HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Trinax Tid & Projekt eller Blikk

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:Från 595 kr/mån
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
  • Allt du behöver från start: Ett baspaket som passar både egenföretagaren och den stora koncernen från första dagen.
  • Prisvärt: Välj de tillval som passar dig och betala bara för det du behöver.
  • Standard eller skräddarsytt? Trinax Tid & Projekt kan även anpassas helt efter era rutiner och arbetssätt.
  • Du samlar dina viktigaste funktioner på samma ställe: Blikk gör det möjligt att arbeta i ett sömlöst affärsflöde, från offert till projektplanering, tidrapportering, analys, faktura- och löneunderlag.
  • Du skapar tid för viktigare uppgifter: Genom att samla företagets viktigaste funktioner i Blikk slipper du onödigt dubbelarbete i flera system, minskar administrationen och ökar lönsamheten.
  • Du får ett flexibelt och användarvänligt system: Blikk har ett modernt och användarvänligt gränssnitt som gör systemet enkelt att använda, både på dator och i mobilappen.
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
  • Personligt: Vi hjälper dig igång och finns på armlängds avstånd hela vägen, hela tiden.
  • Närproducerat: All utveckling och kundkontakt sker under samma tak.
  • Beprövat: Fler än 20 000 hantverkare sparar tid och pengar varje dag med våra verktyg.
  • Du får förstklassig support: Blikk erbjuder gratis support via chatt, mejl och telefon. Vår support har en genomsnittlig svarstid på 60 sekunder och en kundnöjdhet på 99%.
  • Du kan integrera med andra system: Blikk kan enkelt integreras med marknadens ledande ekonomi- och lönesystem. Vi erbjuder även ett öppet API, vilket innebär att du kan skapa egna kopplingar.
  • Du kan få hjälp att komma igång: Vi erbjuder dig uppstartshjälp och rådgivning, så att du kan bygga upp det bästa arbetsflödet för ditt företag och komma igång med systemet så snabbt som möjligt.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
  • Med Trinax Tid & Projekt har du hela kontoret i bakfickan
  • Vi digitaliserar er manuella tid- och projekthantering
  • Med kontroll på rapporteringen får ni rätt betalt för era arbetade timmar och använt material
  • Generera underlag för lön och fakturor med några få klick
  • Följ upp statistik och resultat för era projekt
  • Effektivisera det administrativa arbetet och spara både tid och pengar

Några av de vanligaste utmaningarna och behov som våra kunder har är att de:

  • Arbetar i flera olika system och vill samla sina funktioner på ett ställe
  • Har mycket manuella processer och vill bli mer digitala
  • Tappar bort fakturerbara timmar och vill få bättre koll på sin tid
  • Har dålig koll och vill kunna följa upp viktiga nyckeltal på ett enklare sätt

Så här säger några av våra kunder om Blikk:

”Övergången till Blikk gjorde att vi kunde säga upp fyra befintliga system”

”Blikk har minskat vår admin med 3-4 timmar per vecka och sparat oss 80 000 kr”

”Tack vare Blikk kan jag fakturera en timme mer varje dag, en 20% ökning av debiteringsgraden”

”Blikk gör det möjligt att följa ekonomiska nyckeltal som intäkter och kostnader i realtid”

Produktfunktionaliteter i Tidrapporteringssystem

  • Analysverktyg för optimering:
  • App:
    Ingår
  • Arbetsorder:
    Ingår
  • Arbetstidsschema:
    Ingår
  • Attestering:
    Ingår
  • Fakturering:
    Ingår
  • Frånvaro & flex registrering:
    Ingår
  • Hanterar flertal kollektivavtal:
  • Integration med olika lönesystem:
    Ingår
  • Körjournal:
    Ingår
  • Modul i affärssystem:
  • Personaliggare inkl:
    Ingår
  • Projektredovisning & rapportering:
    Ingår
  • Push notifikationer:
  • Rapportering:
    Ingår
  • Resor & traktamente:
    Ingår
  • Underlag till lön:
    Ingår
  • Analysverktyg för optimering:
    Ingår
  • App:
    Ingår
  • Arbetsorder:
    Ingår
  • Arbetstidsschema:
    Ingår
  • Attestering:
    Ingår
  • Fakturering:
    Ingår
  • Frånvaro & flex registrering:
    Ingår
  • Hanterar flertal kollektivavtal:
  • Integration med olika lönesystem:
    Ingår
  • Körjournal:
    Ingår
  • Modul i affärssystem:
    Ingår
  • Personaliggare inkl:
  • Projektredovisning & rapportering:
    Ingår
  • Push notifikationer:
    Ingår
  • Rapportering:
    Ingår
  • Resor & traktamente:
    Ingår
  • Underlag till lön:
    Ingår

Produktfunktionaliteter i Projekthanteringsverktyg

  • Checklista för orderflöde:
    Ingår
  • Digital signering:
    Ingår
  • Dokumenthantering:
    Ingår
  • Egenkontroller:
    Ingår
  • Fakturaunderlag:
    Ingår
  • Integration lönesystem/ bokföring:
    Ingår
  • KMA-stöd:
    Ingår
  • Kundtillgång för projektstatus:
    Går att lägga till
  • Leverantörsfaktura:
    Ingår
  • Materialrapporter:
    Ingår
  • Offertverktyg:
    Ingår
  • Personalliggare:
    Ingår
  • Projektdashboard/ Gantt:
    Ingår
  • Resultatanalys/ kostnadsuppföljning:
    Ingår
  • Resursallokering:
    Ingår
  • Schemaläggning:
    Ingår
  • Tidrapportering:
    Ingår
  • Checklista för orderflöde:
    Ingår
  • Digital signering:
    Ingår
  • Dokumenthantering:
    Ingår
  • Egenkontroller:
    Ingår
  • Fakturaunderlag:
    Ingår
  • Integration lönesystem/ bokföring:
    Ingår
  • KMA-stöd:
    Ingår
  • Kundtillgång för projektstatus:
  • Leverantörsfaktura:
    Ingår
  • Materialrapporter:
    Ingår
  • Offertverktyg:
    Ingår
  • Personalliggare:
  • Projektdashboard/ Gantt:
    Ingår
  • Resultatanalys/ kostnadsuppföljning:
    Ingår
  • Resursallokering:
    Ingår
  • Schemaläggning:
    Ingår
  • Tidrapportering:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Att med hjälp av Trinax så har vi byggt ett system som gör vår vardag enklare. Vi har lagt till olika moduler och specialanpassade lösningar som vi använder oss utav dagligen. Vi vet också att om vi vill lägga till nya moduler i vårat system så är det möjligt.
Att vi kan använda samma system för alla områden i vår verksamhet. Och dialogen med Trinax.

Nackdelar

Kostnaden för nya moduler och även för vissa ändringar kan bli stor.
Kan inte komma på något speciellt.

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Enkelheten med systemet.
Helheten och den smarta kopplingen mellan projekt, uppgifter fakturering och tidrapporten.

Nackdelar

Olikheterna i nivåerna på licenser.
Inte mycket jag inte gillar :-) Dock finns det saker jag skulle vilja utveckla. Bland annat möjligheten att ha antal semesterdagar inlagt och se hur många man har kvar under verksamhetsåret t.ex.

Trinax Tid & Projekt

Trinax