Hur ska jag välja callcenter?
Det finns många callcenters på marknaden idag och det du bör tänka sånär du väljer ett, är att utvärdera hur proffsigt det är och hur de arbetar rent tekniskt. Att låta någon annan stå för er försäljning eller marknadsföring via telefon är numera ett beprövat sätt, men det finns de aktörer som är oseriösa eller oerfarna. Här gäller det alltså att hitta rätt. Vi vet om att kunden idag är känslig och många uppskattar exempelvis inte att bli uppringd på telefon – därför är det viktigt att telefonsamtalet utförs av någon som hittar rätt både i känsla och ton, och förstår sig på såväl målgrupp som produkt eller tjänst som ska marknadsföras. Ett stort plus med att använda sig av ett callcenter, är att du som arbetsgivare inte måste tänka på personal och hur stort styrkan ska vara. Det är upp till callcentret att se till att bemanningen passar uppdraget.
BusinessWith har samlat de bästa callcentren som finns på den svenska marknaden idag, för att du ska kunna göra ett tryggt och enkelt val. Hos oss kan du jämföra funktioner och tjänster för att hitta det bästa callcentret för just er typ av verksamhet.
Vad ska jag kräva av ett callcenter?
Att sälja eller marknadsföra via callcenter är en viktig investering för ert bolag, och därmed gäller det att ställa en tydlig kravbild från start. Vad har ni för mål med det här uppdraget? Hur mäter ni framgången? Och vad har ni för krav på dem som utför samtalen? Här ska du komma ihåg att täcka såväl språkkunskaper, som att bestämma vilka tider callcentret ska vara aktivt till att bestämma hur stort team callcentret bör vara. När i tiden ska ni utvärdera och hur? Tonalitet och känsla och förståelse för vad ni vill med uppdraget, är viktiga delar. Rapportering och analys kring resultat, bör vara på er att-göra-lista.
När du vill har tagit fram en kravspecifikation för uppdraget, ska du ge dig ut på jakt – och din väg till rätt callcenter går via BusinessWith. Efter många års erfarenhet av att alltid hitta rätt system eller lösning, till rätt kund, kan du känna att du är i trygga händer hos oss. Ta gärna del av vår checklista nedan innan du gör ditt val. Varmt lycka till, önskar BusinessWith
Snabbguide
Lista på 17 olika Callcenter-system
Snabbguide
Checklista för att välja callcenter
Vilka saker och ting bör du checka av när du väljer callcenter till din verksamhet? BusinessWith har satt samman en checklista som gör att det blir lättare för dig av välja bästa system.
En tydlig målbild. Vad ska callcentret göra åt er? I vilken omfattning? Vad har ni för önskade resultat och hur mäts dessa?
Teamet och tillgänglighet. Hur många ska finnas tillgängliga i callcentret? Och vilka tider och dagar är det som gäller? Har ni några krav på språk?
Funktioner. Vilka tjänster eller funktioner bör callcentret erbjuda? Vad för teknik har du och hur går de tillväga? Utvärdera noga, och glöm heller inte GDPR när ni ska ta fram eventuellt kontaktlistor.
Kostnad och erfarenhet. Ju mindre erfarenhet callcentret har, desto billigare. Men är det billigaste alltid det bästa? Fundera över er budget.
Analys och rapportering. Hur och när ska callcentret rapportera siffror eller statistik för utfallet i samtalen? Hur analyserar ni och arbetar med utvärdering?
Känner du att du har fått mer kött på benen? Varmt välkommen att jämföra callcenter hos oss på BusinessWith. Här hos oss hittar du de bästa centren som finns att tillgå på den svenska marknaden just idag.
Beskrivning av produktfunktioner
Inspelning av samtal
Kalendersynkronisering
Köhantering
Rapportering och statistik
Röstbrevlåda
Softphone
Talsvar
Talsvarsmeny med knappval