Hur ska jag välja callcenter?
Det finns många callcenters på marknaden idag och det du bör tänka sånär du väljer ett, är att utvärdera hur proffsigt det är och hur de arbetar rent tekniskt. Att låta någon annan stå för er försäljning eller marknadsföring via telefon är numera ett beprövat sätt, men det finns de aktörer som är oseriösa eller oerfarna. Här gäller det alltså att hitta rätt. Vi vet om att kunden idag är känslig och många uppskattar exempelvis inte att bli uppringd på telefon – därför är det viktigt att telefonsamtalet utförs av någon som hittar rätt både i känsla och ton, och förstår sig på såväl målgrupp som produkt eller tjänst som ska marknadsföras. Ett stort plus med att använda sig av ett callcenter, är att du som arbetsgivare inte måste tänka på personal och hur stort styrkan ska vara. Det är upp till callcentret att se till att bemanningen passar uppdraget.
BusinessWith har samlat de bästa callcentren som finns på den svenska marknaden idag, för att du ska kunna göra ett tryggt och enkelt val. Hos oss kan du jämföra funktioner och tjänster för att hitta det bästa callcentret för just er typ av verksamhet.
Vad ska jag kräva av ett callcenter?
Att sälja eller marknadsföra via callcenter är en viktig investering för ert bolag, och därmed gäller det att ställa en tydlig kravbild från start. Vad har ni för mål med det här uppdraget? Hur mäter ni framgången? Och vad har ni för krav på dem som utför samtalen? Här ska du komma ihåg att täcka såväl språkkunskaper, som att bestämma vilka tider callcentret ska vara aktivt till att bestämma hur stort team callcentret bör vara. När i tiden ska ni utvärdera och hur? Tonalitet och känsla och förståelse för vad ni vill med uppdraget, är viktiga delar. Rapportering och analys kring resultat, bör vara på er att-göra-lista.
När du vill har tagit fram en kravspecifikation för uppdraget, ska du ge dig ut på jakt – och din väg till rätt callcenter går via BusinessWith. Efter många års erfarenhet av att alltid hitta rätt system eller lösning, till rätt kund, kan du känna att du är i trygga händer hos oss. Ta gärna del av vår checklista nedan innan du gör ditt val. Varmt lycka till, önskar BusinessWith
Snabbguide
Lista på 17 olika Callcenter-system
Med ett fastnätsnummer skapas ett nummer för att nå alla i erat bolag. Kommunicera effektivt med kollegor och kunder för att inte missa samtal.Lär dig mer om 3Växel
Med denna callcenter-lösning från Avaya kan användaren hantera både inkommande och utgående samtal snabbt och enkelt. Systemet är utvecklat för att hantera kunder och inkommande ärenden via telefon på bästa vis, och kan samtidigt föra detaljrik statistik som är användbar för vidare insikt i verksamheten. Lär dig mer om Avaya
Centrex optimerar funktionerna som ditt företag behöver i telefonväxeln. Samtalsdirigering och svarsgrupper styr era kunder till bäst bemötande.Lär dig mer om Centrex
Cisco erbjuder ett callcenter system med användarvänliga funktionaliteter som är skapade för att hantera både inkommande och utgående kontakt från företaget. Lösningen är molnbaserad och är därmed smidig att implementera och kontakter som sparats i systemet är enkla att tillgå för de anställda på företaget. Lär dig mer om Cisco
Cloudtalk är ett molnbaserat auto dialer verktyg med användarvänliga funktioner som automatiserar aktiviteterna i verksamhetens callcenter och bidrar till en ökad samtalstid med kund. Koppla agenter till nya samtal utan väntetid och skapa en stabil informationskälla kring kund innan samtal med hjälp av Cloudtalks funktioner. Spela in samtal i lärande syfte och använd analsyverktyget för att se hur...Lär dig mer om Cloudtalk
Dixa kundservicesystem erbjuder en lättanvänd plattform för fretag i alla storlekar som vill effektivisera och förenkla sin ärendehanteringsprocess mot kund. Med funktioner som personlig designer, omnikanal funktionalitet och igenkänning av kunder.Lär dig mer om Dixa
Five9s automatiska uppringningssystem gör det möjligt att komma i kontakt med fler kunder och öka produktiviteten. Agenter sparar tid genom att undvika fel orsakade av manuell uppringning. All data som samlas in under samtalen kan användas för att ge feedback till agenterna. Five9 erbjuder olika lösningar beroende på varje enskild verksamhets behov.Lär dig mer om Five9
En smart auto dialer lösning med inslag av AI funktionalitet och automation som effektiviserar verksamhetens telefonsamtal och kundkontakt. Vertyget erbjuder bland annat kompletterande kundservice utöver samtal i form av chatbotar och voice assistance för att göra det möjligt för kunder att söka sinasvar på egen hand. Med predective routing kan kunder matchas mot anställda för att öka chanserna ti...Lär dig mer om Genesys
