Jämför Sveriges bästa call center

Hur ska jag välja callcenter?

Det finns många callcenters på marknaden idag och det du bör tänka sånär du väljer ett, är att utvärdera hur proffsigt det är och hur de arbetar rent tekniskt. Att låta någon annan stå för er försäljning eller marknadsföring via telefon är numera ett beprövat sätt, men det finns de aktörer som är oseriösa eller oerfarna. Här gäller det alltså att hitta rätt. Vi vet om att kunden idag är känslig och många uppskattar exempelvis inte att bli uppringd på telefon – därför är det viktigt att telefonsamtalet utförs av någon som hittar rätt både i känsla och ton, och förstår sig på såväl målgrupp som produkt eller tjänst som ska marknadsföras. Ett stort plus med att använda sig av ett callcenter, är att du som arbetsgivare inte måste tänka på personal och hur stort styrkan ska vara. Det är upp till callcentret att se till att bemanningen passar uppdraget.

BusinessWith har samlat de bästa callcentren som finns på den svenska marknaden idag, för att du ska kunna göra ett tryggt och enkelt val. Hos oss kan du jämföra funktioner och tjänster för att hitta det bästa callcentret för just er typ av verksamhet.

Vad ska jag kräva av ett callcenter?

Att sälja eller marknadsföra via callcenter är en viktig investering för ert bolag, och därmed gäller det att ställa en tydlig kravbild från start. Vad har ni för mål med det här uppdraget? Hur mäter ni framgången? Och vad har ni för krav på dem som utför samtalen? Här ska du komma ihåg att täcka såväl språkkunskaper, som att bestämma vilka tider callcentret ska vara aktivt till att bestämma hur stort team callcentret bör vara. När i tiden ska ni utvärdera och hur? Tonalitet och känsla och förståelse för vad ni vill med uppdraget, är viktiga delar. Rapportering och analys kring resultat, bör vara på er att-göra-lista.

När du vill har tagit fram en kravspecifikation för uppdraget, ska du ge dig ut på jakt – och din väg till rätt callcenter går via BusinessWith. Efter många års erfarenhet av att alltid hitta rätt system eller lösning, till rätt kund, kan du känna att du är i trygga händer hos oss. Ta gärna del av vår checklista nedan innan du gör ditt val. Varmt lycka till, önskar BusinessWith

Checklista för att välja callcenter

Snabbguide

Lista på 17 olika Callcenter-system

Snabbguide

Checklista för att välja callcenter

Vilka saker och ting bör du checka av när du väljer callcenter till din verksamhet? BusinessWith har satt samman en checklista som gör att det blir lättare för dig av välja bästa system.

En tydlig målbild. Vad ska callcentret göra åt er? I vilken omfattning? Vad har ni för önskade resultat och hur mäts dessa?

Teamet och tillgänglighet. Hur många ska finnas tillgängliga i callcentret? Och vilka tider och dagar är det som gäller? Har ni några krav på språk?

Funktioner. Vilka tjänster eller funktioner bör callcentret erbjuda? Vad för teknik har du och hur går de tillväga? Utvärdera noga, och glöm heller inte GDPR när ni ska ta fram eventuellt kontaktlistor.

Kostnad och erfarenhet. Ju mindre erfarenhet callcentret har, desto billigare. Men är det billigaste alltid det bästa? Fundera över er budget.

Analys och rapportering. Hur och när ska callcentret rapportera siffror eller statistik för utfallet i samtalen? Hur analyserar ni och arbetar med utvärdering?

Känner du att du har fått mer kött på benen? Varmt välkommen att jämföra callcenter hos oss på BusinessWith. Här hos oss hittar du de bästa centren som finns att tillgå på den svenska marknaden just idag.

Beskrivning av produktfunktioner

Inspelning av samtal

Möjliggör för användaren av systemet att spela in samtal för till exempel utbildande syfte eller utveckling av tjänsterna.

Kalendersynkronisering

Synkronisera planerade samtal in i den befintliga kalendern för en komplett planering.

Köhantering

Hantera eventuella köer som uppstår då flera personer ringer in samtidigt.

Rapportering och statistik

Sammanställ statistik för inkommande och utgående samtal med hjälp av kompletta rapporter.

Röstbrevlåda

Gör det möjligt för kunder att lämna röstmeddelanden som spelas in och sedan går att lyssna på vid senare tillfälle

Softphone

Använd en mjukvara för att ringa ssamtal istället för en dedikerad hårdvara.

Talsvar

Spela in ett färdigt svar vid tillfälle då det ej finns möjlighet att besvara inkommande samtal

Talsvarsmeny med knappval

Gör det smidigt för inkommande samtal att kopplas till rätt personer för att minska det administrativa arbetet.

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site