HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Easoft ERP eller QBIS Project

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:87kr/mån/anv
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
  • Easoft utgår från ert behov och er verksamhet. Ett system måste kunna hantera hela er vardag, inte bara vissa delar. Vi hjälper er med helheten.
  • Användarvänligt och tidseffektivt, mer blir gjort. Med all information samlat i Easoft blir er administration trygg och säker, samtidgt som ni alltid har koll på alla siffror.
  • Dynamiskt toppmodernt dokumenteringsverktyg direkt i telefonen. Fyll i egenkontroller, arbetsmiljöplan, eller egna mallar med foton direkt ute på arbetsplatsen. Färdiga dokument att dela direkt med era kontakter utan krångel.
Tyvärr, ingen data än.
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
  • Easoft hjälper er att sköta företagets projekt både lätt och tidseffektivt. Administrationen blir både enkel att utföra och skapar full kontroll för både projekt och hela företaget. Easoft är utvecklat med användarvänlighet i fokus.
  • Vi kommer själva från byggbranschen och förstår därför era behov samt utmaningar mycket väl.
  • Vi erbjuder er en gedigen start för att ni ska känna er trygga att jobba digitalt och att driva er verksamhet med hjälp av Easoft.
  • Fri telefonsupport är en självklarhet för er trygghet. Ni får personlig service av vår personal som förstår ert behov och finns vid er sida.
Tyvärr, ingen data än.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
  • Planeringen av projekt blir effektiv. Easoft hjälper er att så att arbetsmoment blir klara i tid. Alla vet var och när dom ska göra vad.
  • Projektuppföljning och fakturering blir enkel. Fakturering går snabbt och all info finns redan i Easoft. Inga bortglömda timmar eller papperslappar. Efterkalkyl blir inte längre tidskrävande att följa upp.
  • All administration blir tidseffektiv. Oavsett vart i projketet ni är.
  • Unvik tekniska hinder. Easoft har lösningarna som gör det så lätt, att det blir gjort. Alla i företaget har alltid tillgång till den information dem behöver.
Tyvärr, ingen data än.

Produktfunktionaliteter i Projekthanteringsverktyg

  • Checklista:
    Ingår
  • Digital signering:
    Ingår
  • Dokumenthantering:
    Ingår
  • Fakturaunderlag:
    Ingår
  • Integration lönesystem/ bokföring:
    Ingår
  • Kundtillgång för projektstatus:
    Ingår
  • Offertverktyg:
    Ingår
  • Personalliggare:
    Ingår
  • Projektdashboard/ Gantt:
    Ingår
  • Resultatanalys/ kostnadsuppföljning:
    Ingår
  • Resursallokering:
    Ingår
  • Schemaläggning:
    Ingår
  • Tidrapportering:
    Ingår
  • Checklista:
  • Digital signering:
  • Dokumenthantering:
    Ingår
  • Fakturaunderlag:
    Ingår
  • Integration lönesystem/ bokföring:
    Ingår
  • Kundtillgång för projektstatus:
    Ingår
  • Offertverktyg:
  • Personalliggare:
    Ingår
  • Projektdashboard/ Gantt:
    Ingår
  • Resultatanalys/ kostnadsuppföljning:
    Ingår
  • Resursallokering:
    Ingår
  • Schemaläggning:
    Går att lägga till
  • Tidrapportering:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Användarvänligt system och ett bra verktyg för säljare Löne- och budgetfunktioner Leveranskalendern är riktigt bra!
Dokumenthanteringen: smidigt att komma åt och fylla i egenkontroller och hitta underlag som behövs för att utföra jobben. Snabb support om det uppstår någon fråga eller problem.

Nackdelar

Sökfunktionen skulle kunna förbättras Rapporteringsverktyg kan fortfarande utvecklas
Fått en del klagomål från montörer i mobilverisionen att zoom-funktionen i PDF:er är dålig. Vore bra med några lathundar i systemet för utbildande syfte hur man använder vissa funktioner.

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Ease of use, quick to get started, intuitive GUI, provided excellent control over the project profolio, good reports, scalable, good customer service.
Bra överblick under hela projektets gång. Smidigt att man kan hålla koll på projektets aktiviteter, medlemmar, budgetar osv. Även bra med funktioner som gantt-schema. Man kan också skapa automatiska rapporter från projektet för uppföljning och utvärdering.

Nackdelar

Projektrapporterna har blivit sämre. Rapporterna och tidregistreringen använder olika tidformat
No historical saving of resource hourly rates - you need to do a workaround of a new activity to capture the change of rate.

Easoft ERP

Easoft

QBIS Project

QBIS Business Systems