HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Sage X3 eller Visma.net

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?

• Personligt anpassad användning på webb och mobila enheter

Med Sage X3 introduceras en bättre och personlig användarupplevelse baserad på säker teknologi för webb och mobila enheter. Oavsett var användarna befinner sig har de tillgång till den data de behöver, med ett intuitivt gränssnitt som lätt anpassas till specifika processer, roller och behov.

• Globalt affärssystem anpassat till svenska marknaden

Sage X3 är en internationell systemlösning som används i +80 länder som vänder sig till företag och koncerner där logistik och produktion är kärnverksamhet.

• Branschlösningar

Med djup funktionalitet för olika branscher som standard förenklas, effektiviseras och säkerställs din verksamhet och dess specifika behov i ett modernt och flexibelt affärssystem.

Visma.net är ett komplett, modernt affärssystem fött i molnet. Med över tio år på marknaden står plattformen och utvecklingsfokus starkt.

Säkerhet, trygghet och enkelheten med “allt i ett”.

Starkt ekosystem - ett brett utbud av tillägg och tjänster samt systerprodukter. Som Visma kan vi också alltid hjälpa er med mer som exempelvis lön, HR-stöd, konsulttjänster och mycket mer.

Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
  • Utveckling av affärssystem till en tillgång

Vårt uppdrag och drivkraft är att göra utveckling av affärssystem till en tillgång, inte en belastning. Genom relationer med kunder och kollegor som baseras på ärlighet, frigör vi kundernas tid, skapar trygghet och gör allas vardag bättre. Vår historia och de kunder vi har visar att vi kan affärssystem.

  • Annorlunda expert på affärssystem

Vi erbjuder förutsägbara och effektiva processer kring affärssystem. En utveckling av affärssystem som utgår från behov, med en erfaren partner som genom unikt engagemang och ärlighet skapar trygghet och frigör tid så du kan ägna dig åt din kärnaffär.

  • Erfaren partner kring affärssystem

Från +1000 projekt inom affärssystem för logistik, produktion och tjänster samt hög koncentration av seniora konsulter får du i Systemstöd en erfaren och ärlig samarbetspartner.

Vi finns här. Vi (Visma Software AB) och våra certifierade partner är tillgängliga och fokuserar fullt ut på Sverige och den nordiska marknaden.

Visma som koncern är en ledande leverantör av affärskritisk programvara med stort fokus på innovation, vilket gör oss till en stark helhetsleverantör och experter på allt från detaljer till det stora hela.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Med Sage X3 integreras alla affärsprocesser i ett gemensamt system som nås via ett enkelt, anpassningsbart webbgränsnitt på PC, Mac, surfplatta eller smartphone. Det innebär att användarna alltid har en fullständig bild av sin verksamhet inom distribution och produktion i realtid, så att de snabbt kan agera på olika händelser och fatta beslut baserat på fakta.

– Utveckling och utvecklingsresurser: Sage X3 är på en helt annan nivå än många lokala och nordiska affärssystem kan mäta sig med. Där funktioner och ny teknik utvecklas, anammas och införs snabbt för en stor internationell kundbas.

– Öppet och aktivt community: Systemstöd, Sage och dess kunder och partners i Sverige och världen bjuder på erfarenheter och kompetens i öppna forum, vilket innebär enkel tillgång till kompetens och erfarenheter kring Sage X3.

Skiftet till ett modernt affärssystem hjälper företag att bli digitala och göra mer. Exempelvis fokusera på verksamhetsutveckling och jobba smartare med prognoser och analys.

I det vardagliga nämner många av våra kunder snabbare fakturering, ökad kontroll, träffsäker uppföljning och effektivisering som stora vinster.

Bland våra certifierade partner finns specialister med spetskompetens inom flera områden och branscher.

De blir er rådgivare, bollplank och långsiktiga stöd för hur just ni kan jobba på bästa sätt.

Modernisering av centrala system är i många fall avgörande. Med Visma.net är det enkelt för företag att ta steget, och hantera sin omställning steg för steg.

