Standard ERP by HansaWorld
vs
Attire

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Produktfunktionaliteter i ERP-system

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtids data
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtids data
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Bygg ditt eget system, precis som du vill ha det!

Oavsett storlek på företaget vill man fokusera på rätt saker och inte dras med onödig administration. Standard ERP by HansaWorld är fullt av smart funktionalitet för att förenkla och automatisera det administrativa arbetet i affärssystemet.

  • Flexibilitet att skräddarsy efter er verksamhet
  • Stort antal branschspecifika helhetslösningar
  • REST API för enkel integration mot externa system
  • Styr befogenheter med behörighetsgrupper
  • Stöd för multivalutahantering och flerbolagsuppsättning
  • Administrera all kund- och produktdata för e-handeln
  • Tillgängligt på över 40 olika språk
  • Mobilapplikation för smidig lagerhantering
  • Mobilapplikation för smidig säljorderhantering

Varför väljer man ert system?

Snabb och enkel onboarding

Vi vet att tid ofta är oerhört värdefullt för våra kunder - därför har vi försökt skapa en så enkel onboardingprocess som möjligt med tydliga steg-för-steg guider och mallar. Självklart finns vi där personligen för dig under hela processen också.

Total kontroll över artiklar, ordrar och lager

Att ha en tydlig och ordentlig artikelstruktur, stenkoll på alla typer av ordar och självklart; fullständig kontroll på ditt lager är grunden för att din verksamhet ska kunna växa. Vi vet det och det är hela stommen för vad Attire står för.

Modernt utseende och enkelt att använda

Glöm gamla dos-promptliknande tjänster som säger sig vara moderna för att de ligger i molnet. Vi jobbar med att vårt utseende ska vara enkelt, självförklarande och kännas up to date. Din användarupplevelse är viktig för oss.

Varför väljer man er som leverantör?

Specialister på affärssystem, e-handel & appar

Appli är ett etablerat och modernt företag med gedigen erfarenhet inom affärssystem, e-handelsplattformar och mobilapplikationer.

Sedan Appli grundades har vi hjälpt företag inom både den privata och offentliga sektorn att bygga helt skräddarsydda system till att implementera större systemlösningar som vi är återförsäljare utav. Med över 40 års erfarenhet i branschen vet vi att vikten av långvariga kundrelationer och ett tätt samarbete är nyckeln till framgång, både för oss och för våra kunder.

Som en strategisk partner arbetar vi konsekvent över tid tillsammans med våra kunder och levererar helhetslösningar kring allt systemrelaterat. Med vår spetskompetens inom affärssystem, e-handelslösningar, lagerapplikationer och integrationer mot tredjepartstjänster så som, leverantörsfakturaskanning med MediusGo, e-fakturering med InExchange och fraktbokning med nShift, erbjuder vi våra kunder en helhetslösning.

  • Affärssystem
  • Hosting
  • Apputveckling
  • Lagersystem
  • E-handel för B2B och B2C

Varför väljer man er som leverantör?

Ger dig fullskalig kontroll

Vi har byggt affärssystem i över 30 år åt både små bolag och internationella storbolag - med oss kan du känna dig trygg med att vi vet hur processerna brukar se ut, när det är tajta deadlines och lagret måste stämma. Oavsett om du alltid kommer vara ett mindre bolag eller växa massor så finns vi med dig som trygg och stabil partner.

Kundnära och snabb support

Vår fantastiska support hjälper dig snabbt med dina frågor. Välj själv om du vill leta runt på våra supportsidor, diskutera ett problem via mail eller bara slå en signal och prata med oss - du är det viktigaste vi har!

Vi lyssnar på dina behov

Dagens verksamheter förändras ständigt och vi är inte sena på bollen att hoppa på nya lösningar! Vi lyssnar mer än gärna på era behov och utmaningar och utvecklar Attire för att följa med när marknaderna svänger.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Appli hjälper små till medelstora bolag med digital utveckling, genom affärssystem, e-handel och lagersystem. Vår expertis inom digitalisering och lagereffektivisering gör att vi bland annat lämpar oss för grossister, partihandel och tillverkande bolag.

Vi har även flertalet koncernbolag som kunder, då vårt affärssystem har stöd för flerbolagsuppsättning, multivalutahantering och stora språkmöjligheter.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Vi finns här för dig

Vårt grundmål är självklart att hjälpa dig att skapa den ordning och struktur du behöver för att kunna växa på det sätt du vill. Det gör vi tillsammans med dig, vi brinner för att vara så kundnära det bara går och lyssnar mer än gärna på hur din verklighet ser ut. Att vi dessutom har en låg licenskostnad i jämförelse med många andra gör inte saken sämre.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Vad säger våra kunder?

Addbrand

Appli ser vi som en stabil partner som stöttar och hjälper oss i vår digitala resa. Under vår resa har vi tillsammans med Appli har vi bland annat hunnit driftsätta en helt ny webbshop, där Appli upprätte effektiva processer i affärssystemet.

HotScreen

Integrationen och formbarheten av affärssystemet Standard ERP har gjort att vi, tillsammans med Appli, har kunnat skräddarsy systemet efter vår verksamhet och våra behov. Detta har gjort att affärssystemet blivit en kärna i vår verksamhet och varit en nyckel till vår digitalisering av många processer som har effektiviserat våra flöden.

Abilia

Appli har hjälpt oss att förverkliga och optimera våra arbetsprocesser och flöden genom nära kundkontakt och djup förståelse över våra processer internt.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Vi gillar ord som kontroll och struktur...

Att ha kontroll över sina data är A och O för alla bolag. Med Attire får du snabbt överblick och struktur och kan fatta rätt beslut utifrån det. Glöm excelblad och ogrundade inköp. Välkommen välgrundade rapporter och total kontroll.

Vi är extra stolta över vår lagerhantering där du har stenkoll på lagervärden, sålda och reserverade artiklar, olika typer av lager och fifo-hantering.

Omdömen

Baserat på 4 omdömen

Baserat på 2 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Kundanpassning och flexibilitet
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Flerfönsterteknik, integrering, prestanda, skalbart, anpassningsbart, bra valutastöd.
Att affärssystemet är så pass anpassningsbart och vi kan genom vår leverantör Appli mer eller mindre skräddarsy affärssystemet utifrån våra behov.
Hemsidan följer en bra och tydlig struktur vilket underlättar processen för ett enklare och mer effektivt arbetsflöde. Alla steg kan smidigt göras i Attire. Supporten är väldigt bra, kompetenta och återkommer alltid snabbt på ärenden!
Attire är ett enkelt och användarvänligt system som täcker alla funktioner vi behöver för att hantera våra artiklar och vår värdekedja. Med bra integrationsmöjligheter kan vi driva vår verksamhet enhetligt. Snabb och kompetent support som alltid hittar lösningar på de problem vi haft.

Omdömen

Nackdelar

Vissa bankintegrationer.
Kan stundtals vara lite instabilt.
När buggar kommer upp, är det svårt att felsöka dem själv, men då supporten alltid hjälper till snabbt så löser det sig bra ändå!
Skulle önska en funktion att kunna hantera leverantörsfakturor i Attire för att matcha med inlagda inköp.

Standard ERP by HansaWorld

Appli

Läs mer om Standard ERP by HansaWorld

Attire

Attire

Läs mer om Attire

Relaterade kategorier

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site