HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Visma Spcs eller Specter

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:340 kr/anv/mån
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
  • Våra ekonomisystem är skräddarsydda för blivande, nystartade och erfarna småföretagare. Vi har sedan 1984 tagit fram användarvänliga, enkla och tidsbesparande program och system, så att man ska kunna lägga mer tid på sitt företag – och mindre på det ekonomiska.
  • Digitalisering är vår grej. Våra ekonomisystem byggs för att prata med andra ekonomisystem. Allt för att skapa helt digitala flöden och minimera manuella processer.
  • Allt för att få dig att lyckas. Hos oss får du hjälp igång med programmen, support och tillgång till vårt omtyckta forum där du inte bara får hjälp av våra rådgivare – utan av 40 000 andra småföretagare!.
  • Orderhantering och POS: Med Specter samlas all försäljning från t.ex. webbshop, fysiska butiker eller återförsäljare i ett system. Alla säljkanaler och lager är sammankopplade i realtid vilket ger rätt lagersaldo överallt, samt överblick och kontroll på alla dina kunder, order och produkter m.m.
  • Inköp och lagerhantering: Specter är anpassat för försäljning av fysiska produkter. Med vår kraftfulla inköps- och lagerhantering kan du optimera flödet från inventering, inköpsbehov, inleveranser och lagerbokföring till effektivt plock och pack för snabba leveranser till dina kunder.
  • Integrationer & API: Med vårt API och standardkopplingar fungerar Specter smidigt ihop med marknadens populäraste e-handelsplattformar, betal-, frakt- och logistiksystem.
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
  • Vi gör allt för att du ska kunna lägga mer tid på din passion och mindre på det administrativa. Detta genom att erbjuda smarta, användarvändliga och tidsbesparande ekonomisystem.
  • Vi ger dig programsupport och guidar dig igång i ditt program. Dessutom finns vårt företagsforum där du får hjälp av både oss på Visma och 40 000 andra företagare.
  • Testa programmet innan du bestämmer dig! Vi erbjuder 30 dagars öppet köp och pengarna tillbaka om du inte är nöjd.
  • Vi kan digital handel: Specter har sedan 2004 hjälpt tusentals svenska e-handlare, varumärken och retailers att automatisera och effektivisera deras kärnflöden. Vi har stor branschkunskap och täta samarbeten där vi kan rekommendera partners och lösningar.
  • Standardsystem i molnet: Vi erbjuder såväl startups som snabbväxande företag ett branschanpassat och molnbaserat affärssystem. Det är enkelt att komma igång, välj och betala bara för de funktioner och integrationer du behöver. Bindningstid endast 3 månader.
  • Sälj utan gränser: Med oss som leverantör kan du känna dig trygg med att sälja via olika kanaler, både lokalt och internationellt. Med Specters ERP & POS kan din verksamhet växa i den takt du vill.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Visma Spcs finns för att förenkla allt det ekonomiska – med lättbegripliga och självkörande ekonomisystem som gör det mesta av jobbet åt dig. Så att du kan fokusera på din passion och samtidigt ha full kontroll.

“Med Specter kan vi på ett smidigt sätt koppla ihop vår e-handel och butik med lager och lagerrörelser. Tack vare Specter har vi full kontroll över vårt order- och lagerflöde. På så sätt kan vi erbjuda en sömlös kundresa"

Se detta och fler kundcase på Specters hemsida.

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

  • Anläggningsregister:
    Går att lägga till
  • App:
    Ingår
  • Budgetverktyg:
    Ingår
  • Business Intelligence:
  • CRM:
    Går att lägga till
  • Dashboard:
    Ingår
  • Ekonomi:
    Ingår
  • Faktura:
    Ingår
  • HRM:
    Går att lägga till
  • Inköp:
    Går att lägga till
  • Kampanjer:
  • Kapacitetsplanering:
    Går att lägga till
  • Lager och Logistik:
    Går att lägga till
  • Leverans:
    Går att lägga till
  • Orderhantering:
    Går att lägga till
  • Projekthantering:
    Går att lägga till
  • Rapporter:
    Ingår
  • Realtidsdata:
    Går att lägga till
  • Redovisning:
    Ingår
  • Resurshantering:
    Går att lägga till
  • Tidsplanering:
    Går att lägga till
  • Tillverkning:
    Går att lägga till
  • Upphandling:
    Går att lägga till
  • Workflow:
    Går att lägga till
  • Anläggningsregister:
  • App:
    Ingår
  • Budgetverktyg:
  • Business Intelligence:
    Går att lägga till
  • CRM:
    Går att lägga till
  • Dashboard:
    Ingår
  • Ekonomi:
    Ingår
  • Faktura:
    Ingår
  • HRM:
  • Inköp:
    Ingår
  • Kampanjer:
    Ingår
  • Kapacitetsplanering:
  • Lager och Logistik:
    Ingår
  • Leverans:
    Ingår
  • Orderhantering:
    Ingår
  • Projekthantering:
  • Rapporter:
    Ingår
  • Realtidsdata:
    Ingår
  • Redovisning:
    Ingår
  • Resurshantering:
  • Tidsplanering:
  • Tillverkning:
  • Upphandling:
  • Workflow:

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Logiskt och enkelt, snabb support.
Förutom att det systemet löser det jag förväntar mig att det ska lösa så uppskattar jag verkligen kundtjänsten!

Nackdelar

Att det inte finns ett större leverantör hantering. Inkomna efakturor borde finnas ha fler attest flöde.
Kan inte komma på någonting.

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Enkelt system som är driftsäkert.
Snabb support, lättarbetat system, har de funktioner vi behöver

Nackdelar

Lite trögt med nya funktioner och utveckling
Kan inte skapa egna rapporter.

Visma Spcs

Visma Spcs

Specter

Specter