Populum
vs
Questback

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

Från 39 S...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

Flexibel ...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Pulsmätningar

AI-assistans
API Technical support
Automatiska utskick
Employee Net Promoter Score (eNPS)
Feedback
Forskningsbaserade frågor
Förslag till åtgärder
Ge beröm
Heatmap Analys
Kontinuerligt pulsmätning
KPI:s/ NYCKELTAL
NPS benchmarks
Olika språk
Realtids data
Synk av personaldata
AI-assistans
API Technical support
Automatiska utskick
Employee Net Promoter Score (eNPS)
Feedback
Forskningsbaserade frågor
Förslag till åtgärder
Ge beröm
Heatmap Analys
Kontinuerligt pulsmätning
KPI:s/ NYCKELTAL
NPS benchmarks
Olika språk
Realtids data
Synk av personaldata

Produktfunktionaliteter i Medarbetarundersökning

API uppsatt
Automatiska påminnelser
Automatiska rekommendationer
Benchmarking
Chattfunktion
Färdiga mallar
Krypterad information
Segmentera data
SMS
Valbar design
Verktyg för statistik & analys
API uppsatt
Automatiska påminnelser
Automatiska rekommendationer
Benchmarking
Chattfunktion
Färdiga mallar
Krypterad information
Segmentera data
SMS
Valbar design
Verktyg för statistik & analys

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Hos Populum får du:

  • Sammanhängande resultat i teamet: Möjliggör att ha teambaserade förbättringsdialoger.
  • Återkommande frågor: Att ställa samma frågor för hela team gör att man kan arbeta med trender och utveckling över tid. Fördjupningsfrågor läggs enkelt in som tilläggsfrågor.
  • Transparens och öppenhet: Eftersom alla i organisationen är delaktiga i att ge feedback och få tillgång till mätresultat, insikter och rekommendationer skapas en känsla av delaktighet och medarbetaransvar för förbättringar.
  • Resultat i organisationens egen Powerpoint-design: Gör det enkelt och flexibelt för cheferna att använda mätresultaten i sina befintliga möten.
  • Marknadsledande analytics (inklusive AI av alla textkommentarer): Ger en tydlig bild över nuläget i organisationen och var ledningen bör rikta ett större fokus.
  • Personliga förbättringsrekommendationer till varje medarbetare: Alla medarbetare får något konkret tillbaka som de kan använda i sin utveckling och självledarskap.
  • Populum fungerar att använda i alla enheter (dator, mobil, iPad): Utan krav på installation.

Varför väljer man ert system?

1. Enkelt och effektivt: En plattform som ger dig ovärderliga insikter på ett smidigt sätt.

2. Anpassningsbara lösningar: Skapa undersökningar som passar just dina behov.

3. Realtidsanalys: Fatta snabba och datadrivna beslut baserat på dina resultat.

Varför väljer man er som leverantör?

Populums robusta plattform är byggd för att göra det enkelt och smidigt att samla hela organisationen runt de viktigaste fokusområdena. Plattformen vidareutvecklas ständigt med den senaste teknologin, relevant forskning, våra kunders input och branschens utveckling.

Populums kunder får ett customer success team som bryr sig om kundens utvecklingsresa.

Många av våra kunder finns i större organisationer. Plattformen fungerar smidigt för både kontorsarbetare och i "deskless" miljöer.

Vår medarbetarundersökning/pulsmätning finns för närvarande på 27 språk.

Varför väljer man er som leverantör?

🌟 25 års erfarenhet: Vi har lång erfarenhet av att leverera pålitliga feedbacklösningar.

🌟 Skräddarsydd support: Vårt team är dedikerat till att förstå dina behov och stötta dig.

🌟 Lokal närvaro: Vi är alltid nära till hands och ger ett personligt bemötande. Svensk kontaktperson, svensk support och svenska feedbackkonsulter vid behov.

Hur positionerar ni er på marknaden?

VÄLBEFINNANDE OCH ENGAGEMANG: Säkra era medarbetares och ledares möjlighet att prestera

Prestation går hand i hand med välbefinnande och engagemang. Med Populum-plattformen känner ni till era medarbetares och ledares nuvarande status och kan involvera hela organisationen i ständiga förbättringar. Vidta effektiva åtgärder med störst inverkan att öka välbefinnande och engagemang.