Leaddesk har skapat ett auto dialer verktyg som möjliggör högkvalificerad kundservice utan att offra medarbetarnas effektivitet. Genom att automatiskt ringa nästa kund när tidigare samtal avslutats eller inte kommit fram kan onödig väntetid mellan samtal undvikas och flera kunder kan nås inom loppet av en kortare tid. Systemet genererar även tidigare information om kunden automatiskt innan samtale...Lär dig mer om LeadDesk
Mitel erbjuder en callcenter lösning som både innehåller auto dialer men även funktioner för att hantera inkommande samtal till företaget. Det användarvänliga callcenter-verktyget är skapat för att bidra med en smidig kommunikation och vidare utveckling av den kundservice som verksamheten bedriver. Lär dig mer om Mitels IP
Minska oönskade och oförutsedda problem i verksamheten med hjälp av automatiserade och högkvalitativa processer skapade av Nice RPA system. Integrera olika system med varandra och ska processer som är mer eller mindre avancerade med dragoch släpp funktioner som visualiserar den tilltänkta processen och gör det enkelt av skapa modeller. Systemet stödjer både bevakade och obevakade processer och kan...Lär dig mer om Nice
RingCentral Engage Voice är ett automatiskt uppringningssystem som gör det möjligt för anställda att få kontakt med många fler kunder per timme. Agenter har enkel tillgång till all kundinformation så att de är förberedda för varje samtal. Med hjälp av IVR-funktionen kan kunder ringa tillbaka när som helst och interagera med systemet enligt deras specifika behov. Alla samtal kan spelas in och analy...Lär dig mer om RingCentral Engage Voice
Detta callcenter system från SAP är utvecklat för att bidra till personliga interaktioner med kunder samtidigt som produktiviteten hos de anställda ska öka. Användaren kan automatisera utgående samtal med hjälp av en outbound dialer samt ta emot inkommande ärenden av olika slag. Den kraftfulla callcenter-lösningen för statistik och sammanställer samtalen för att smidigt visa hur samtalshistoriken ...Lär dig mer om SAP Contact Center
Tele2 Växel är en molnbaserad och skalbar kommunikationslösning som passar företag i alla storlekar. Lösningen möjliggör för organisationer att ta hand om alla typer av kundkontakter och internkommunikation på det mest effektiva och professionella sättet. Tele2 Växel drivs i Tele2s moln med datahallar på flera orter i Sverige, där alla våra kunder drar nytta av hög driftsäkerhet och obegränsad...Lär dig mer om Tele2 Växel
En skräddarsydd molnväxel som kan ta emot, koppla och dela ut samtal. En smart tjänst som kopplar samman interna och externa samtal i appen.Lär dig mer om Telenor One X
Missade samtal kan vara en missad affär för just ert bolag. Touchpoint förenklar processen i eran telefonväxel och med tilläggsfunktioner kan Telias egna Svarsservice ta de samtal ni själva missar.Lär dig mer om Touchpoint
Zendesk är ett av världens största helpdesk system och erbjuder ett komplett kundservicesystem för bolag i alla storlekar. Med funktioner som färdiga svarsmallar, chattfunktion i realtid och självhjälpsportal.Lär dig mer om Zendesk
Snabbguide
Checklista för att välja callcenter
Vilka saker och ting bör du checka av när du väljer callcenter till din verksamhet? BusinessWith har satt samman en checklista som gör att det blir lättare för dig av välja bästa system.
En tydlig målbild. Vad ska callcentret göra åt er? I vilken omfattning? Vad har ni för önskade resultat och hur mäts dessa?
Teamet och tillgänglighet. Hur många ska finnas tillgängliga i callcentret? Och vilka tider och dagar är det som gäller? Har ni några krav på språk?
Funktioner. Vilka tjänster eller funktioner bör callcentret erbjuda? Vad för teknik har du och hur går de tillväga? Utvärdera noga, och glöm heller inte GDPR när ni ska ta fram eventuellt kontaktlistor.
Kostnad och erfarenhet. Ju mindre erfarenhet callcentret har, desto billigare. Men är det billigaste alltid det bästa? Fundera över er budget.
Analys och rapportering. Hur och när ska callcentret rapportera siffror eller statistik för utfallet i samtalen? Hur analyserar ni och arbetar med utvärdering?
Känner du att du har fått mer kött på benen? Varmt välkommen att jämföra callcenter hos oss på BusinessWith. Här hos oss hittar du de bästa centren som finns att tillgå på den svenska marknaden just idag.
Beskrivning av produktfunktioner
Inspelning av samtal
Kalendersynkronisering
Köhantering
Rapportering och statistik
Röstbrevlåda
Softphone
Talsvar
Talsvarsmeny med knappval