HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Trinax Tid & Projekt eller TimeLog PSA

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:Från 595 kr/mån
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:100-300kr/anv/mån
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
  • Allt du behöver från start: Ett baspaket som passar både egenföretagaren och den stora koncernen från första dagen.
  • Prisvärt: Välj de tillval som passar dig och betala bara för det du behöver.
  • Standard eller skräddarsytt? Trinax Tid & Projekt kan även anpassas helt efter era rutiner och arbetssätt.

Smidig tidrapportering

Du har tillgång till smidig mobilapp, start- och stoppur i desktop-appen, överblick i tidrapporten online och automatisk tidsregistrering via kalendern i Outlook.

Automatiserad fakturering

Du skapar faktura- och löneunderlag blixtsnabbt och för enkelt över dem till dina ekonomi- och lönesystem.

Kraftfull resursplanering

Du får insikt i kommande projekt och kan använda resurserna bättre, samtidigt som du slipper onödig administration.

Stenkoll på alla nyckeltal

Du följer alla viktiga projekt-KPI:er i realtid och kan agera i tid för att vända en negativ utveckling.

Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
  • Personligt: Vi hjälper dig igång och finns på armlängds avstånd hela vägen, hela tiden.
  • Närproducerat: All utveckling och kundkontakt sker under samma tak.
  • Beprövat: Fler än 20 000 hantverkare sparar tid och pengar varje dag med våra verktyg.
  • TimeLog är Skandinaviens ledande leverantör av system för professional services automation (PSA).
  • Att välja rätt system för din verksamhet handlar om mer än smarta funktioner. Med TimeLog får du både ett system i världsklass och en partner du kan lita på i vått och torrt.
  • Mer än 800 företag och 22 000 konsulter förlitar sig på oss.
  • TimeLog har mer än 20 års erfarenhet av att hjälpa konsultföretag bli mer effektiva och lönsamma.
  • Vår svensktalande support är tillgänglig alla vardagar kl 8–16.
  • Du kan komma i gång med TimeLog på en enda dag med hjälp av vårt svensktalande implementationsteam.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
  • Med Trinax Tid & Projekt har du hela kontoret i bakfickan
  • Vi digitaliserar er manuella tid- och projekthantering
  • Med kontroll på rapporteringen får ni rätt betalt för era arbetade timmar och använt material
  • Generera underlag för lön och fakturor med några få klick
  • Följ upp statistik och resultat för era projekt
  • Effektivisera det administrativa arbetet och spara både tid och pengar

Med TimeLog kan du:

* Minska tiden du lägger på lönehantering och fakturering.

* Öka den ekonomiska kontrollen över dina projekt.

* Få en enda källa till sanning för hela företaget.

* Ge medarbetarna ett användarvänligt system för tidrapportering och kostnadsredovisning.

* Få en prisvärd lösning som integrerar till dina befintliga system.

* Fakturera projekt enligt flera olika prismodeller.

* Testa helt utan kostnad i 30 dagar.

Produktfunktionaliteter i Tidrapporteringssystem

  • Analysverktyg för optimering:
  • App:
    Ingår
  • Arbetsorder:
    Ingår
  • Arbetstidsschema:
    Ingår
  • Attestering:
    Ingår
  • Fakturering:
    Ingår
  • Frånvaro & flex registrering:
    Ingår
  • Hanterar flertal kollektivavtal:
  • Integration med olika lönesystem:
    Ingår
  • Körjournal:
    Ingår
  • Modul i affärssystem:
  • Personaliggare inkl:
    Ingår
  • Projektredovisning & rapportering:
    Ingår
  • Push notifikationer:
  • Rapportering:
    Ingår
  • Resor & traktamente:
    Ingår
  • Underlag till lön:
    Ingår
  • Analysverktyg för optimering:
    Ingår
  • App:
    Ingår
  • Arbetsorder:
  • Arbetstidsschema:
  • Attestering:
    Ingår
  • Fakturering:
    Ingår
  • Frånvaro & flex registrering:
    Ingår
  • Hanterar flertal kollektivavtal:
    Ingår
  • Integration med olika lönesystem:
    Ingår
  • Körjournal:
    Ingår
  • Modul i affärssystem:
  • Personaliggare inkl:
  • Projektredovisning & rapportering:
    Ingår
  • Push notifikationer:
  • Rapportering:
    Ingår
  • Resor & traktamente:
    Ingår
  • Underlag till lön:
    Ingår

