HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Visma.net eller Hogia OpenBusiness

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?

Visma.net är ett komplett, modernt affärssystem fött i molnet. Med över tio år på marknaden står plattformen och utvecklingsfokus starkt.

Säkerhet, trygghet och enkelheten med “allt i ett”.

Starkt ekosystem - ett brett utbud av tillägg och tjänster samt systerprodukter. Som Visma kan vi också alltid hjälpa er med mer som exempelvis lön, HR-stöd, konsulttjänster och mycket mer.

Tyvärr, ingen data än.
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?

Vi finns här. Vi (Visma Software AB) och våra certifierade partner är tillgängliga och fokuserar fullt ut på Sverige och den nordiska marknaden.

Visma som koncern är en ledande leverantör av affärskritisk programvara med stort fokus på innovation, vilket gör oss till en stark helhetsleverantör och experter på allt från detaljer till det stora hela.

Tyvärr, ingen data än.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Skiftet till ett modernt affärssystem hjälper företag att bli digitala och göra mer. Exempelvis fokusera på verksamhetsutveckling och jobba smartare med prognoser och analys.

I det vardagliga nämner många av våra kunder snabbare fakturering, ökad kontroll, träffsäker uppföljning och effektivisering som stora vinster.

Bland våra certifierade partner finns specialister med spetskompetens inom flera områden och branscher.

De blir er rådgivare, bollplank och långsiktiga stöd för hur just ni kan jobba på bästa sätt.

Modernisering av centrala system är i många fall avgörande. Med Visma.net är det enkelt för företag att ta steget, och hantera sin omställning steg för steg.

Tyvärr, ingen data än.

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

  • Anläggningsregister:
    Ingår
  • App:
    Ingår
  • Budgetverktyg:
    Ingår
  • Business Intelligence:
    Ingår
  • CRM:
    Går att lägga till
  • Dashboard:
    Ingår
  • Ekonomi:
    Ingår
  • Faktura:
    Ingår
  • HRM:
  • Inköp:
    Ingår
  • Kampanjer:
  • Kapacitetsplanering:
    Går att lägga till
  • Lager och Logistik:
    Ingår
  • Leverans:
    Ingår
  • Orderhantering:
  • Projekthantering:
    Går att lägga till
  • Rapporter:
    Ingår
  • Realtidsdata:
    Ingår
  • Redovisning:
    Ingår
  • Resurshantering:
    Ingår
  • Tidsplanering:
    Ingår
  • Tillverkning:
  • Upphandling:
  • Workflow:
    Ingår
  • Anläggningsregister:
  • App:
  • Budgetverktyg:
  • Business Intelligence:
  • CRM:
  • Dashboard:
  • Ekonomi:
    Ingår
  • Faktura:
    Ingår
  • HRM:
    Ingår
  • Inköp:
  • Kampanjer:
  • Kapacitetsplanering:
  • Lager och Logistik:
  • Leverans:
  • Orderhantering:
  • Projekthantering:
  • Rapporter:
  • Realtidsdata:
  • Redovisning:
    Ingår
  • Resurshantering:
  • Tidsplanering:
  • Tillverkning:
  • Upphandling:
  • Workflow:

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Automatiseringarna är anpassningsbara så att det passar vår verksamhet. Finns många finesser som minskar handpåläggning.
Att man kan anteckna väldigt mycket i systemet

Nackdelar

Om något görs "fel" i systemet kan det vara komplicerat att reversera (framförallt i logistikmodulen)
Att det är lite trögt om man skulle vilja ha förbättringar i systemet

Tyvärr, inga omdömen än.

Visma.net

Visma Software

Hogia OpenBusiness

Hogia