HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Populum eller Visma Talent HR

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:Från 39 SEK per medarbetare.
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?

Hos Populum får du:

  • Sammanhängande resultat i teamet: Möjliggör att ha teambaserade förbättringsdialoger.
  • Återkommande frågor: Att ställa samma frågor för hela team gör att man kan arbeta med trender och utveckling över tid. Fördjupningsfrågor läggs enkelt in som tilläggsfrågor.
  • Transparens och öppenhet: Eftersom alla i organisationen är delaktiga i att ge feedback och få tillgång till mätresultat, insikter och rekommendationer skapas en känsla av delaktighet och medarbetaransvar för förbättringar.
  • Resultat i organisationens egen Powerpoint-design: Gör det enkelt och flexibelt för cheferna att använda mätresultaten i sina befintliga möten.
  • Marknadsledande analytics (inklusive AI av alla textkommentarer): Ger en tydlig bild över nuläget i organisationen och var ledningen bör rikta ett större fokus.
  • Personliga förbättringsrekommendationer till varje medarbetare: Alla medarbetare får något konkret tillbaka som de kan använda i sin utveckling och självledarskap.
  • Populum fungerar att använda i alla enheter (dator, mobil, iPad): Utan krav på installation.
  1. Det är en komplett marknadsledande lösning för talent management som du enkelt själv kan anpassa utifrån behov och processer, oavsett bransch.
  2. En personlig och individuellt anpassad användarupplevelse för kontinuerligt lärande och utveckling.
  3. Oöverträffad i kapacitet och enkel implementation.
  4. Ett skalbart system som gör att man kan växa med lösningen vart efter behoven ökar d vs man växer inte ur lösningen
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?

Populums robusta plattform är byggd för att göra det enkelt och smidigt att samla hela organisationen runt de viktigaste fokusområdena. Plattformen vidareutvecklas ständigt med den senaste teknologin, relevant forskning, våra kunders input och branschens utveckling.

Populums kunder får ett customer success team som bryr sig om kundens utvecklingsresa.

Många av våra kunder finns i större organisationer. Plattformen fungerar smidigt för både kontorsarbetare och i "deskless" miljöer.

Vår medarbetarundersökning/pulsmätning finns för närvarande på 27 språk.

  1. Vi ser oss som långsiktig partner och inte som leverantör. Med det menar vi att vi hjälper våra kunder hela vägen från implementation till långsiktig och löpande förvaltningsmodell med operativa, taktiska och strategiska möten. Vi ger specialisttsupport och stöttar våra kunder i vardagen. Vi har över 20 års erfarenhet, gedigen kunskap, passion och engagemang.
  2. Vi är en global aktör med lokal närvaro och har mångårig erfarenhet av talent management från både den nordiska och globala marknaden.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Våra kunder använder plattformen för olika ändamål, bland annat för att:

  • Öka välbefinnande och engagemang
  • Få medarbetare att stanna längre
  • Förstå och förbättra medarbetarupplevelsen
  • Stärka medarbetares självledarskap
  • Arbeta med rätt ledarskapsbeteenden
  • Förflytta ansvar och ägarskap av förändring till teammedlemmar
  • Samutveckla kulturen
  • Stärk employer brand inifrån organisationen
  • Förutse sjukskrivningar och när medarbetare säger upp sig
  • Framgångsrikare transformationsinitiativ
  • Stärk tvärfunktionella och virtuella team
  • Högre produktivitet
  1. Säkerställer att alla har rätt kompetens i sin roll/sina roller
  2. Visualiserar karriärvägar och erbjuder individuell karriärplanering
  3. Möjliggör vidareutveckling baserat på intresse
  4. Länkar teamets mål och individuella mål mot organisationens mål för att arbeta i samma riktning
  5. Erbjuder verktyg till ledare och organisationen att följ upp och analysera i realtid

Produktfunktionaliteter i Pulsmätningar

  • AI-assistans:
    Ingår
  • API Technical support:
    Ingår
  • Automatiska utskick:
    Ingår
  • Employee Net Promoter Score (eNPS):
    Ingår
  • Feedback:
    Ingår
  • Forskningsbaserade frågor:
    Ingår
  • Förslag till åtgärder:
    Ingår
  • Ge beröm:
    Ingår
  • Heatmap Analys:
    Ingår
  • Kontinuerligt pulsmätning:
    Ingår
  • KPI:s/ NYCKELTAL:
    Ingår
  • NPS benchmarks:
    Ingår
  • Olika språk:
    Ingår
  • Realtids data:
    Ingår
  • Synk av personaldata:
    Ingår
  • AI-assistans:
    Går att lägga till
  • API Technical support:
    Ingår
  • Automatiska utskick:
    Ingår
  • Employee Net Promoter Score (eNPS):
    Ingår
  • Feedback:
    Ingår
  • Forskningsbaserade frågor:
    Går att lägga till
  • Förslag till åtgärder:
    Går att lägga till
  • Ge beröm:
    Ingår
  • Heatmap Analys:
    Ingår
  • Kontinuerligt pulsmätning:
    Ingår
  • KPI:s/ NYCKELTAL:
  • NPS benchmarks:
  • Olika språk:
    Ingår
  • Realtids data:
    Ingår
  • Synk av personaldata:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Enkelt att få våra medarbetare ute i butikerna att delta i våra kvartalspulsar. Bra stöd för cheferna direkt i plattformen att jobba med förbättringar.
Att som ny chef få tillgång till vad medarbetarna har för upplevelse av sin arbetsplats. Jag kan direkt börja jobba med förbättringar tillsammans med mina team.

Nackdelar

I början saknade vi stöd för pappersenkäter men det löstes mycket bättre med QR-koder.
Kommer inte på något just nu.

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Den utmärkta sökfunktionen, möjligheten till allehanda tilldelningsregler, möjlgheten att påverka den grafiska layouten. Det mycket lättanvända författarverktyget Create Tool och streamingtjänsten Cornerstone sbx som fungerar uttan att filmerna laggar vilket de annars vill göra i vårt interna IT-system om man tex använder Youtube eller Vimeo
Möjligheten att växa i systemet. Nya behöv dyker ständigt upp, ibland på grund av organisationen själv och ibland på grund av yttre omständigheter och då är möjligheten att snabbt ställa om och att göra saker man inte visste att man skulle behöva göra oerhört värdefullt

Nackdelar

Många knapptryckningar, ibland väldigt fyrkantigt om man gjort ett misstag eller behöver ändra en sak
Ibland får man vänta på att få konstiga översättningar bli översatta till bättre fungerande svenska ord

Populum

Populum

Visma Talent HR

Visma Talent Solutions