HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Specter eller Extend Commerce ERP & WMS

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:340 kr/anv/mån
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:Från 5 000 SEK/månad
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
  • Orderhantering och POS: Med Specter samlas all försäljning från t.ex. webbshop, fysiska butiker eller återförsäljare i ett system. Alla säljkanaler och lager är sammankopplade i realtid vilket ger rätt lagersaldo överallt, samt överblick och kontroll på alla dina kunder, order och produkter m.m.
  • Inköp och lagerhantering: Specter är anpassat för försäljning av fysiska produkter. Med vår kraftfulla inköps- och lagerhantering kan du optimera flödet från inventering, inköpsbehov, inleveranser och lagerbokföring till effektivt plock och pack för snabba leveranser till dina kunder.
  • Integrationer & API: Med vårt API och standardkopplingar fungerar Specter smidigt ihop med marknadens populäraste e-handelsplattformar, betal-, frakt- och logistiksystem.

Samla lager, försäljningskanaler och flöden i samma system.

Vårt molnbaserat affärssystem ger dig kontroll över dina försäljningskanaler, lager och affärer – och är designat för att möjliggöra tillväxt. Detta genom att exempelvis växa in på nya marknader, sätta upp flera lager eller addera flera säljkanaler. för att göra detta så effektivt som möjligt för våra kunder så har vi många standardintegrationer.

Vi är byggda för integration

Att bygga sitt affärssystem ska vara enkelt – och kostnadseffektivt! För att optimera affärssystemet har vi skapat en rad standardkopplingar och har öppna gränssnitt/API som andra system kan integrera mot. Vi samarbetar med ett flertal ledande aktörer, system och plattformar, och vi guidar dig gärna till en bra kombination. Exempel på Standardintegrationer är:

Ekonomi

  • Fortnox
  • Visma e-ekonomi
  • Visma e-conomic

Webbshop

  • Askås
  • Magento
  • Shopify
  • Wikinggruppen
  • WooCommerce

Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
  • Vi kan digital handel: Specter har sedan 2004 hjälpt tusentals svenska e-handlare, varumärken och retailers att automatisera och effektivisera deras kärnflöden. Vi har stor branschkunskap och täta samarbeten där vi kan rekommendera partners och lösningar.
  • Standardsystem i molnet: Vi erbjuder såväl startups som snabbväxande företag ett branschanpassat och molnbaserat affärssystem. Det är enkelt att komma igång, välj och betala bara för de funktioner och integrationer du behöver. Bindningstid endast 3 månader.
  • Sälj utan gränser: Med oss som leverantör kan du känna dig trygg med att sälja via olika kanaler, både lokalt och internationellt. Med Specters ERP & POS kan din verksamhet växa i den takt du vill.

Utveckling varje dag. Sedan 1999.

I allt vi gör så är utgångspunkten att vi vill hjälpa våra kunder att ha kontroll på sina processer, skapa möjligheter och kunna växa. Sedan 1999 har vi utvecklat vårt affärssystem och WMS ; i takt med tiden och med digitaliseringen som drivkraft. Vår tjänst är under ständig utveckling, och med runt 7500 timmars förbättring av vårt affärssystem årligen så har vi idag en stabil och komplett tjänst. Vi är idag en väl etablerad aktör, och vi vågar påstå att vi är absolut ledande inom vårt område.

Affärssystem behöver inte vara konsultintensivt – eller ta lång tid

Vi på Extend Commerce vill göra det enkelt, kostnadseffektivt och snabbt att byta affärssystem. Därför jobbar vi på ett annat sätt jämfört med många andra. Vi äger systemet själva, och vi investerar mycket i att utveckla applikationerna kontinuerligt. Vi släpper tio releaser per år, vilket gör att systemet hela tiden utvecklas, vilket borgar för att våra kunder kan ha ett minst lika relevant system om tio år som idag. Att komma igång med Extend Commerce är en smidig process, och det blir heller inga överraskningar med kostsamma uppdateringar eller konsultprojekt.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

“Med Specter kan vi på ett smidigt sätt koppla ihop vår e-handel och butik med lager och lagerrörelser. Tack vare Specter har vi full kontroll över vårt order- och lagerflöde. På så sätt kan vi erbjuda en sömlös kundresa"

Se detta och fler kundcase på Specters hemsida.