Produktfunktionaliteter i ERP-system

  • Anläggningsregister:
    Ingår
  • App:
    Ingår
  • Budgetverktyg:
    Ingår
  • Business Intelligence:
    Ingår
  • CRM:
    Ingår
  • Dashboard:
    Ingår
  • Ekonomi:
    Ingår
  • Faktura:
    Ingår
  • HRM:
    Ingår
  • Inköp:
    Ingår
  • Kampanjer:
    Ingår
  • Kapacitetsplanering:
    Ingår
  • Lager och Logistik:
    Ingår
  • Leverans:
    Ingår
  • Orderhantering:
    Ingår
  • Projekthantering:
    Ingår
  • Rapporter:
    Ingår
  • Realtids data:
    Ingår
  • Redovisning:
    Ingår
  • Resurshantering:
    Ingår
  • Tidsplanering:
    Ingår
  • Tillverkning:
    Ingår
  • Upphandling:
    Ingår
  • Workflow:
    Ingår
  • Anläggningsregister:
    Ingår
  • App:
    Ingår
  • Budgetverktyg:
    Ingår
  • Business Intelligence:
    Ingår
  • CRM:
    Går att lägga till
  • Dashboard:
    Ingår
  • Ekonomi:
    Ingår
  • Faktura:
    Ingår
  • HRM:
  • Inköp:
    Ingår
  • Kampanjer:
  • Kapacitetsplanering:
  • Lager och Logistik:
    Ingår
  • Leverans:
    Ingår
  • Orderhantering:
    Ingår
  • Projekthantering:
  • Rapporter:
    Ingår
  • Realtids data:
    Ingår
  • Redovisning:
    Ingår
  • Resurshantering:
    Ingår
  • Tidsplanering:
    Ingår
  • Tillverkning:
    Ingår
  • Upphandling:
    Ingår
  • Workflow:
    Ingår

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

  • Anläggningsregister:
    Ingår
  • App:
    Går att lägga till
  • Budgetverktyg:
    Ingår
  • Business Intelligence:
    Ingår
  • CRM:
    Ingår
  • Dashboard:
    Ingår
  • Ekonomi:
    Ingår
  • Faktura:
    Ingår
  • HRM:
    Går att lägga till
  • Inköp:
    Ingår
  • Kampanjer:
    Ingår
  • Kapacitetsplanering:
    Ingår
  • Lager och Logistik:
    Ingår
  • Leverans:
    Ingår
  • Orderhantering:
    Ingår
  • Projekthantering:
    Ingår
  • Rapporter:
    Ingår
  • Realtidsdata:
    Ingår
  • Redovisning:
    Ingår
  • Resurshantering:
    Ingår
  • Tidsplanering:
    Ingår
  • Tillverkning:
    Ingår
  • Upphandling:
    Ingår
  • Workflow:
    Ingår
  • Anläggningsregister:
    Ingår
  • App:
    Ingår
  • Budgetverktyg:
    Ingår
  • Business Intelligence:
    Ingår
  • CRM:
    Går att lägga till
  • Dashboard:
    Ingår
  • Ekonomi:
    Ingår
  • Faktura:
    Ingår
  • HRM:
  • Inköp:
    Ingår
  • Kampanjer:
  • Kapacitetsplanering:
    Går att lägga till
  • Lager och Logistik:
    Ingår
  • Leverans:
    Ingår
  • Orderhantering:
  • Projekthantering:
    Går att lägga till
  • Rapporter:
    Ingår
  • Realtidsdata:
    Ingår
  • Redovisning:
    Ingår
  • Resurshantering:
    Ingår
  • Tidsplanering:
    Ingår
  • Tillverkning:
  • Upphandling:
  • Workflow:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Dynamiskt och förändringsbart utan större kostnader. Finns mycket redan "out of the box"
Stor möjlighet till anpassning och integrationer. Bra support och goda möjligheter till lösa företagsspecifika utmaningar.

Nackdelar

Sage behöver jobba på att bli mer användarfokuserade. För att hantera de flesta sakerna måste man ha en förståelse för hur det fungerar i Sage.
Valmöjligheterna och antal fält som inte alltid kan förvirra även regelbundna användare, men går att lösa genom att dölja fält i olika vyer. Inte alltid helt självklart hur olika värden är sammankopplade

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Automatiseringarna är anpassningsbara så att det passar vår verksamhet. Finns många finesser som minskar handpåläggning.
Att man kan anteckna väldigt mycket i systemet

Nackdelar

Om något görs "fel" i systemet kan det vara komplicerat att reversera (framförallt i logistikmodulen)
Att det är lite trögt om man skulle vilja ha förbättringar i systemet

Sage X3

Systemstöd

Visma.net

Visma Software