HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Blikk eller Visma Spcs

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
  • Du samlar dina viktigaste funktioner på samma ställe: Blikk gör det möjligt att arbeta i ett sömlöst affärsflöde, från offert till projektplanering, tidrapportering, analys, faktura- och löneunderlag.
  • Du skapar tid för viktigare uppgifter: Genom att samla företagets viktigaste funktioner i Blikk slipper du onödigt dubbelarbete i flera system, minskar administrationen och ökar lönsamheten.
  • Du får ett flexibelt och användarvänligt system: Blikk har ett modernt och användarvänligt gränssnitt som gör systemet enkelt att använda, både på dator och i mobilappen.
  • Våra ekonomisystem är skräddarsydda för blivande, nystartade och erfarna småföretagare. Vi har sedan 1984 tagit fram användarvänliga, enkla och tidsbesparande program och system, så att man ska kunna lägga mer tid på sitt företag – och mindre på det ekonomiska.
  • Digitalisering är vår grej. Våra ekonomisystem byggs för att prata med andra ekonomisystem. Allt för att skapa helt digitala flöden och minimera manuella processer.
  • Allt för att få dig att lyckas. Hos oss får du hjälp igång med programmen, support och tillgång till vårt omtyckta forum där du inte bara får hjälp av våra rådgivare – utan av 40 000 andra småföretagare!.
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
  • Du får förstklassig support: Blikk erbjuder gratis support via chatt, mejl och telefon. Vår support har en genomsnittlig svarstid på 60 sekunder och en kundnöjdhet på 99%.
  • Du kan integrera med andra system: Blikk kan enkelt integreras med marknadens ledande ekonomi- och lönesystem. Vi erbjuder även ett öppet API, vilket innebär att du kan skapa egna kopplingar.
  • Du kan få hjälp att komma igång: Vi erbjuder dig uppstartshjälp och rådgivning, så att du kan bygga upp det bästa arbetsflödet för ditt företag och komma igång med systemet så snabbt som möjligt.
  • Vi gör allt för att du ska kunna lägga mer tid på din passion och mindre på det administrativa. Detta genom att erbjuda smarta, användarvändliga och tidsbesparande ekonomisystem.
  • Vi ger dig programsupport och guidar dig igång i ditt program. Dessutom finns vårt företagsforum där du får hjälp av både oss på Visma och 40 000 andra företagare.
  • Testa programmet innan du bestämmer dig! Vi erbjuder 30 dagars öppet köp och pengarna tillbaka om du inte är nöjd.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Några av de vanligaste utmaningarna och behov som våra kunder har är att de:

  • Arbetar i flera olika system och vill samla sina funktioner på ett ställe
  • Har mycket manuella processer och vill bli mer digitala
  • Tappar bort fakturerbara timmar och vill få bättre koll på sin tid
  • Har dålig koll och vill kunna följa upp viktiga nyckeltal på ett enklare sätt

Så här säger några av våra kunder om Blikk:

”Övergången till Blikk gjorde att vi kunde säga upp fyra befintliga system”

”Blikk har minskat vår admin med 3-4 timmar per vecka och sparat oss 80 000 kr”

”Tack vare Blikk kan jag fakturera en timme mer varje dag, en 20% ökning av debiteringsgraden”

”Blikk gör det möjligt att följa ekonomiska nyckeltal som intäkter och kostnader i realtid”

Visma Spcs finns för att förenkla allt det ekonomiska – med lättbegripliga och självkörande ekonomisystem som gör det mesta av jobbet åt dig. Så att du kan fokusera på din passion och samtidigt ha full kontroll.

Produktfunktionaliteter i Tidrapporteringssystem

  • Analysverktyg för optimering:
    Ingår
  • App:
    Ingår
  • Arbetsorder:
    Ingår
  • Arbetstidsschema:
    Ingår
  • Attestering:
    Ingår
  • Fakturering:
    Ingår
  • Frånvaro & flex registrering:
    Ingår
  • Hanterar flertal kollektivavtal:
  • Integration med olika lönesystem:
    Ingår
  • Körjournal:
    Ingår
  • Modul i affärssystem:
    Ingår
  • Personaliggare inkl:
  • Projektredovisning & rapportering:
    Ingår
  • Push notifikationer:
    Ingår
  • Rapportering:
    Ingår
  • Resor & traktamente:
    Ingår
  • Underlag till lön:
    Ingår
  • Analysverktyg för optimering:
    Ingår
  • App:
    Ingår
  • Arbetsorder:
    Ingår
  • Arbetstidsschema:
    Ingår
  • Attestering:
    Ingår
  • Fakturering:
    Ingår
  • Frånvaro & flex registrering:
    Ingår
  • Hanterar flertal kollektivavtal:
    Ingår
  • Integration med olika lönesystem:
    Ingår
  • Körjournal:
    Ingår
  • Modul i affärssystem:
  • Personaliggare inkl:
    Ingår
  • Projektredovisning & rapportering:
    Ingår
  • Push notifikationer:
  • Rapportering:
    Ingår
  • Resor & traktamente:
    Ingår
  • Underlag till lön:
    Ingår

Produktfunktionaliteter i Projekthanteringsverktyg

  • Checklista för orderflöde:
    Ingår
  • Digital signering:
    Ingår
  • Dokumenthantering:
    Ingår
  • Egenkontroller:
    Ingår
  • Fakturaunderlag:
    Ingår
  • Integration lönesystem/ bokföring:
    Ingår
  • KMA-stöd:
    Ingår
  • Kundtillgång för projektstatus:
  • Leverantörsfaktura:
    Ingår
  • Materialrapporter:
    Ingår
  • Offertverktyg:
    Ingår
  • Personalliggare:
  • Projektdashboard/ Gantt:
    Ingår
  • Resultatanalys/ kostnadsuppföljning:
    Ingår
  • Resursallokering:
    Ingår
  • Schemaläggning:
    Ingår
  • Tidrapportering:
    Ingår
  • Checklista för orderflöde:
    Ingår
  • Digital signering:
    Ingår
  • Dokumenthantering:
    Ingår
  • Egenkontroller:
  • Fakturaunderlag:
    Ingår
  • Integration lönesystem/ bokföring:
    Ingår
  • KMA-stöd:
  • Kundtillgång för projektstatus:
    Ingår
  • Leverantörsfaktura:
  • Materialrapporter:
  • Offertverktyg:
    Ingår
  • Personalliggare:
    Ingår
  • Projektdashboard/ Gantt:
    Ingår
  • Resultatanalys/ kostnadsuppföljning:
    Ingår
  • Resursallokering:
    Ingår
  • Schemaläggning:
    Ingår
  • Tidrapportering:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Enkelheten med systemet.
Helheten och den smarta kopplingen mellan projekt, uppgifter fakturering och tidrapporten.

Nackdelar

Olikheterna i nivåerna på licenser.
Inte mycket jag inte gillar :-) Dock finns det saker jag skulle vilja utveckla. Bland annat möjligheten att ha antal semesterdagar inlagt och se hur många man har kvar under verksamhetsåret t.ex.

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Logiskt och enkelt, snabb support.
Förutom att det systemet löser det jag förväntar mig att det ska lösa så uppskattar jag verkligen kundtjänsten!

Nackdelar

Att det inte finns ett större leverantör hantering. Inkomna efakturor borde finnas ha fler attest flöde.
Kan inte komma på någonting.

Visma Spcs

Visma Spcs