ORGANISATIONSKULTUR: Släpp fram styrkan i er organisationskultur

Möjliggör för era medarbetare och ledare att uppnå sin fulla potential genom att säkra att organisationskulturen främjar prestation. När du använder Populum-plattformen mäter ni er kultur regelbundet och får viktiga insikter och rekommenderade effektiva förbättringsåtgärder.

TRANSFORMATION: Säkerställ att era transformationsprojekt är framgångsrika

De flesta transformationsprojekten misslyckas fortfarande. En kritisk del av att lyckas är att se till att människor tar ägarskap och arbetar enligt det nya sättet. När du mäter hur dina medarbetare och ledare upplever ert transformationsinitiativ i Populum-plattformen vet du vad som fungerar bra, hur du bör rikta om fokus och var du måste lägga till mer stöd.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Questback är den ledande plattformen för feedback i Norden, med en lösning som kombinerar enkelhet och kraft. Det som gör oss unika är vår långa erfarenhet och vår förmåga att leverera skräddarsydda lösningar som verkligen gör skillnad. Vi fokuserar på att hjälpa företag fatta smartare beslut genom att lyssna på deras kunder och medarbetar vilket har resulterat i 1600+ återkommande kunder (genomsnittskunden stannar hos oss i 9 år 💪).

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Våra kunder använder plattformen för olika ändamål, bland annat för att:

  • Öka välbefinnande och engagemang
  • Få medarbetare att stanna längre
  • Förstå och förbättra medarbetarupplevelsen
  • Stärka medarbetares självledarskap
  • Arbeta med rätt ledarskapsbeteenden
  • Förflytta ansvar och ägarskap av förändring till teammedlemmar
  • Samutveckla kulturen
  • Stärk employer brand inifrån organisationen
  • Förutse sjukskrivningar och när medarbetare säger upp sig
  • Framgångsrikare transformationsinitiativ
  • Stärk tvärfunktionella och virtuella team
  • Högre produktivitet

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Questback löser de stora utmaningarna som organisationer står inför när det gäller att förstå och förbättra kunders och medarbetarnas upplevelser. Att skapa en undersökning och se svar kan fungera från vilket system som helst. Vårt smarta feedbackverktyg tillsammans med vår kompetenta personal är till för företag som vill göra skillnad på riktigt i sin organisation.

Axplock av exempel på vad Questback används till:

EX:

  • Minska personalomsättningen
  • Öka produktiviteten
  • Minska sjukfrånvaron
  • Höja engagemangsnivån
  • Förbättra ledarskapet
  • Coacha personalen till bättre resultat

CX:

  • Minskad churn/kundtapp
  • Ökad merförsäljning
  • Driva rätt insikter för att göra välgrundade investeringar
  • Öka nykundsförsäljningen
  • Öka kundlojalitet
  • Cross-försäljning
  • Förbättra onboardingprocess

Omdömen

Baserat på 14 omdömen

Baserat på 3 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Enkelt att skala ut i organisationen, det var lätt för cheferna att ta till sig av verktyget och det skapade värde omgående.
Jag uppskattar Populums enkla användarvänliga gränssnitt och deras utmärkta kundsupport. Det gör vårt Engagemansarbete smidigare och vi kan fokusera mer på vår kärnverksamhet.
Fantastiskt bra support och samarbete med Questback!
Vi använder Questback sen flera år i syfte att kunna utveckla våra tjänster samt att mäta kundnöjdheten. Dessutom kontrollerar vi dagligen omdömen för att kunna korrigera om det skulle vara så att någon inte var nöjd. Vi använder det även i syfte att utveckla våra tjänster utifrån kommentarer från våra kunder. Det som är bäst är att det är enkelt och okomplicerat.

Omdömen

Nackdelar

Delar av organisationen upplevde att transparensen som verktyget medför var något skrämmande. Det ska dock tilläggas att vi fick bra verktyg och tips från Populum för att hantera detta.
Det finns väldigt lite att ogilla med Populum.
Det jag skulle önska möjligen är ett något modernare gränssnitt och design. I övrigt är vi som sagt mycket nöjda.
Begränsningarna med att kunna plocka ut data vid en given period. Allt är styrt till live-rapporter eller till krångliga modeller för att skicka ut. Lite inrutade filtreringsfunktioner när man ska sortera i rapporterna.

Populum

Populum

Läs mer om Populum

Questback

Questback

Läs mer om Questback

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site