QBIS Project eller MyGizmo Projekthanteringssystem
QBIS Project
QBIS Business SystemsFöretagsstorlek
- Mikroföretag (1-10):
- Småföretag (11-100):
- Medelstora företag (101-500):
- Storföretag (500+):
- Mikroföretag (1-10):
- Småföretag (11-100):
- Medelstora företag (101-500):
- Storföretag (500+):
Plattform
- Molntjänst:Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
- On-premises:Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
- Mobilapp:
- Molntjänst:Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
- On-premises:Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
- Mobilapp:
Prisinformation
- Gratis testperiod:
- Pris från:87kr/mån/anv
- Prismodell modul:Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
- Prismodell abonnemang:Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
- Prismodell licens:En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
- Gratis testperiod:
- Pris från:Från 99 kr/mån per användare och 499kr/mån per företag
- Prismodell modul:Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
- Prismodell abonnemang:Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
- Prismodell licens:En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
Produktfunktionaliteter i Projekthanteringsverktyg
- Checklista för orderflöde:
- Digital signering:
- Dokumenthantering:Ingår
- Egenkontroller:
- Fakturaunderlag:Ingår
- Integration lönesystem/ bokföring:Ingår
- KMA-stöd:
- Kundtillgång för projektstatus:Ingår
- Leverantörsfaktura:
- Materialrapporter:
- Offertverktyg:
- Personalliggare:Ingår
- Projektdashboard/ Gantt:Ingår
- Resultatanalys/ kostnadsuppföljning:Ingår
- Resursallokering:Ingår
- Schemaläggning:Går att lägga till
- Tidrapportering:Ingår
- Checklista för orderflöde:Ingår
- Digital signering:Ingår
- Dokumenthantering:Ingår
- Egenkontroller:
- Fakturaunderlag:Ingår
- Integration lönesystem/ bokföring:Ingår
- KMA-stöd:
- Kundtillgång för projektstatus:
- Leverantörsfaktura:
- Materialrapporter:
- Offertverktyg:Ingår
- Personalliggare:
- Projektdashboard/ Gantt:Ingår
- Resultatanalys/ kostnadsuppföljning:Ingår
- Resursallokering:Ingår
- Schemaläggning:Ingår
- Tidrapportering:Ingår
Omdömen
Samlat omdömesbetyg
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Fördelar
Ease of use, quick to get started, intuitive GUI, provided excellent control over the project profolio, good reports, scalable, good customer service.
Bra överblick under hela projektets gång. Smidigt att man kan hålla koll på projektets aktiviteter, medlemmar, budgetar osv. Även bra med funktioner som gantt-schema. Man kan också skapa automatiska rapporter från projektet för uppföljning och utvärdering.
Nackdelar
Projektrapporterna har blivit sämre. Rapporterna och tidregistreringen använder olika tidformat
No historical saving of resource hourly rates - you need to do a workaround of a new activity to capture the change of rate.
Samlat omdömesbetyg
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Fördelar
Projekten kolla på timmar
Skapa lönerna smidigt
Att det är smidigt och enkelt för användarna att förstå och rapportera.
Nackdelar
Önskar en planering där man kan gå bakåt i tiden att titta på.
Inget jag hittat än, använt detta system i 1,5år än sålänge.