HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Nimpos Kassasystem eller Crona POS

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:Från 799kr (hårdvara- och licens inkluderat)
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
  • Enkelt att använda – ingen manual behövs
  • Stabilt och driftsäkert – du kan lita på Nimpos!
  • Nytänkade – Nimpos utvecklar ständigt nya tekniska lösningar och har flera olika integrationer mot t.ex. Fortnox, Björn Lundén, Visma, Personalkollen och Magento.

Webbaserat

Oavsett vilket system du väljer hos Crona är det alltid webbaserat och du kommer åt det var som helst.

Support 24/7

Support ingår. Dygnet runt, hela veckan. Du kan få support via mail, chatt eller e-mail.

Köp, hyr eller använd egen utrustning

Du kan alltid köpa eller hyra komplett set av hårdvara från oss. Har du redan egen kassautrustning går det fint att använda den också

Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
  • 100 % kundfokus. Vi utgår från att varje kund är unik.
  • Vi är inte "bara" en kassasystemsleverantör. Vi fokuserar på helheten i din butik och erbjuder systemlösningar som förenklar det administrativa arbetet och ökar företagets marginaler.
  • Vi erbjuder support via telefon 24/7 och hjälper till om något oväntat skulle hända.
  • Anpassningsbarhet och integrationsförmåga:

Crona erbjuder skräddarsydda lösningar som enkelt kan anpassas efter varje företags unika behov och krav. Detta innebär att oavsett om det gäller restauranger, kaféer eller andra typer av verksamheter, kan Crona erbjuda en lösning som passar just din affärsmodell.

  • Pålitlighet och support:

Med Crona får du inte bara en leverantör utan även en partner som står vid din sida, vi kan hjälpa er i alla led av verksamheten. Förutom kassasystem har vi även lön, dokument och mallar, e-signering, affärssystem, tid- & rese-system, HR-system, redovisningshjälp, ja vi kan hjälpa er med det mesta.

  • Innovation och framtidssäkerhet:

Vårt engagemang för ständig förbättring och uppdatering av våra produkter och tjänster innebär att du kan vara säker på att din lösning alltid kommer att vara aktuell och konkurrenskraftig.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
  • NIMPOS effektiviserar processen
  • NIMPOS tar hand om det ekonomiska flödet
  • Med NIMPOS kan du fokusera på verksamheten

Vi låter våra kunder göra vad de är bäst på, samtidigt som vi hjälper dem att automatisera det ekonomiska flödet bakom. Vid behov genomför vi även detalj-justeringar.

  • Effektivitet i försäljningsprocessen:

Utmaning: Tidskrävande manuella processer och långa köer som försämrar kundupplevelsen.
Lösning: Automatisering av försäljningsprocessen, vilket minskar tiden för varje transaktion och förbättrar kundflödet.

  • Noggrannhet i transaktionshantering:

Utmaning: Fel i kassaarbete och svårigheter att spåra kontantflöden.
Lösning: Exakta och tillförlitliga transaktionsregistreringar som minskar felmarginalen och förbättrar den finansiella rapporteringen.

  • Insikter och rapportering:

Utmaning: Brist på realtidsdata och analyser för att fatta informerade affärsbeslut.
Lösning: Avancerade rapporteringsverktyg och dashboards som erbjuder värdefulla insikter om försäljningstrender och kundbeteende.

  • Säkerhet och regelverk:

Utmaning: Att upprätthålla höga säkerhetsstandarder och följa komplexa lagkrav.
Lösning: Stränga säkerhetsprotokoll och uppdateringar som säkerställer att systemet följer lokala regler och skyddar mot dataintrång.

  • Kundlojalitet och marknadsföringsstöd:

Utmaning: Att utveckla och upprätthålla kundlojalitet i en konkurrensutsatt marknad.
Lösning: Integrerade lojalitetsprogram och marknadsföringsverktyg som hjälper till att locka nya kunder och behålla befintliga.

  • Flexibilitet och skalbarhet:

Utmaning: Behovet av att anpassa systemet efter företagets tillväxt och förändrade krav.
Lösning: En skalbar och flexibel plattform som enkelt kan anpassas och utökas för att möta företagets utveckling.

  • Användarvänlighet:

Utmaning: Svårigheter med att lära sig och effektivt använda komplexa kassasystem.
Lösning: Ett intuitivt användarinterface som minimerar inlärningskurvan och ökar personalens produktivitet.

