HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Intershop eller Crona POS

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:100.000kr/mån i snitt, anpassad till din projektplan
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
Tyvärr, ingen data än.

Webbaserat

Oavsett vilket system du väljer hos Crona är det alltid webbaserat och du kommer åt det var som helst.

Support 24/7

Support ingår. Dygnet runt, hela veckan. Du kan få support via mail, chatt eller e-mail.

Köp, hyr eller använd egen utrustning

Du kan alltid köpa eller hyra komplett set av hårdvara från oss. Har du redan egen kassautrustning går det fint att använda den också

Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
Tyvärr, ingen data än.
  • Anpassningsbarhet och integrationsförmåga:

Crona erbjuder skräddarsydda lösningar som enkelt kan anpassas efter varje företags unika behov och krav. Detta innebär att oavsett om det gäller restauranger, kaféer eller andra typer av verksamheter, kan Crona erbjuda en lösning som passar just din affärsmodell.

  • Pålitlighet och support:

Med Crona får du inte bara en leverantör utan även en partner som står vid din sida, vi kan hjälpa er i alla led av verksamheten. Förutom kassasystem har vi även lön, dokument och mallar, e-signering, affärssystem, tid- & rese-system, HR-system, redovisningshjälp, ja vi kan hjälpa er med det mesta.

  • Innovation och framtidssäkerhet:

Vårt engagemang för ständig förbättring och uppdatering av våra produkter och tjänster innebär att du kan vara säker på att din lösning alltid kommer att vara aktuell och konkurrenskraftig.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Tyvärr, ingen data än.
  • Effektivitet i försäljningsprocessen:

Utmaning: Tidskrävande manuella processer och långa köer som försämrar kundupplevelsen.
Lösning: Automatisering av försäljningsprocessen, vilket minskar tiden för varje transaktion och förbättrar kundflödet.

  • Noggrannhet i transaktionshantering:

Utmaning: Fel i kassaarbete och svårigheter att spåra kontantflöden.
Lösning: Exakta och tillförlitliga transaktionsregistreringar som minskar felmarginalen och förbättrar den finansiella rapporteringen.

  • Insikter och rapportering:

Utmaning: Brist på realtidsdata och analyser för att fatta informerade affärsbeslut.
Lösning: Avancerade rapporteringsverktyg och dashboards som erbjuder värdefulla insikter om försäljningstrender och kundbeteende.

  • Säkerhet och regelverk:

Utmaning: Att upprätthålla höga säkerhetsstandarder och följa komplexa lagkrav.
Lösning: Stränga säkerhetsprotokoll och uppdateringar som säkerställer att systemet följer lokala regler och skyddar mot dataintrång.

  • Kundlojalitet och marknadsföringsstöd:

Utmaning: Att utveckla och upprätthålla kundlojalitet i en konkurrensutsatt marknad.
Lösning: Integrerade lojalitetsprogram och marknadsföringsverktyg som hjälper till att locka nya kunder och behålla befintliga.

  • Flexibilitet och skalbarhet:

Utmaning: Behovet av att anpassa systemet efter företagets tillväxt och förändrade krav.
Lösning: En skalbar och flexibel plattform som enkelt kan anpassas och utökas för att möta företagets utveckling.

  • Användarvänlighet:

Utmaning: Svårigheter med att lära sig och effektivt använda komplexa kassasystem.
Lösning: Ett intuitivt användarinterface som minimerar inlärningskurvan och ökar personalens produktivitet.

  • Integration med andra System:

Utmaning: Att hantera flera separata system för olika affärsbehov.
Lösning: Möjligheten att integrera kassasystemet med andra affärssystem som bokföring, lagerhantering och e-handel för en enhetlig affärsprocess.

Produktfunktionaliteter i E-handelsplattform

  • Analysverktyg:
    Ingår
  • Anpassade produktrekommendationer:
    Ingår
  • Automatisk marknadsföring:
    Går att lägga till
  • CMS/ publiceringsverktyg:
    Ingår
  • Headless:
    Ingår
  • Integration (CRM, affärssystem):
    Ingår
  • Koppla till externa marknadsplatser:
    Går att lägga till
  • Kundgrupper/ segmentering:
    Ingår
  • Omnikanal funktionalitet:
    Ingår
  • PIM funktionalitet:
    Ingår
  • Plug-ins/ add-ons:
    Ingår
  • Prislistor:
    Ingår
  • SEO verktyg:
    Ingår
  • Stafflade priser:
    Ingår
  • Analysverktyg:
  • Anpassade produktrekommendationer:
  • Automatisk marknadsföring:
  • CMS/ publiceringsverktyg:
  • Headless:
  • Integration (CRM, affärssystem):
  • Koppla till externa marknadsplatser:
  • Kundgrupper/ segmentering:
  • Omnikanal funktionalitet:
  • PIM funktionalitet:
  • Plug-ins/ add-ons:
  • Prislistor:
  • SEO verktyg:
  • Stafflade priser:

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Stabilitet, skalbarhet och teknisk roadmap
Intershop är en skalbar lösning med bra prestanda som passar många kunder. Det är en lösning det är möjligt att starta litet och växa med lösningen.

Nackdelar

Relativt okänt, kan ibland vara svårt att hitta resurser på tekniken.
De senaste åren har Intershop fokuserat på B2B vilket till viss del har flyttat fokus från B2C där Intershop tidigare har varit väldigt starka.

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Crona har en vilja att utvecklas inom vårt segment, handel med begagnade varor på kommission. Vårt företag har växt organiskt under sju år ständigt nya behov vilket Crona har mött upp på ett bra sätt.

Nackdelar

Crona är ett teknikföretag i utveckling och det märks ibland på ledtider etc.

Intershop

Intershop

Crona POS

Crona