Cegid Talentsoft
vs
Huma
Företagsstorlek
Antal anställda
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Plattform
Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp
Prisinformation
Gratis testperiod
Pris från
Priset be...
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från
Från 49 k...
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Produktfunktionaliteter i HR-system
Ärendehantering
Attestering
Automatisera workflow
Bonus & incitament
CoreHR
Digitalisera personalarkiv
Elektronisk signatur
Exit-enkäter
Förmånshantering
Frånvaroregistering
Har eget lönesystem
HR 360 grader
HR-analytics
Karriärplanering
Kompensation Mgmt
Kompetensutveckling
Konsultation
Learning Mgmt
Lönerevision
Medarbetarsamtal
Onboarding
Performance Mgmt
Rapporter & KPIer
Rekrytering
Single Sign On
Självbetjäning
Styra användarrättigheter
Tidrapportering
Utbildningspaket
Ärendehantering
Attestering
Automatisera workflow
Bonus & incitament
CoreHR
Digitalisera personalarkiv
Elektronisk signatur
Exit-enkäter
Förmånshantering
Frånvaroregistering
Har eget lönesystem
HR 360 grader
HR-analytics
Karriärplanering
Kompensation Mgmt
Kompetensutveckling
Konsultation
Learning Mgmt
Lönerevision
Medarbetarsamtal
Onboarding
Performance Mgmt
Rapporter & KPIer
Rekrytering
Single Sign On
Självbetjäning
Styra användarrättigheter
Tidrapportering
Utbildningspaket
Produktfunktionaliteter i Performance management-system
360 graders feedback
Kompetenskartläggning
Kontinuerliga medarbetaruppföljningar
OKR's
Personliga profiler
Prestationsutvärderingar
Rapporter
Utvecklingsplaner
360 graders feedback
Kompetenskartläggning
Kontinuerliga medarbetaruppföljningar
OKR's
Personliga profiler
Prestationsutvärderingar
Rapporter
Utvecklingsplaner
Produktfunktionaliteter i HR analytics
Analysverktyg
Dashboard
Enkel delning av resultat
Information och datainsamling
Kostnadsberäkningar
KPI:er
Rapporter
Rekommendationer
Analysverktyg
Dashboard
Enkel delning av resultat
Information och datainsamling
Kostnadsberäkningar
KPI:er
Rapporter
Rekommendationer
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
- Full svit HR lösning som kan anpassas efter kundens behov.
- Intiutiv design där slutanvändare är i fokus, därför kort tid till att skapa värde av systemet.
- Öppna APIer. iPaaS + Marketplace möjliggör integrationer med tredjepartsleverantörer.
- Beprövad lösning för den Europeiska marknaden med över 2000 implementationer.
- Ett system som konsoliderar alla HR- processer i ett och samma system.
Varför väljer man ert system?
- Skräddarsydd lokal HR-kompetens
- Enkelt att komma igång
- Enkelt att använda
- Fokus på mobilupplevelsen
- Support och kundservice
Varför väljer man er som leverantör?
- Talentsoft är marknadsledande inom Europa, vi har implementerat lösningen hos över 2000 kunder och förstår HR-komplexiteten i dessa länder där det kan se väldigt olika ut från land till land.
- Talentsoft vill inte bara sälja en lösning. Vi stöttar kund hela vägen, och efter avslutad leverans bibehåller vi kontakten och ständigt engagerar och utbildar. Ni är våra ambassadörer.
- Våran SaaS lösning bygger på öppna APIer. Vi välkomnar integration till andra system då vi vill kunna erbjuda en plattform där man kan hantera alla sina HR processer. Vi erbjuder en full svit men inser såklart att det finns många olika nischlösningar på marknaden som kan vara interessant för kunder att integrera till Talentsoft.
- Implementation är läskigt, speciellt när man upphandlar en lösning för första gången. Vi på Talentsoft har implementerat vårat HR System över 2000 gånger och förstår den Europeiska marknaden. Talentsoft lämnar alltid ett fast pris på implementation där leverans samt utbildning ingår i priset. Det ger en trygghet i att konsulttimmar inte springer iväg från satt budget.
Varför väljer man er som leverantör?
