Blikk Pro
vs
Extend Commerce ERP
Företagsstorlek
Antal anställda
Plattform
Prisinformation
-
6 500 SEK/mån
Produktfunktionaliteter i Affärssystem
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
- Du samlar dina viktigaste funktioner på samma ställe: Blikk gör det möjligt att arbeta i ett sömlöst affärsflöde, från offert till projektplanering, tidrapportering, analys, faktura- och löneunderlag.
- Du skapar tid för viktigare uppgifter: Genom att samla företagets viktigaste funktioner i Blikk slipper du onödigt dubbelarbete i flera system, minskar administrationen och ökar lönsamheten.
- Du får ett flexibelt och användarvänligt system: Blikk har ett modernt och användarvänligt gränssnitt som gör systemet enkelt att använda, både på dator och i mobilappen.
Varför väljer man ert system?
Samla lager, försäljningskanaler och flöden i samma system.
Fokus på vertikaler - FMCG, läkemedel, handel/grossist samt försäljning & service av fritidsmaskiner!
- Full koll på produkter, även strukturartiklar eller BOM-produkter.
- Integration till alla kanaler såsom marknadsplatser, webbshoppar, fysiska butiker.
- B2B webbshop som är byggd direkt mot affärssystemet så all affärslogik hanteras på ett ställe.
- Många säljkanaler driver flera lager egna och eller tredjeparslager.
- Mobilapp för digitala arbetsordrar för att förenklar mekanikernas arbete på fältet och i verkstan.
- Stöd för service och vinterförvaring.
- Full kontroll på din verksamhet med BI, följ upp försäljning mm per produkt och egenskaper.
- Helt integrerat med vårt digitala lagersystem/WMS med full kontroll och effektiv plock med inbygd transportbokning.
- Optimera lagernivåer och få kontroll på när du skall köpa in med prognoser och beställningspunkter.
Varför väljer man er som leverantör?
- Du får förstklassig support: Blikk erbjuder gratis support via chatt, mejl och telefon. Vår support har en genomsnittlig svarstid på 60 sekunder och en kundnöjdhet på 99%.
- Du kan integrera med andra system: Blikk kan enkelt integreras med marknadens ledande ekonomi- och lönesystem. Vi erbjuder även ett öppet API, vilket innebär att du kan skapa egna kopplingar.
- Du kan få hjälp att komma igång: Vi erbjuder dig uppstartshjälp och rådgivning, så att du kan bygga upp det bästa arbetsflödet för ditt företag och komma igång med systemet så snabbt som möjligt.
Varför väljer man er som leverantör?
Samla lager, försäljningskanaler och flöden i samma system.
Vårt molnbaserat affärssystem ger dig kontroll över dina försäljningskanaler, lager och affärer – och är designat för att möjliggöra tillväxt. Detta genom att exempelvis växa in på nya marknader, sätta upp flera lager eller addera flera säljkanaler. För att göra detta så effektivt som möjligt för våra kunder så har vi många standardintegrationer.
Vi är byggda för integration
Att bygga sitt affärssystem ska vara enkelt – och kostnadseffektivt! För att optimera affärssystemet har vi skapat en rad standardkopplingar och har öppna gränssnitt/API som andra system kan integrera mot. Vi samarbetar med ett flertal ledande aktörer, system och plattformar, och vi guidar dig gärna till en bra kombination. Exempel på Standardintegrationer är:
Kassasystem
- Crona POS
Ekonomi
- Fortnox (SE)
- Visma eEkonomi (SE)
- Visma e-conomic (DK)
- Visma eAccounting (NO)
- PS Finance
Webbshop
- Askås
- Magento
- Norce
- Shopify
- Wikinggruppen
- WooCommerce
Hur positionerar ni er på marknaden?
Blikk skapar tid med hjärta.
Tid är det mest värdefulla vi har och därför det finaste vi kan ge. Och att skapa tid finns i vårt DNA. Vi behöver inte uppfinna tidsmaskiner eller bryta fysikens lagar – tid är kärnan i vår produkt och det värde vi ger till våra kunder.
Med hjälp av Blikks smarta system kan du enkelt minska administrationen och skapa tid för det som ligger dig varmast om hjärtat – exempelvis dina projekt, kunduppdrag eller kollegor.
Men det är inte enbart systemet som skapar tid för dig.
