i snitt på 1 år
Vad tycker andra om systemet?
Recensioner & Omdömen om Akita
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
COO•
Litet företag (11-100)•
Verifierad person•
Sverige•
Maj 2023
Vad gillar du mest?
Vi har många kunder men få Customer Success Managers som tar hand om dem. Den största fördelen med Akita för mig som chef är att jag närsomhelst kan se statusinformation för en specifik kund, i realtid. Jag kan till exempel se rörelse i MMR, eller nyligen tillagda aktiviteter från våra CSMs. Samtidigt kan jag få en övergripande bild av kundsegmenten genom Dashboard-funktionen för att se vilka segment som växer och vilka som har problem innan jag gör en mer ingående analys. Andra funktioner, såsom Playbooks, har hjälpt oss att automatisera många processer som vi förut utförde manuellt. Där har vi sparat tid både på själva processen, men också på att inte längre behöva följa upp och säkerställa att den genomförs.
Vad gillar du minst?
Jag kunde koppla samman mitt CRM-system och supportplattform själv, men behövde involvera IT-avdelningen att lägga upp loggar och användarstatistik som försenade saker och ting med ett par dagar.
Vilka affärskritiska problem upplever du att Akita löser?
Automatisering av processer, inte bara på vår Customer Success-avdelning, men också andra delar av företaget. Kontroll på Customer Success avdelningen, 360-graders kundvy, kundsegmentering och en utökad förmåga att kunna skräddarsy en process för varje kundsegment.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Akita förekommer inom följande kategorier
Akita produktfunktionaliteter
Customer Success system
Automatiska analyser och rapporter
Automatiska Call to Actions
Customer 360
Customer Health Scores
Dashboard
Erbjuder egen Customer Success Manager
Integreringsmoduler
Playbook
Räknar ut kundbortfallsrisk
Synkronisering med E-mail
Passar detta
systemet mig?
Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.
Om Akita
Akita grundades på Irland 2018 med målet att skapa en game-changer inom Customer Success teknologin som levererar omedelbara resultat till resonabla priser.