  • Integration med andra System:

Utmaning: Att hantera flera separata system för olika affärsbehov.
Lösning: Möjligheten att integrera kassasystemet med andra affärssystem som bokföring, lagerhantering och e-handel för en enhetlig affärsprocess.

Produktfunktionaliteter i Kassasystem butik

  • Digitala kvitton:
    Ingår
  • Försäljningsrapporter:
    Ingår
  • Kampanjer och rabatter:
    Ingår
  • Kundprofiler:
    Går att lägga till
  • Lager och inventering:
    Ingår
  • Mobila betalsätt:
    Ingår
  • Omnikanaler:
    Ingår
  • Orderregistrering och orderbetalning:
  • Personalanvändare:
    Ingår
  • Digitala kvitton:
  • Försäljningsrapporter:
  • Kampanjer och rabatter:
  • Kundprofiler:
  • Lager och inventering:
  • Mobila betalsätt:
  • Omnikanaler:
  • Orderregistrering och orderbetalning:
  • Personalanvändare:

Produktfunktionaliteter i Kassasystem

  • (mPos) Molnbaserat:
    Ingår
  • Bordsbeställning via mobil:
  • Dashbord med KPI:er:
    Ingår
  • Dela upp notan via mobil:
  • Digitala kvitto:
    Ingår
  • Erbjuder självbetjäning/ kiosksystem:
    Ingår
  • Fakturera online:
    Ingår
  • Försäljningsrapporter i realtid:
    Ingår
  • Godkänd av Skatteverket:
    Ingår
  • Integrerbart med ERP:
    Ingår
  • Inventering/ varumottagning:
    Ingår
  • Kopplat till Klarna betalning:
  • Lagring av produktinformation:
    Ingår
  • Offline läge:
    Ingår
  • Organisationsschema:
  • Presentkortshantering:
    Ingår
  • Samla in kundinformation:
    Ingår
  • SIE-Export:
    Ingår
  • Skicka kampanjer/ erbjudanden:
  • Stationära system:
    Ingår
  • Säkerhet & kryptering:
    Ingår
  • (mPos) Molnbaserat:
    Ingår
  • Bordsbeställning via mobil:
    Ingår
  • Dashbord med KPI:er:
    Ingår
  • Dela upp notan via mobil:
  • Digitala kvitto:
    Ingår
  • Erbjuder självbetjäning/ kiosksystem:
    Ingår
  • Fakturera online:
    Ingår
  • Försäljningsrapporter i realtid:
    Ingår
  • Godkänd av Skatteverket:
    Ingår
  • Integrerbart med ERP:
    Ingår
  • Inventering/ varumottagning:
    Ingår
  • Kopplat till Klarna betalning:
    Går att lägga till
  • Lagring av produktinformation:
    Ingår
  • Offline läge:
  • Organisationsschema:
    Går att lägga till
  • Presentkortshantering:
    Ingår
  • Samla in kundinformation:
    Ingår
  • SIE-Export:
    Ingår
  • Skicka kampanjer/ erbjudanden:
    Ingår
  • Stationära system:
    Ingår
  • Säkerhet & kryptering:
    Ingår

Produktfunktionaliteter i Kassasystem restaurang

  • Betala vid bordet:
    Ingår
  • Bordsbokning via mobil:
  • Digitala kvitton:
    Ingår
  • Försäljningsrapporter:
    Ingår
  • Lager och inventering:
    Ingår
  • Mobila betalsätt:
    Ingår
  • Onlinebetalningar:
    Ingår
  • Organisationsschema:
  • Presentkortshantering:
    Ingår
  • Betala vid bordet:
  • Bordsbokning via mobil:
  • Digitala kvitton:
  • Försäljningsrapporter:
  • Lager och inventering:
  • Mobila betalsätt:
  • Onlinebetalningar:
  • Organisationsschema:
  • Presentkortshantering:

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Underlättar för bokföringen med kassan som lätt intergeras med Fortnox. Har full koll på presentkort som vi säljer online och som löses in i kassorna. Har flera kassasystem i olika butiker som synkar. Kunddisplayen funkar mycket bra att visa reklam på.”

Nackdelar

Finns inga direkt nackdelar. Snarare att det finns oändliga möjligheter.

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Crona har en vilja att utvecklas inom vårt segment, handel med begagnade varor på kommission. Vårt företag har växt organiskt under sju år ständigt nya behov vilket Crona har mött upp på ett bra sätt.

Nackdelar

Crona är ett teknikföretag i utveckling och det märks ibland på ledtider etc.

Nimpos Kassasystem

Nimpos AB

Crona POS

Crona