Hur hjälper vi våra kunder

  • Full koll på era produkter, även om ni har strukturartiklar eller BOM-produkter.
  • Integration till alla dina kanaler
  • Många säljkanaler och flera lager, men ändå kontroll på disponibelt saldo i realtid
  • Effektivisera orderhantering genom B2B-shop för att ta emot order från kund.
  • Full kontroll på verksamheten med BI?
  • Digitalt lager med full kontroll och effektiv plock med inbygd transportbokning
  • Köp in rätt mängd vid rätt tillfälle
  • EDI-koppling till de stora aktörerna inom dagligvaruhandel, ex. ICA & Coop,
  • Effektivisera din orderprocess - låt dina kunder lägga ordern i B2B webshop
  • Integration till Fortnox.
  • Integration till tredjepartslogistiker.
  • Inköp/försörjning och stöd för beställningspunkter och prognoser.
  • Ha koll bäst före-datum och batch nr.
  • Molnbaserat WMS/lagersystem med stöd för batch nr. och bäst-före-datum

Produktfunktionaliteter i Orderhanteringssystem

  • Direkta kundkonversationer:
  • Fakturering:
    Ingår
  • Hantering av flera lager:
    Ingår
  • Hantering av restorder:
    Ingår
  • Integrerbart:
    Ingår
  • Notiser och påminnelser:
    Ingår
  • Orderplanering:
    Ingår
  • Rot och rut beräkning:
  • Statistik och rapporter:
    Ingår
  • Direkta kundkonversationer:
    Ingår
  • Fakturering:
    Ingår
  • Hantering av flera lager:
    Ingår
  • Hantering av restorder:
    Ingår
  • Integrerbart:
    Ingår
  • Notiser och påminnelser:
    Ingår
  • Orderplanering:
    Ingår
  • Rot och rut beräkning:
  • Statistik och rapporter:
    Ingår

Produktfunktionaliteter i Lagerhanteringssystem

  • API:
    Ingår
  • Automatiska inköp:
    Ingår
  • Filtrera produkter:
    Ingår
  • Optimering av lagernivå:
    Ingår
  • Optimering av plockslinga:
    Ingår
  • Prognoser:
    Ingår
  • Rapporter och statistik:
    Ingår
  • Röststyrd orderplockning:
  • Spåra produkter:
    Ingår
  • API:
    Ingår
  • Automatiska inköp:
    Ingår
  • Filtrera produkter:
    Ingår
  • Optimering av lagernivå:
    Ingår
  • Optimering av plockslinga:
    Ingår
  • Prognoser:
    Ingår
  • Rapporter och statistik:
    Ingår
  • Röststyrd orderplockning:
  • Spåra produkter:
    Ingår

Produktfunktionaliteter i WMS-system

  • API:
    Ingår
  • Automatiska inköp:
    Ingår
  • Filtrera produkter:
    Ingår
  • Optimering av lagernivå:
    Ingår
  • Optimering av plockslinga:
    Ingår
  • Prognoser:
    Ingår
  • Rapporter och statistik:
    Ingår
  • Röststyrd orderplockning:
  • Spåra produkter:
    Ingår
  • API:
    Ingår
  • Automatiska inköp:
    Ingår
  • Filtrera produkter:
    Ingår
  • Optimering av lagernivå:
    Ingår
  • Optimering av plockslinga:
    Ingår
  • Prognoser:
    Ingår
  • Rapporter och statistik:
    Ingår
  • Röststyrd orderplockning:
  • Spåra produkter:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Enkelt system som är driftsäkert.
Snabb support, lättarbetat system, har de funktioner vi behöver

Nackdelar

Lite trögt med nya funktioner och utveckling
Kan inte skapa egna rapporter.

Tyvärr, inga omdömen än.

Specter

Specter

Extend Commerce ERP & WMS

Extend Commerce