HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Bitlog eller Specter

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:Fr. 4190 SEK/månad
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:340 kr/anv/mån
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
  • Molnbaserat och kontinuerligt uppdaterad. Bitlog WMS är ett molnbaserat lagerhanteringssystem som uppdateras med ny funktionalitet och förbättringar flera gånger varje år - helt kostnadsfritt.
  • "Busenkelt" att använda enligt våra kunder.15 minuter är en ny medarbetare redo att plocka sin första order. Gör det enkelt att ta in extra personal vid försäljningstoppar.
  • Skalbarheten i Bitlog WMS gör oss till en långsiktig partner som är redo att möta din tillväxt, oavsett hur och vart i världen den sker.
  • Orderhantering och POS: Med Specter samlas all försäljning från t.ex. webbshop, fysiska butiker eller återförsäljare i ett system. Alla säljkanaler och lager är sammankopplade i realtid vilket ger rätt lagersaldo överallt, samt överblick och kontroll på alla dina kunder, order och produkter m.m.
  • Inköp och lagerhantering: Specter är anpassat för försäljning av fysiska produkter. Med vår kraftfulla inköps- och lagerhantering kan du optimera flödet från inventering, inköpsbehov, inleveranser och lagerbokföring till effektivt plock och pack för snabba leveranser till dina kunder.
  • Integrationer & API: Med vårt API och standardkopplingar fungerar Specter smidigt ihop med marknadens populäraste e-handelsplattformar, betal-, frakt- och logistiksystem.
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
  • All projekt- och kundansvarig personal har lång branscherfarenhet och expertis.
  • Mer än 50% av all produktutveckling i enlighet med feedback och önskemål från våra kunder.

Vi har kortfattat en fantastiskt uppskattad och bra produkt som utvecklas tillsammans med våra kunder och implementeras och supporteras av Bitlogs enormt kunniga personal.

  • Vi kan digital handel: Specter har sedan 2004 hjälpt tusentals svenska e-handlare, varumärken och retailers att automatisera och effektivisera deras kärnflöden. Vi har stor branschkunskap och täta samarbeten där vi kan rekommendera partners och lösningar.
  • Standardsystem i molnet: Vi erbjuder såväl startups som snabbväxande företag ett branschanpassat och molnbaserat affärssystem. Det är enkelt att komma igång, välj och betala bara för de funktioner och integrationer du behöver. Bindningstid endast 3 månader.
  • Sälj utan gränser: Med oss som leverantör kan du känna dig trygg med att sälja via olika kanaler, både lokalt och internationellt. Med Specters ERP & POS kan din verksamhet växa i den takt du vill.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Vi hjälper bland annat kunder som,

  • upplever brister i nuvarande system, eller som inte har ett system och arbetar manuellt och ineffektivt,
  • upplever att det är svårt att ta in extra personal och är beroende av specifik personal,
  • har svårt att planera och optimera för att hitta på lagret,
  • inte kan svara när konsumenten frågar "vad är status på min order?"

“Med Specter kan vi på ett smidigt sätt koppla ihop vår e-handel och butik med lager och lagerrörelser. Tack vare Specter har vi full kontroll över vårt order- och lagerflöde. På så sätt kan vi erbjuda en sömlös kundresa"

Se detta och fler kundcase på Specters hemsida.

Produktfunktionaliteter i Orderhanteringssystem

  • Direkta kundkonversationer:
    Går att lägga till
  • Fakturering:
    Går att lägga till
  • Hantering av flera lager:
    Ingår
  • Hantering av restorder:
    Ingår
  • Integrerbart:
    Ingår
  • Notiser och påminnelser:
    Ingår
  • Orderplanering:
    Ingår
  • Rot och rut beräkning:
  • Statistik och rapporter:
    Ingår
  • Direkta kundkonversationer:
  • Fakturering:
    Ingår
  • Hantering av flera lager:
    Ingår
  • Hantering av restorder:
    Ingår
  • Integrerbart:
    Ingår
  • Notiser och påminnelser:
    Ingår
  • Orderplanering:
    Ingår
  • Rot och rut beräkning:
  • Statistik och rapporter:
    Ingår

Produktfunktionaliteter i Lagerhanteringssystem

  • API:
    Ingår
  • Automatiska inköp:
  • Filtrera produkter:
    Ingår
  • Optimering av lagernivå:
  • Optimering av plockslinga:
    Ingår
  • Prognoser:
    Ingår
  • Rapporter och statistik:
    Ingår
  • Röststyrd orderplockning:
    Ingår
  • Spåra produkter:
    Ingår
  • API:
    Ingår
  • Automatiska inköp:
    Ingår
  • Filtrera produkter:
    Ingår
  • Optimering av lagernivå:
    Ingår
  • Optimering av plockslinga:
    Ingår
  • Prognoser:
    Ingår
  • Rapporter och statistik:
    Ingår
  • Röststyrd orderplockning:
  • Spåra produkter:
    Ingår

Produktfunktionaliteter i WMS-system

  • API:
    Ingår
  • Automatiska inköp:
    Ingår
  • Filtrera produkter:
    Ingår
  • Optimering av lagernivå:
  • Optimering av plockslinga:
    Ingår
  • Prognoser:
    Ingår
  • Rapporter och statistik:
    Ingår
  • Röststyrd orderplockning:
    Ingår
  • Spåra produkter:
  • API:
    Ingår
  • Automatiska inköp:
    Ingår
  • Filtrera produkter:
    Ingår
  • Optimering av lagernivå:
    Ingår
  • Optimering av plockslinga:
    Ingår
  • Prognoser:
    Ingår
  • Rapporter och statistik:
    Ingår
  • Röststyrd orderplockning:
  • Spåra produkter:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Ett väldigt användarvänligt WMS som går fort att sätta sig in i, supporten består av ett riktigt kompetent team som arbetar lösningsorienterat.
Bitlog är grundat av tekniskt väldigt starka personer och det märks. Bitlog kan också sin domän WMS väldigt bra såklart.

Nackdelar

Viss typ av utveckling hade kunnat vara mer öppen/tillgänglig för användaren/super users.
Jag kan ibland uppleva att de mjuka delarna som support eller hjälp att driva projekt inte är Bitlogs starka sida. När vi väl får teknisk hjälp går det oftast väldigt fort, men vägen dit kan vara lång ibland.

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Enkelt system som är driftsäkert.
Snabb support, lättarbetat system, har de funktioner vi behöver

Nackdelar

Lite trögt med nya funktioner och utveckling
Kan inte skapa egna rapporter.

Bitlog

Bitlog

Specter

Specter