Timetjek
vs
SD Worx Workforce management
Företagsstorlek
Antal anställda
Plattform
Prisinformation
-
Offert
Produktfunktionaliteter i Tidrapporteringssystem
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
- Digitalisering: Fördelarna är många när arbetstider registreras digital istället för manuellt på papper eller i Excel. Korrekt tidrapportering ger ett ärlig och lönsamt arbetsförhållande för både arbetsgivare och anställd.
- Spara tid och pengar: När man samlar schema, tid och lön i ett system sparas mycket administration, men även kostnader när man undviker att ha flera system.
- Smidiga integrationer: Med integrationer till b.la. Fortnox överförs bokföringsunderlag automatiskt. Eller via olika kassasystem hämtas försäljningsdata för ekonomiska verktyg vid schemaläggning och drickshantering.
Varför väljer man ert system?
- Intuitiv molnlösning där användarna kan utföra det mesta genom självservice.
- Integrerat med tredjepart. Del av andra HR-lösningar.
- Enkel inloggning, single sign-on.
Varför väljer man er som leverantör?
- Personlig relation & Support: Vi värnar högt om varje kund och erbjuder förstklassig support utan kompromisser.
- Kontinuerliga uppdateringar: Vår produkt blir bara bättre och bättre. Vi lanserar nya funktioner på löpande band och arbetar outtröttligt för att leverera det våra kunder efterfrågar.
- Kompetens och kvalité: Vi som jobbar med Timetjek brinner för utveckling och har en bred kompetens inom arbetsrätt och personalhantering. Vi säkerställer att vår produkt är "up to date" med kollektivavtal och lagstiftning. Detta så att du som användare ska med trygghet hantera din personal på rätt sätt.
Varför väljer man er som leverantör?
- Flexibelt - mjukvara och terminallösningar, heltäckande paket och intregerat med de lösningar kunden önskar.
- Exakta uppgifter från olika kanaler - webb, mobil, terminal.
- En kontaktperson under utrullningen.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Timetjek är en pålitlig aktör på den svenska marknaden och har hjälpt företag över hela landet att spara både tid och pengar sedan 2018. Med fokus på att effektivisera personalhantering och erbjuda smarta funktioner skapar vi betydande värde för våra kunder, oavsett storlek.
Våra kunder sträcker sig från mindre verksamheter med ett par anställda till större organisationer med över 300 anställda, verksamma inom hotell och restaurang, serviceentreprenad, tillverkning, logistik och nöje. Timetjeks styrka ligger i vår flexibilitet och vårt personliga engagemang – vi bygger starka relationer för att anpassa lösningen efter varje kunds unika behov och leverera maximal nytta och upplevelse.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Täcker in över 120 kollektivavtal, regler och krav.
SD Worx skapar integrationer med de flesta lösningar som finns på den nordiska marknaden inom ERP, HRM och många tredjeparter.
Med över 75 års erfarenhet ser våra experter till att lönehanteringen fungerar smidigt och felfritt.
SAP SuccessFactors-expertis.
Mångfald och jämställdhet viktigt för oss, sponsrar världens bästa cykellag damer, Team SD Worx.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Smart schemaläggning:
All personal schemaläggs så att rätt person är på rätt plats. Timetjek säkerställer även att personal schemaläggs med rätt arbetstid och att personalkostnaden är inom önskad budget. Vid justeringar, behövs endast ett fåtal klick och personalen är alltid uppdaterad.
Digital tidrapportering:
Personalens arbetstider rapporteras digitalt i en stämpelklocka. Vid lagrav av personalliggare från Skatteverket, ersätts den fysiska pappersboken och manuell renskrivning av tider är ett minne blott. Arbetstiderna kontrolleras så att personal varken jobbar för mycket eller för lite. Det går även att aktivera timbank för ökad flexibilitet och kostnadskontroll.
Korrekt lön:
Löner skapas med ett knapptryck efter rådande kollektivavtal eller svensk lag. Timetjek sammanställer rapporterade arbetstimmar, frånvaro- eller semesterregistreringar, OB-ersättning eller andra tillägg. Något som normalt kan ta flera timmar och svårt att få rätt på görs nu med ett knapptryck. Allt blir korrekt och inga externa konsulter eller system behövs. Vid godkännande skapas en betalfil till banken och kopia på lönesedel skickas till de anställda. Arbetsgivardeklaration laddas upp till Skatteverket och bokföringsunderlag skapas. Använder man Fortnox för bokföring går det att läsa in underlaget automatiskt.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
- Enkelt för användarna, oavsett om det handlar om att ansöka om ledighet, se hur många semesterdagar du har kvar eller din övertid. Och ha koll på teamets närvaro och frånvaro.
- Självservice - HR-avdelningen och chefer kan ägna sig åt annat än tidredovisingen.
- Tid är bland det viktigaste för verksamheten. Använd den på det mest effektiva, flexibla och produktiva sättet. SD Worx intelligenta lösning för schemaläggning, bemanning och tid ger dig möjlighet att koordinera personalresurser, maximera produktiviteten och hantera kostnader i realtid. Så att du kan optimera din verksamhet.
Omdömen
Fördelar
Tyvärr, ingen data än.
Omdömen
Nackdelar
Tyvärr, ingen data än.
Timetjek
Timetjek
SD Worx Workforce management
SD Worx