Hogia OpenBusiness Ekonomi
vs
Dynamics 365 Business Central

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

Premium a...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Vårt ekonomisystem är designat för att vara intuitivt och lättanvänt, vilket minskar inlärningstiden och ökar effektiviteten i ditt ekonomiarbete.
  • Vi utvecklar med användaren och framtidens arbetssätt i fokus utan att tappa kontrollen.
  • Digitala processer med hjälp av AI gör att du som användare kan lägga tid på mer värdeskapande uppgifter.

Varför väljer man ert system?

  • Skapar stora möjligheter till att öka effektivitet i organisationen integrerat med alla andra moderna verktyg från Microsoft.
  • Anpassas efter era processer och gör att ni kan optimera er verksamhet och skapa konkurrensfördelar.
  • Har moderna funktioner för AI, rapportering och analys som leder till att ni kan automatisera, effektivisera och jobba med ständiga förbättringar baserat på korrekt data löpande.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Trygghet - 40 års erfarenhet i utveckling av ekonomi- och lönesystem
  • Helhetsleverantör - Vi erbjuder ett brett utbud av system inom ekonomi, lön/HR och transport.
  • Personlig support - Med Hogia får du tillgång till branschkunnig och personlig support som hjälper dig att effektivisera din verksamhet och använda systemet på bästa sätt.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Vi har lång erfarenhet av att implementera moderna affärssystem där vår verksamhetsförståelse är nyckeln till framgång.
  • Vi hjälper er att göra er verksamhet smartare och effektivare över tid och jobbar med ständiga förbättringar i ett partnerskap med våra kunder.
  • Vi har djup kompetens inom D 365 BC med kunder i många branscher.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Hogia erbjuder två flexibla lösningar inom ekonomi och digital fakturahantering för att möta behoven hos både små och stora företag på den svenska marknaden. För de större kunderna, med mer omfattande behov och krav på funktionalitet, har vi en avancerad lösning som erbjuder hög effektivitet i ekonomihanteringen. För mindre företag har vi en lösning som är särskilt fokuserad på automatiserade processer och snabb hantering, så att ni kan effektivisera er ekonomihantering utan att kompromissa med kvalitet och säkerhet.

Hur positionerar ni er på marknaden?

  • Navcite är fokuserade på att erbjuda lösningar kring affärssystem och kompletterar moderna system med viktiga tilläggslösningar och tjänster inom områden som integration, business intelligence och mobilitet.
  • Vi har kontor i hela Sverige och Finland för att kunna arbeta nära våra kunder.
  • Vår filosofi är att förändringsprocesser ska påbörjas snabbt och avslutas med att övergå i den operationella verksamheten sömlöst.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Effektivisering av tidskrävande processer: Våra digitala flöden och vår AI-assistent automatiserar bokföring, fakturahantering och rapportering, vilket frigör tid från manuella uppgifter. Detta minskar arbetsbelastningen för ekonomiavdelningen och ger mer tid för strategiskt arbete.

Snabb och korrekt beslutsfattning: Ett webbaserat system ger realtidsdata tillgängligt var som helst, vilket gör det möjligt för ledningen att fatta snabbare och mer informerade beslut baserade på uppdaterade finansiella data.

Minskad risk för fel och bedrägerier: Automatiserade kontroller med hjälp av vår AI hjälper till att identifiera avvikelser och bluff fakturor, vilket minskar risken för misstag och fel i era ekonomiska processer.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Mäta verksamheten korrekt för att kunna ta beslut om löpande förbättringar för att skapa ökad effektivitet.
  • Snabbt implementera förändringar i kritiska verksamhetsprocesser
  • Säkra en verksamhet som rullar med liten friktion och störningar
  • Kunna skapa olika typer av rapporter med en liten arbetsinsats när de behövs.
  • Skapa bra grunddata från organisationen som går att lita på.
  • Kunna bidra med bättre prognoser för att snabbare kunna anpassa verksamheten.

För företag så som:

  • Scensor Control Nordic
  • KAMI
  • Sweef
  • IVAB
  • Transtema

Omdömen

Baserat på 1 omdömen

Baserat på 3 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Med inkorgen som tar emot alla digitala leverantörsfakturor och verifikat kan jag enkelt bokföra via en AI funktion. AI:n lär sig snabbt hur jag bokförde förra gången och kommande verifikat och fakturor blir mycket lätta att bokföra. Nu är det lättare att bokföra med fakturametoden än kontantmetoden. Med bankkopplingen så är det lätt att skicka upp fakturorna för betalning och pricka av betalningen i systemet när den är gjord. Programmet är väldigt lättarbetat.
Flexibiliteten. Det är lätt att få en överblick. Finns många integrationer. Går att sätta upp väldigt individuellt.
Smarta lösningar och enkelhet för användaren. Gör jobbet mycket mer effektivt. Snabb återkoppling vid ev. frågor och funderingar. Personalen som använder systemet uppskattar det verkligen.

Omdömen

Nackdelar

Vid granskning av verifikat ser man endast kontonummer och inte kontonamn. Programmet kräver en grundnivå av ekonomisk kunskap, för en hobbyekonom finns det en del extra hjälp som saknas.
Kan va lite krångligt ibland och de många möjligheterna gör att man ibland fastnar. Lite knasig namngivning på sina ställen. Kunde varit snabbare.
Finns inget negativt.

Tyvärr, ingen data än.

Hogia OpenBusiness Ekonomi

Hogia

Läs mer om Hogia OpenBusiness Ekonomi

Dynamics 365 Business Central

Navcite

Läs mer om Dynamics 365 Business Central

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site