Produktfunktionaliteter i Tidrapportering app

  • Arbetstidsscheman:
    Ingår
  • Attestering:
    Ingår
  • Fakturering:
    Ingår
  • Frånvaro & flexregistrering:
    Ingår
  • Integration med olika lönesystem:
    Ingår
  • Körjournal:
    Ingår
  • Löneunderlag:
    Ingår
  • Personalliggare:
    Ingår
  • Projektredovisning:
    Ingår
  • Statistik och rapporter:
    Ingår
  • Arbetstidsscheman:
  • Attestering:
    Ingår
  • Fakturering:
    Ingår
  • Frånvaro & flexregistrering:
    Ingår
  • Integration med olika lönesystem:
    Ingår
  • Körjournal:
    Ingår
  • Löneunderlag:
    Ingår
  • Personalliggare:
  • Projektredovisning:
    Ingår
  • Statistik och rapporter:
    Ingår

Produktfunktionaliteter i Projekthanteringsverktyg

  • Checklista för orderflöde:
    Ingår
  • Digital signering:
    Ingår
  • Dokumenthantering:
    Ingår
  • Egenkontroller:
    Ingår
  • Fakturaunderlag:
    Ingår
  • Integration lönesystem/ bokföring:
    Ingår
  • KMA-stöd:
    Ingår
  • Kundtillgång för projektstatus:
    Går att lägga till
  • Leverantörsfaktura:
    Ingår
  • Materialrapporter:
    Ingår
  • Offertverktyg:
    Ingår
  • Personalliggare:
    Ingår
  • Projektdashboard/ Gantt:
    Ingår
  • Resultatanalys/ kostnadsuppföljning:
    Ingår
  • Resursallokering:
    Ingår
  • Schemaläggning:
    Ingår
  • Tidrapportering:
    Ingår
  • Checklista för orderflöde:
  • Digital signering:
  • Dokumenthantering:
  • Egenkontroller:
  • Fakturaunderlag:
    Ingår
  • Integration lönesystem/ bokföring:
    Ingår
  • KMA-stöd:
  • Kundtillgång för projektstatus:
    Ingår
  • Leverantörsfaktura:
  • Materialrapporter:
  • Offertverktyg:
  • Personalliggare:
  • Projektdashboard/ Gantt:
    Ingår
  • Resultatanalys/ kostnadsuppföljning:
    Ingår
  • Resursallokering:
    Ingår
  • Schemaläggning:
    Ingår
  • Tidrapportering:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Att med hjälp av Trinax så har vi byggt ett system som gör vår vardag enklare. Vi har lagt till olika moduler och specialanpassade lösningar som vi använder oss utav dagligen. Vi vet också att om vi vill lägga till nya moduler i vårat system så är det möjligt.
Att vi kan använda samma system för alla områden i vår verksamhet. Och dialogen med Trinax.

Nackdelar

Kostnaden för nya moduler och även för vissa ändringar kan bli stor.
Kan inte komma på något speciellt.

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Vi använder TimeLog för att hantera vår tid och ekonomi. Kontrollerar övertid och registrerar semestertid. Enkelt att använda. Bra integration med Jira.
Min favoritplattform för projektledning.

Nackdelar

Lätt att registrera och hantera tid som ligger utanför vårt Jira-omfång. Lätt att använda när du har semester att registrera. Gör det även möjligt att se ackumulerad övertid.
Det finns inget att ogilla med TimeLog. Systemet har förenklat hur jag hanterar projekt, tid och budget. Plattformen är enkel att använda, även för nya användare.

Trinax Tid & Projekt

Trinax

TimeLog PSA

TimeLog