HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

FINQR eller Procountor Financials

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:Från 0 kr/månad
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:209 kr/mån (30 verifikat)
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?

Man väljer oss när man är redo att ta sin fakturering och kravhantering till nästa nivå. Det handlar främst om att man vill få bättre kontroll, spara en mängd med tid och förbättra sin likviditet.

  • Bättre kontroll
  • Betalt snabbare
  • Mindre administration
  • Nöjdare kunder

Tidsbesparing - Digital bokföring är mycket snabbare än manuell bokföring. Du kan enkelt importera banktransaktioner och annan data direkt till ditt bokföringsprogram. Detta minskar risken för felaktigheter och sparar tid eftersom du inte behöver mata in informationen manuellt.

Tillgänglighet - Digitala bokföringsprogram gör det möjligt att få åtkomst till din ekonomidata från var som helst och när som helst när du är uppkopplad. Detta gör det enkelt att samarbeta med redovisningskonsulten samt att dela data med revisorer och andra som behöver tillgång till dina ekonomiska uppgifter.

Automatisering av processer - Med digital bokföring kan du automatisera många av de uppgifter som tidigare var manuella, såsom fakturering och betalningar. Detta minskar risken för fel och ökar effektiviteten i företagets arbetsflöden.

Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?

Hos oss blir du inte bara en siffra i mängden. Vi jobbar nära våra kunder och hjälper till att ta fram en lösning som integrerar med era system och som fungerar med er verklighet.

  • Teknisk kompetens
  • Anpassar oss efter verkligheten
  • Nära samarbete och support
  1. Vi förenklar er administration och eliminerar manuella uppgifter.
  2. Vi stöder er genom processen genom gratis kundtjänst via mail och telefon, allt för att det skall gå så smidigt som möjligt.
  3. Vi i Accountor-koncernen är den 35:e största investeraren i forskning och utveckling(i Finland), vilket ger oss kapacitet att satsa på framtida produkter och produktutveckling.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
  • Automatiserar hanteringen av kundreskontran
  • Fakturerar via e-post, e-faktura, brev och sms
  • Hjälper till med hela kedjan inom påminnelser- och inkasso
  • Översikt och kontroll på kundreskontran
  • Integrerar med affärssystemet och bokför inbetalningar automatiskt
  • Förbättrar DSO/kredittiden
  • Stärker kund- och betalupplevelsen
  • Sparar administrativ tid

Vi erbjuder lösningar som gör att du kan sköta bokföringen 100% digitalt och därmed skapa tid som gör att du samtidigt kan utveckla din egen affärsverksamhet.

Produktfunktionaliteter i Faktureringsprogram

  • API integrering:
    Ingår
  • Bankkoppling:
    Ingår
  • E-fakturering:
    Ingår
  • Fakturaköp:
    Ingår
  • Kreditfaktura:
    Ingår
  • Massfakturering:
    Ingår
  • Offert:
  • Påminnelseverktyg:
    Ingår
  • Rapporter:
    Ingår
  • ROT / RUT verktyg:
    Ingår
  • Valutahantering:
    Ingår
  • Återkommande fakturering:
    Ingår
  • API integrering:
  • Bankkoppling:
  • E-fakturering:
    Ingår
  • Fakturaköp:
  • Kreditfaktura:
    Ingår
  • Massfakturering:
  • Offert:
    Ingår
  • Påminnelseverktyg:
    Ingår
  • Rapporter:
    Ingår
  • ROT / RUT verktyg:
    Ingår
  • Valutahantering:
    Ingår
  • Återkommande fakturering:

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Automatiseringen i kundreskontran som åstadkommits sedan vi bytte till Finqr. Våra kunder har blivit duktigare på att betala i tid.
molnbasserat program som man kommer åt överallt och att det är väldigt användarvänligt

Nackdelar

Synken från Fortnox har ibland tagit lång tid, men det har blivit mycket bättre! Annars så önskar jag att sidan kunde komma ihåg en så man inte behövde logga in gång man ska in där.
man måste logga in separat i programmet, hade varit lysande om man kunde komma åt det direkt från affärssystemet.

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Användarvänlig, lätt att hantera allt man behöver göra i redovisningsprogrammet, logisk för den som förstår redovisning.
Användarvänligt program, tydligt och lätt att arbeta i

Nackdelar

Jag gillar allt men det finns alltid saker man kan förbättra i programmet. Det beror på vilka behov man har.
Skulle vilja ha fler instruktionsvideos om hur man jobbar med olika moment i systemet.

Procountor Financials

Accountor Finago