HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Visma Spcs eller 24SevenOffice

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
  • Våra ekonomisystem är skräddarsydda för blivande, nystartade och erfarna småföretagare. Vi har sedan 1984 tagit fram användarvänliga, enkla och tidsbesparande program och system, så att man ska kunna lägga mer tid på sitt företag – och mindre på det ekonomiska.
  • Digitalisering är vår grej. Våra ekonomisystem byggs för att prata med andra ekonomisystem. Allt för att skapa helt digitala flöden och minimera manuella processer.
  • Allt för att få dig att lyckas. Hos oss får du hjälp igång med programmen, support och tillgång till vårt omtyckta forum där du inte bara får hjälp av våra rådgivare – utan av 40 000 andra småföretagare!.

Helhets Integrering: Allt du behöver i en enda lösning för ett effektivare arbetsflöde.

Anpassningsbar: Flexibla lösningar som kan skräddarsys efter din verksamhets unika behov.

Framtidssäkrad: Kontinuerlig uppdatering och innovation håller systemet i framkant av teknologiska trender.

Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
  • Vi gör allt för att du ska kunna lägga mer tid på din passion och mindre på det administrativa. Detta genom att erbjuda smarta, användarvändliga och tidsbesparande ekonomisystem.
  • Vi ger dig programsupport och guidar dig igång i ditt program. Dessutom finns vårt företagsforum där du får hjälp av både oss på Visma och 40 000 andra företagare.
  • Testa programmet innan du bestämmer dig! Vi erbjuder 30 dagars öppet köp och pengarna tillbaka om du inte är nöjd.

Pålitlighet: Över 20 års erfarenhet av affärs- och redovisningssystem.

Kundsupport: Engagerad kundsupport och rådgivning för att säkerställa att ni använder systemet så effektivt som möjligt, vid varje tillfälle.

Skalbarhet: Funktionalitet och support för att växa och utöka systemets funktionalitet vid behov.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Visma Spcs finns för att förenkla allt det ekonomiska – med lättbegripliga och självkörande ekonomisystem som gör det mesta av jobbet åt dig. Så att du kan fokusera på din passion och samtidigt ha full kontroll.

24SevenOffice hanterar ett brett spektrum av affärsutmaningar, från behovet av förbättrad dataintegrering och automatisering till komplexiteten i projektstyrning och kunduppföljning. Genom att automatisera redovisningsprocessen hjälper vi företag att minska manuellt arbete och öka noggrannhet. Vår CRM-modul förbättrar kundrelationer genom att erbjuda förbättrad hantering av data och fördjupad analys av kundbeteenden. Med våra verktyg för projektstyrning kan våra kunder följa projektets framsteg i realtid, optimera resursanvändning och förbättra leveranstiderna.

Produktfunktionaliteter i Faktureringsprogram

  • API integrering:
    Ingår
  • Bankkoppling:
    Går att lägga till
  • E-fakturering:
    Går att lägga till
  • Fakturaköp:
    Går att lägga till
  • Kreditfaktura:
    Ingår
  • Massfakturering:
    Ingår
  • Offert:
    Går att lägga till
  • Påminnelseverktyg:
    Går att lägga till
  • Rapporter:
    Ingår
  • ROT / RUT verktyg:
    Ingår
  • Valutahantering:
    Ingår
  • Återkommande fakturering:
    Ingår
  • API integrering:
    Ingår
  • Bankkoppling:
    Ingår
  • E-fakturering:
    Ingår
  • Fakturaköp:
  • Kreditfaktura:
  • Massfakturering:
    Ingår
  • Offert:
    Ingår
  • Påminnelseverktyg:
  • Rapporter:
    Ingår
  • ROT / RUT verktyg:
  • Valutahantering:
  • Återkommande fakturering:
    Ingår

