Hogia OpenBusiness Ekonomi
vs
Deltek Maconomy

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Vårt ekonomisystem är designat för att vara intuitivt och lättanvänt, vilket minskar inlärningstiden och ökar effektiviteten i ditt ekonomiarbete.
  • Vi utvecklar med användaren och framtidens arbetssätt i fokus utan att tappa kontrollen.
  • Digitala processer med hjälp av AI gör att du som användare kan lägga tid på mer värdeskapande uppgifter.

Varför väljer man ert system?

Bättre software betyder bättre projekt

  • Maconomy är fullt integrerat utan någon överföring mellan olika moduler: ekonomi och projekt är 100% sammankopplade!
  • Processtöd speciellt utformat för projektorienterade verksamheter – allt från upphandling till budgetering, planering, tid- och utgiftsredovisning, fakturering och rapportering stöds fullt ut.
  • 'Multi-allt' för företag i tillväxt och expansion: Multi Company, Multi Currency, Multi Country.
  • Modernt användargränssnitt! Användare av Maconomy upplever ett webbgränssnitt som är modernt och användarvänligt, med nyckeltal och dashboards där de ska vara.
  • Öppen teknisk plattform – använd RESTFul API:er eller Delteks iPaaS Unionpoint som utgångspunkt för integrationer med 3:e parts programvara.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Trygghet - 40 års erfarenhet i utveckling av ekonomi- och lönesystem
  • Helhetsleverantör - Vi erbjuder ett brett utbud av system inom ekonomi, lön/HR och transport.
  • Personlig support - Med Hogia får du tillgång till branschkunnig och personlig support som hjälper dig att effektivisera din verksamhet och använda systemet på bästa sätt.

Varför väljer man er som leverantör?

Framtidssäkra med ett ERP-system byggt för en projektfokuserad bransch

  • Deltek erbjuder endast lösningar för projektorienterade verksamheter. Det betyder att allt vi gör när det gäller produktutveckling för Maconomy alltid görs för den branschen. Detta säkerställer att våra kunders satsning på ett nytt ERP-system också är för framtiden, där du vet att det kommer ny funktionalitet som är exakt anpassad till professional services företag.
  • Deltek gör det mesta av implementeringen av Maconomy hos våra kunder själva. Det betyder att du får världens bästa konsulter när du köper en Maconomy-lösning från Deltek. Delteks konsulter känner Maconomy bättre än någon annan, och kan projektorienterade företag bättre än någon annan.
  • Deltek är ett stort och internationellt företag med över 3.000 anställda och över 30.000 kunder. Ändå har vi en lokal närvaro med kontor i Stockholm (och Oslo, Trondheim och Köpenhamn), vilket säkerställer lokalkännedom och tillgänglighet!

Hur positionerar ni er på marknaden?

Hogia erbjuder två flexibla lösningar inom ekonomi och digital fakturahantering för att möta behoven hos både små och stora företag på den svenska marknaden. För de större kunderna, med mer omfattande behov och krav på funktionalitet, har vi en avancerad lösning som erbjuder hög effektivitet i ekonomihanteringen. För mindre företag har vi en lösning som är särskilt fokuserad på automatiserade processer och snabb hantering, så att ni kan effektivisera er ekonomihantering utan att kompromissa med kvalitet och säkerhet.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Deltek förvärvade Maconomy år 2010, som då hade sitt huvudkontor i Danmark. Med sin långa nordiska historia och meritlista har Maconomy många kunder och användare över hela Skandinavien och globalt som levererar olika typer av projekt av alla storlekar – varje dag!

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Effektivisering av tidskrävande processer: Våra digitala flöden och vår AI-assistent automatiserar bokföring, fakturahantering och rapportering, vilket frigör tid från manuella uppgifter. Detta minskar arbetsbelastningen för ekonomiavdelningen och ger mer tid för strategiskt arbete.

Snabb och korrekt beslutsfattning: Ett webbaserat system ger realtidsdata tillgängligt var som helst, vilket gör det möjligt för ledningen att fatta snabbare och mer informerade beslut baserade på uppdaterade finansiella data.

Minskad risk för fel och bedrägerier: Automatiserade kontroller med hjälp av vår AI hjälper till att identifiera avvikelser och bluff fakturor, vilket minskar risken för misstag och fel i era ekonomiska processer.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Deltek Maconomy stärker hanteringen av dina projekt, personal, kunder och ekonomi under hela projektets livscykel.
  • Deltek Maconomy hjälper till att driva din lönsamhet, förbättra din order-to-cash, samt hantera ditt rörelsekapital.
  • Deltek Maconomy säkerställer efterlevnad och hjälper dig fatta bättre beslut så att du kan fokusera på det du är bäst på; leverera fantastiska projekt!

Omdömen

Baserat på 1 omdömen

Baserat på 3 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Med inkorgen som tar emot alla digitala leverantörsfakturor och verifikat kan jag enkelt bokföra via en AI funktion. AI:n lär sig snabbt hur jag bokförde förra gången och kommande verifikat och fakturor blir mycket lätta att bokföra. Nu är det lättare att bokföra med fakturametoden än kontantmetoden. Med bankkopplingen så är det lätt att skicka upp fakturorna för betalning och pricka av betalningen i systemet när den är gjord. Programmet är väldigt lättarbetat.
Projektmodulen All information om vårt företag i ett system Rapporter
Hanteringen av transaktioner mellan två olika legala enheter är väldigt smidig. I Maconomy finns det många dimensioner för vilka min verksamhet kan välja hur och när de ska användas. Detta gör det möjligt till den uppföljning min verksamhet önskar. Flexibiliteten att anpassa systemet så det passar min verksamhet. Projekthanteringen. Från planering och uppsättning till uppföljning av både stora och små projekt.

Omdömen

Nackdelar

Vid granskning av verifikat ser man endast kontonummer och inte kontonamn. Programmet kräver en grundnivå av ekonomisk kunskap, för en hobbyekonom finns det en del extra hjälp som saknas.
Att uppdateringar till Maocnomy kommer inte automatiskt. Vi får använda samma version av Maconomy tills vi uppgraderar.
När det är hög belastning på servern bli svarstiden längre.

Tyvärr, ingen data än.

Hogia OpenBusiness Ekonomi

Hogia

Läs mer om Hogia OpenBusiness Ekonomi

Deltek Maconomy

Deltek

Läs mer om Deltek Maconomy

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site