Vår support är också tidsskapare.
Om du har några frågor eller funderingar behöver du inte vänta i flera timmar eller dagar för att få hjälp.
Vår support har en genomsnittlig svarstid på 60 sekunder och en kundnöjdhet på 99%.
Testa Blikk gratis eller boka en demo av systemet - vi ser fram emot att berätta mer om hur vi kan minska administrationen och skapa tid för dig.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Utveckling varje dag. Sedan 1999.
Vi erbjuder kompetent affärssystem med vertikalspecifika funktioner och i allt vi gör så är utgångspunkten att vi vill hjälpa våra kunder att ha kontroll på sina processer, skapa möjligheter och kunna växa. Sedan 1999 har vi utvecklat vårt affärssystem och WMS ; i takt med tiden och med digitaliseringen som drivkraft. Vår tjänst är under ständig utveckling, och med runt 7500 timmars förbättring av vårt affärssystem årligen så har vi idag en stabil och komplett tjänst. Vi är idag en väl etablerad aktör, och vi vågar påstå att vi är absolut ledande inom vårt område.
Affärssystem behöver inte vara konsultintensivt – eller ta lång tid
Vi på Extend Commerce vill göra det enkelt, kostnadseffektivt och snabbt att byta affärssystem. Därför jobbar vi på ett annat sätt jämfört med många andra. Vi äger systemet själva, och vi investerar mycket i att utveckla applikationerna kontinuerligt. Vi släpper tio releaser per år, vilket gör att systemet hela tiden utvecklas, vilket borgar för att våra kunder kan ha ett minst lika relevant system om tio år som idag. Att komma igång med Extend Commerce är en smidig process, och det blir heller inga överraskningar med kostsamma uppdateringar eller konsultprojekt.
Extend Commerce ERP och WMS riktar sig till kunder som efterfrågar kompetenta system med flexibilitet i hur processer hanteras. Alla delar är molnbaserade och som kund får du hela tiden nya funktioner eftersom investering i systemutveckling hela tiden görs och det släpps ny funktionalitet 10 gånger per år. Vi stävar efter att affärssystem inte skall vara konsultintensivt och vi har nästa alltid fasta priser så kunden vet vad det kostar. Vår produkt passar företag i omsättningsspannet 20-500 MSEK.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Några av de vanligaste utmaningarna och behov som våra kunder har är att de:
- Arbetar i flera olika system och vill samla sina funktioner på ett ställe
- Har mycket manuella processer och vill bli mer digitala
- Tappar bort fakturerbara timmar och vill få bättre koll på sin tid
- Har dålig koll och vill kunna följa upp viktiga nyckeltal på ett enklare sätt
Så här säger några av våra kunder om Blikk:
”Övergången till Blikk gjorde att vi kunde säga upp fyra befintliga system”
”Blikk har minskat vår admin med 3-4 timmar per vecka och sparat oss 80 000 kr”
”Tack vare Blikk kan jag fakturera en timme mer varje dag, en 20% ökning av debiteringsgraden”
”Blikk gör det möjligt att följa ekonomiska nyckeltal som intäkter och kostnader i realtid”
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Hur hjälper vi våra kunder
- Full koll på era produkter, även om ni har strukturartiklar eller BOM-produkter.
- Integration till alla dina kanaler
- Många säljkanaler och flera lager, men ändå kontroll på disponibelt saldo i realtid
- Effektivisera orderhantering genom B2B-shop för att ta emot order från kund.
- Full kontroll på verksamheten med BI?
- Digitalt lager med full kontroll och effektiv plock med inbygd transportbokning
- Köp in rätt mängd vid rätt tillfälle
- EDI-koppling till de stora aktörerna inom dagligvaruhandel, ex. ICA & Coop,
- Effektivisera din orderprocess - låt dina kunder lägga ordern i B2B webshop
- Integration till Fortnox.
- Integration till tredjepartslogistiker.
- Inköp/försörjning och stöd för beställningspunkter och prognoser.
- Ha koll bäst före-datum och batch nr.
- Molnbaserat WMS/lagersystem med stöd för batch nr. och bäst-före-datum
Omdömen
Fördelar
Tyvärr, ingen data än.
Omdömen
Nackdelar
Tyvärr, ingen data än.
Tyvärr, ingen data än.