Produktfunktionaliteter i Bokföringsprogram

  • Autokontering:
    Ingår
  • Automatiska rapporter:
    Ingår
  • Bankkoppling:
    Ingår
  • Bokslut & deklaration:
    Ingår
  • E-fakturering:
    Ingår
  • Färdiga mallar:
    Ingår
  • Mobil kvittohantering:
    Ingår
  • Momsdeklaration:
    Ingår
  • Rådgivning:
    Ingår
  • Självhjälp:
    Ingår
  • Tidrapportering:
    Ingår
  • Årsredovisning:
    Ingår
  • Autokontering:
    Ingår
  • Automatiska rapporter:
    Ingår
  • Bankkoppling:
    Ingår
  • Bokslut & deklaration:
    Ingår
  • E-fakturering:
    Ingår
  • Färdiga mallar:
    Ingår
  • Mobil kvittohantering:
    Ingår
  • Momsdeklaration:
    Ingår
  • Rådgivning:
    Ingår
  • Självhjälp:
    Ingår
  • Tidrapportering:
    Ingår
  • Årsredovisning:
    Ingår

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

  • Anläggningsregister:
    Går att lägga till
  • App:
    Ingår
  • Budgetverktyg:
    Ingår
  • Business Intelligence:
  • CRM:
    Går att lägga till
  • Dashboard:
    Ingår
  • Ekonomi:
    Ingår
  • Faktura:
    Ingår
  • HRM:
    Går att lägga till
  • Inköp:
    Går att lägga till
  • Kampanjer:
  • Kapacitetsplanering:
    Går att lägga till
  • Lager och Logistik:
    Går att lägga till
  • Leverans:
    Går att lägga till
  • Orderhantering:
    Går att lägga till
  • Projekthantering:
    Går att lägga till
  • Rapporter:
    Ingår
  • Realtidsdata:
    Går att lägga till
  • Redovisning:
    Ingår
  • Resurshantering:
    Går att lägga till
  • Tidsplanering:
    Går att lägga till
  • Tillverkning:
    Går att lägga till
  • Upphandling:
    Går att lägga till
  • Workflow:
    Går att lägga till
  • Anläggningsregister:
    Ingår
  • App:
    Ingår
  • Budgetverktyg:
    Ingår
  • Business Intelligence:
    Ingår
  • CRM:
    Ingår
  • Dashboard:
    Ingår
  • Ekonomi:
    Ingår
  • Faktura:
    Ingår
  • HRM:
    Ingår
  • Inköp:
    Ingår
  • Kampanjer:
  • Kapacitetsplanering:
    Ingår
  • Lager och Logistik:
    Ingår
  • Leverans:
    Ingår
  • Orderhantering:
    Ingår
  • Projekthantering:
    Ingår
  • Rapporter:
    Ingår
  • Realtidsdata:
    Ingår
  • Redovisning:
    Ingår
  • Resurshantering:
    Ingår
  • Tidsplanering:
    Ingår
  • Tillverkning:
    Ingår
  • Upphandling:
  • Workflow:

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Logiskt och enkelt, snabb support.
Förutom att det systemet löser det jag förväntar mig att det ska lösa så uppskattar jag verkligen kundtjänsten!

Nackdelar

Att det inte finns ett större leverantör hantering. Inkomna efakturor borde finnas ha fler attest flöde.
Kan inte komma på någonting.

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

24SevenOffice är ett väl genomtänkt affärssystem. Snabbt enkelt och lättförståeligt. Har kapacitet att anpassas efter mer komplexa redovisningsbehov. Allt i ett!
Smarta unika trix och funktioner som skapar värde i vardagen tex integrerad miniräknare i celler, betalningsystemet, reversering och processflödet.

Nackdelar

Kommer inte på något på rak arm.
Som molnlösning är systemet sårbart ibland gällande inmatning av data och lite alltför ofta får man göra om verifikat och längre bokföringssessioner för att datat inte sparats. Saknar modul och rapportering för projektredovisning/internredovisning. Vi behöver ett externt stöd som inte fungerar bra.

Visma Spcs

Visma Spcs

24SevenOffice

24SevenOffice