Timetjek
vs
Hogia OpenHR
Företagsstorlek
Antal anställda
Plattform
Prisinformation
Produktfunktionaliteter i Lönesystem
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
- Digitalisering: Fördelarna är många när arbetstider registreras digital istället för manuellt på papper eller i Excel. Korrekt tidrapportering ger ett ärlig och lönsamt arbetsförhållande för både arbetsgivare och anställd.
- Spara tid och pengar: När man samlar schema, tid och lön i ett system sparas mycket administration, men även kostnader när man undviker att ha flera system.
- Smidiga integrationer: Med integrationer till b.la. Fortnox överförs bokföringsunderlag automatiskt. Eller via olika kassasystem hämtas försäljningsdata för ekonomiska verktyg vid schemaläggning och drickshantering.
Varför väljer man ert system?
Välj Hogia OpenHR för en användarvänlig och effektiv lösning för lön och HR hantering. Med enkel integration och self-service kan medarbetare och chefer hantera allt smidigt på en och samma plattform. Ni får kraftfulla insikter genom nyckeltal, automatisk uppdatering efter lagkrav, AI-stöd för att minimera fel och smarta funktioner för utlägg och resa. Med oss som leverantör får ni en pålitlig partner för hela er löneprocess!
Varför väljer man er som leverantör?
- Personlig relation & Support: Vi värnar högt om varje kund och erbjuder förstklassig support utan kompromisser.
- Kontinuerliga uppdateringar: Vår produkt blir bara bättre och bättre. Vi lanserar nya funktioner på löpande band och arbetar outtröttligt för att leverera det våra kunder efterfrågar.
- Kompetens och kvalité: Vi som jobbar med Timetjek brinner för utveckling och har en bred kompetens inom arbetsrätt och personalhantering. Vi säkerställer att vår produkt är "up to date" med kollektivavtal och lagstiftning. Detta så att du som användare ska med trygghet hantera din personal på rätt sätt.
Varför väljer man er som leverantör?
- Trygghet - 40 års erfarenhet i utveckling av ekonomi- och lönesystem
- Helhetsleverantör - Vi erbjuder ett brett utbud av system inom ekonomi, lön/HR och transport.
- Personlig support - Med Hogia får du tillgång till branschkunnig och personlig support som hjälper dig att effektivisera din verksamhet och använda systemet på bästa sätt.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Timetjek är en pålitlig aktör på den svenska marknaden och har hjälpt företag över hela landet att spara både tid och pengar sedan 2018. Med fokus på att effektivisera personalhantering och erbjuda smarta funktioner skapar vi betydande värde för våra kunder, oavsett storlek.
Våra kunder sträcker sig från mindre verksamheter med ett par anställda till större organisationer med över 300 anställda, verksamma inom hotell och restaurang, serviceentreprenad, tillverkning, logistik och nöje. Timetjeks styrka ligger i vår flexibilitet och vårt personliga engagemang – vi bygger starka relationer för att anpassa lösningen efter varje kunds unika behov och leverera maximal nytta och upplevelse.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Hogia erbjuder två flexibla lösningar inom lön och HR för att möta behoven hos både små och stora företag på den svenska marknaden. För de större kunderna, med mer omfattande behov och krav på funktionalitet, har vi en avancerad lösning som erbjuder hög effektivitet i lönehanteringen. För mindre företag har vi en lösning som är särskilt fokuserad på enkelhet och snabb hantering, så att ni kan effektivisera era löneprocesser utan att kompromissa med kvalitet och säkerhet.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Smart schemaläggning:
All personal schemaläggs så att rätt person är på rätt plats. Timetjek säkerställer även att personal schemaläggs med rätt arbetstid och att personalkostnaden är inom önskad budget. Vid justeringar, behövs endast ett fåtal klick och personalen är alltid uppdaterad.
Digital tidrapportering:
Personalens arbetstider rapporteras digitalt i en stämpelklocka. Vid lagrav av personalliggare från Skatteverket, ersätts den fysiska pappersboken och manuell renskrivning av tider är ett minne blott. Arbetstiderna kontrolleras så att personal varken jobbar för mycket eller för lite. Det går även att aktivera timbank för ökad flexibilitet och kostnadskontroll.
Korrekt lön:
Löner skapas med ett knapptryck efter rådande kollektivavtal eller svensk lag. Timetjek sammanställer rapporterade arbetstimmar, frånvaro- eller semesterregistreringar, OB-ersättning eller andra tillägg. Något som normalt kan ta flera timmar och svårt att få rätt på görs nu med ett knapptryck. Allt blir korrekt och inga externa konsulter eller system behövs. Vid godkännande skapas en betalfil till banken och kopia på lönesedel skickas till de anställda. Arbetsgivardeklaration laddas upp till Skatteverket och bokföringsunderlag skapas. Använder man Fortnox för bokföring går det att läsa in underlaget automatiskt.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Med Hogia OpenHR möter vi flera viktiga behov och utmaningar för företagets lönehantering:
- Tidseffektivisering: Genom automatiserade funktioner för löneberedning, frånvaro, och resor minskar vi den manuella arbetsbelastningen och frigör tid för strategiskt arbete.
- Enklare och säkrare hantering: Med self-service kan medarbetare själva uppdatera sina uppgifter, och chefer får full koll på teamets status och access – vilket underlättar administrationen.
- Efterlevnad och säkerhet: Med automatiska uppdateringar och GDPR-säkra processer säkerställer vi att företaget alltid följer lagkrav och behandlar data tryggt och korrekt.
- Effektiv dokumenthantering: Enkel hantering av dokument och påminnelser för utgångna dokument minskar risken för missade åtgärder och sparar tid.
Hogia OpenHR är lösningen för företag som söker enkelhet, säkerhet och en smidig hantering av hela sin löneprocess.
Omdömen
Fördelar
Tyvärr, ingen data än.
Omdömen
Nackdelar
Tyvärr, ingen data än.