- Kunder väljer oss för att vi arbetar nära kunderna och anpassar tjänsten och systemet efter kundens behov
- Kunderna väljer oss för att vi har hög utvecklingstakt och lyssnar på kunden när vi planerar och utvecklar funktioner
- Kunderna väljer oss för att vi tänker annorlunda och vet vad chefer och medarbetare faktiskt behöver
Hur positionerar ni er på marknaden?
Tyvärr, ingen data än.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Huma är det moderna HR-systemet för små och medelstora företag som inte vill lägga massa tid och pengar på uppstart, projekt, utbildning eller implementering.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
- Centralisering av HR processen.
- Användarvänlighet - få anställda att jobba och använda lösningen ni investerat i.
- Self- Service för både chefer och anställda - Sparar tid. Upptaterad data på samtliga anställda.
- GDPR compliant.
- Basera beslut på verklig data från systemet, både genom "analytics dashboard" direkt i systemet eller ta ut rapporter.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Huma är till för företag som vill arbeta enklare och smartare med personaladministration och automatisera HR-processer. HR lägger 60% av sin tid på admin. Men med Huma kan du lägga mindre tid på admin och mer tid på människor och utveckling.
Omdömen
Baserat på 14 omdömen
Baserat på 32 omdömen
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Omdömen
Fördelar
Det är ett väldigt användarvänligt system som konstant uppdateras. Många funktioner finns tillgängliga för att lösa alla möjliga olika situationer vilket gör det lättare för företag att vara attraktiva arbetsgivare.
Vi hade ett starkt samarbete med leverantören och de guidade oss när det behövdes med sin expertis. Systemet har ett fokus på HR som funktion, snarare än att vara ett IT system.
Vill passa på att skriva ett välförtjänt omdöme om min uppskattning för den fantastiska support och det engagemang Ronja Hedström för Huma Sverige visat sen dag 1 och fortsätter att engagera och leverera för att vi som kunder skall få ut det bästa med Huma som vårt digitala HR-verktyg. Hennes professionalism och medverkan med att lösa våra utmaningar har verkligen gjort en skillnad för mig som HR-ansvarig på Moberg Bil AB då det är mycket som skall implementeras. Hon är alltid tillgänglig, snabb med att återkoppla och väldigt hjälpsam, vilket ger mig som kund ett stort förtroende och tillförlit. Hon har tydligt visat att det inte handlar om att sälja och gå vidare utan tar sin roll som Customer Success att göra just det som titeln säger hela vägen.🌸
Vi ser fram emot att fortsätta vårt samarbete och känner oss trygga med att vi har ett så bra supportteam som Ronja bakom oss.
As an HR professional, it was incredibly challenging for me to find a system that could meet all my requirements for automating routine tasks. There was always something missing: sometimes the interface was inconvenient, sometimes the necessary functionality wasn’t available, and occasionally the systems simply didn’t align with the specifics of my work. But Huma truly won me over! This platform has become the ultimate solution that has made my work easier and more efficient. It helps me handle tasks quickly, in a structured manner, and without unnecessary stress.
What I love most is that Huma doesn’t stand still and continues to improve every day. It’s clear that the development team actively works on enhancing the system, listening closely to user feedback. This is incredibly encouraging because I can see how the platform evolves alongside me and my needs. Huma is not just a tool—it’s a true partner in my work.
Omdömen
Nackdelar
Supporten har varit lite långsam vid tillfällen.
Vi saknar vissa standardrapporter som jag tycker borde finnas
Även om jag vet att bolaget är Norskt ägt och att majoriteten av kunder finns i Norge så ser jag stor potential att även Sverige har lika efterfrågan. Dock finns det inställningar i programmet som ännu inte är helt anpassat för Sverige, utan endast Norge. Detta ser jag att man sätter en högre prioritet på att utveckla även på den svenska marknaden. Då gör man Huma till ett mer attraktivt verktyg även för Sverige.
Integrationen mellan bokföringssystemet (vårt fall Fortnox) och Huma talar ännu inte med varandra i den mån det borde. Ett stående problem som Ronja har försökt lösa, men det verkar gå djupare till utvecklingarna.
At the beginning of my experience with HumaHR, I noticed a few minor drawbacks that initially caused some inconvenience. However, over time, I saw how the development team actively worked on improving the platform. All the issues I encountered were resolved, and some aspects even exceeded my expectations.
Tyvärr, ingen data än.