Xledger
vs
iFenix affärssystem

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Produktfunktionaliteter i ERP System

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtids data
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtids data
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Med Xledger får du ett affärssystem som är snabbt att införa, enkelt att använda och byggt för att växa med dig. Utan bindningstid och med lokal support nära till hands slipper du tunga projekt och långa driftsättningar.
Systemet stödjer multi-entity-struktur och hanterar flera bolag, valutor och språk i samma plattform. Med en inbyggd BI-lösning, dashboards och rapporter för varje användare får du realtidsinsikt och full kontroll över hela ekonomiflödet.

Fördelar för dig som kund:

  • Snabb implementering utan långa projekt.
  • Inga bindningstider eller dolda kostnader.
  • Lokal support och personlig kontakt.
  • Flerbolagshantering med stöd för olika språk och valutor.
  • Inbyggd BI och rapportering i realtid.

Varför väljer man ert system?

Smart artikelhantering

Ett av marknadens absolut kraftfullaste stöd för att hantera ert masterdata.

Molnbaserad teknik

Med iFenix behöver du bara en internetanslutning för att komma igång. Inga dyra investeringar i servrar krävs.

Säkerheten i fokus

Vi har en egen serverhall och sköter såväl drift som utveckling till 100% “in-house”. Säkerheten, både kring våra system och det data vi har förmånen att förvalta åt våra kunder har alltid varit vårt honnörsord.

Varför väljer man er som leverantör?

Företag väljer Xledger för en kombination av modern teknik, enkelhet och skalbarhet.
Vårt affärssystem är byggt som en äkta SaaS-lösning, utan äldre teknik som begränsar möjligheterna. Det gör att vi snabbt kan förnya, anpassa och förbättra i takt med våra kunders behov.
Xledger erbjuder en smidig implementation utan stora konsultteam eller oväntade kostnader. Med vårt train-the-trainer-koncept lär sig användarna snabbt att arbeta självständigt, vilket minskar behovet av löpande support.
Med flerbolagshantering, hög grad av automatisering och inbyggd BI får du ett system som frigör tid, ger insikt och skalar med verksamheten.

Våra styrkor:

  • Kontinuerlig utveckling och framtidssäkert.
  • Snabb och kostnadseffektiv implementation.
  • Train-the-trainer-koncept som stärker användarna.
  • Låg supportbelastning och hög användarvänlighet.
  • Skalbart system med BI och automatisering.

Varför väljer man er som leverantör?

Ett ekonomiskt stabilt företag med AAA-rating (+10 år) som grundades 1998 och även finns här imorgon.

Stöd hela vägen - till skillnad från många av våra konkurrenter är vi med dig hela vägen under implementationsprocessen.

Support i toppklass - oavsett vilken hjälp du behöver under resans gång är vi där för dig!

Hur positionerar ni er på marknaden?

Xledger har över 25 års erfarenhet av att leverera affärssystem i molnet.
Den långa erfarenheten har gett oss en stabil och pålitlig plattform där kunder kan växa med trygghet, oavsett verksamhet, bolagsstruktur eller valuta.
Vi samarbetar nära med ledande aktörer inom ekonomi, revision och systemintegration och kombinerar teknisk styrka med lokal närvaro.
Som privatägt bolag har vi friheten att tänka långsiktigt och agera snabbt, med en entreprenöriell kultur som alltid sätter kunden först.

Erfarenhet som ger trygghet:

  • Över 25 år som leverantör av SaaS-affärssystem.
  • Stabil och beprövad plattform för tillväxt.
  • Samarbete med ledande aktörer inom ekonomi och IT.
  • Privatägt bolag med långsiktigt kundfokus.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Kombinationen av säkerhet, användarvänlighet och kapacitet att hantera stora mängder artikeldata gör iFenix affärssystem unikt. Med funktionalitet speciellt riktad mot butiks-, grossist- och partihandel, gärna i kedjestrukturer, är iFenix ett system att räkna med.

Lägg till detta att iFenix är en helt egenutvecklad lösning, oberoende av tredjepartsleverantörer, som dessutom är helt molnbaserad.

När du väljer iFenix får du stöd hela vägen i ditt affärssystemprojekt, från förstudie, genom implementation och sedan överlämning till ordinarie drift/support.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Xledger hjälper företag att frigöra tid, få bättre beslutsunderlag och växa utan begränsningar.
Genom automatiserade och AI-stödda processer försvinner manuella uppgifter och arbetet blir både snabbare och smartare.
Med realtidsdata och tydliga dashboards får du full kontroll och insikt i verksamheten, oavsett var du befinner dig.
Systemet stödjer multi-entity-struktur med flera bolag, valutor och marknader. Dessutom erbjuder Xledger stöd för hållbarhetsrapportering enligt aktuella regelverk, öppna API:er för integration med andra verktyg och system. Automatiska uppdateringar ser till att du har tillgång till den senaste versionen, alltid och överallt.

Det här får du, i korthet:

· Automatisering och AI som eliminerar manuellt arbete.

· Realtidsinsikt och bättre beslutsunderlag.

· Hantering av flera bolag, valutor och marknader.

· Stöd för hållbarhetsrapportering.

· Integration med andra verktyg för smidigare flöden.

· Automatiska uppdateringar – alltid senaste versionen.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Komplexa kedjestrukturer (Huvudkontor med butiker)
  • Klarar både kapital- och frivilliga fackhandelskedjor
  • Tung artikeladministration
  • Hantering av marginaler/påslag
  • Prisuppdateringar
  • Artikeldata i stora mängder

Omdömen

Baserat på 4 omdömen

Baserat på 10 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Xledgers flexvyer är otroligt effektiva. Genom att välja rätt kolumner får jag snabbt fram precis den information jag behöver, presenterad på ett överskådligt och tydligt sätt. Det sparar mig massor av tid
Flexibiliteten i sökfunktioner och rapporter. Smidiga funktioner i samband med bokföring, som GL-mallen, periodiseringsfunktionen, bifoga filer, korrigera verifikat etc.
Det mesta, framför allt bra support
Att man lätt kan gå från tex lev faktura till leverantör

Omdömen

Nackdelar

Jag upplever att felmeddelandena i Xledger ibland kan vara lite kryptiska. Det skulle vara bra om de var mer användarvänliga och gav tydligare vägledning om hur man åtgärdar problemet
Att info om driftstörningar ofta dröjer, att systemet tolkar själv i olika funktioner som inte alltid är logiska och till och med felaktiga. Krångliga menyer, samma funktion på många ställen. Mkt svårt och omständligt att bygga rapportmallar.
Att det ibland tar sin tid med alla önskemål. Jag har förståelse för detta men har alltid bråttom:-)
Jag saknar saldo på kontot jag bokför på i verifikatet och att man inte kan se om en faktura är betald i kundregistret

Xledger

Xledger

Läs mer om Xledger

iFenix affärssystem

Genesis IT

Läs mer om iFenix affärssystem

Relaterade kategorier

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE siteGo to en_GB site