Hogia OpenBusiness Ekonomi
vs
Attire

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Vårt ekonomisystem är designat för att vara intuitivt och lättanvänt, vilket minskar inlärningstiden och ökar effektiviteten i ditt ekonomiarbete.
  • Vi utvecklar med användaren och framtidens arbetssätt i fokus utan att tappa kontrollen.
  • Digitala processer med hjälp av AI gör att du som användare kan lägga tid på mer värdeskapande uppgifter.

Varför väljer man ert system?

Snabb och enkel onboarding

Vi vet att tid ofta är oerhört värdefullt för våra kunder - därför har vi försökt skapa en så enkel onboardingprocess som möjligt med tydliga steg-för-steg guider och mallar. Självklart finns vi där personligen för dig under hela processen också.

Total kontroll över artiklar, ordrar och lager

Att ha en tydlig och ordentlig artikelstruktur, stenkoll på alla typer av ordar och självklart; fullständig kontroll på ditt lager är grunden för att din verksamhet ska kunna växa. Vi vet det och det är hela stommen för vad Attire står för.

Modernt utseende och enkelt att använda

Glöm gamla dos-promptliknande tjänster som säger sig vara moderna för att de ligger i molnet. Vi jobbar med att vårt utseende ska vara enkelt, självförklarande och kännas up to date. Din användarupplevelse är viktig för oss.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Trygghet - 40 års erfarenhet i utveckling av ekonomi- och lönesystem
  • Helhetsleverantör - Vi erbjuder ett brett utbud av system inom ekonomi, lön/HR och transport.
  • Personlig support - Med Hogia får du tillgång till branschkunnig och personlig support som hjälper dig att effektivisera din verksamhet och använda systemet på bästa sätt.

Varför väljer man er som leverantör?

Ger dig fullskalig kontroll

Vi har byggt affärssystem i över 30 år åt både små bolag och internationella storbolag - med oss kan du känna dig trygg med att vi vet hur processerna brukar se ut, när det är tajta deadlines och lagret måste stämma. Oavsett om du alltid kommer vara ett mindre bolag eller växa massor så finns vi med dig som trygg och stabil partner.

Kundnära och snabb support

Vår fantastiska support hjälper dig snabbt med dina frågor. Välj själv om du vill leta runt på våra supportsidor, diskutera ett problem via mail eller bara slå en signal och prata med oss - du är det viktigaste vi har!

Vi lyssnar på dina behov

Dagens verksamheter förändras ständigt och vi är inte sena på bollen att hoppa på nya lösningar! Vi lyssnar mer än gärna på era behov och utmaningar och utvecklar Attire för att följa med när marknaderna svänger.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Hogia erbjuder två flexibla lösningar inom ekonomi och digital fakturahantering för att möta behoven hos både små och stora företag på den svenska marknaden. För de större kunderna, med mer omfattande behov och krav på funktionalitet, har vi en avancerad lösning som erbjuder hög effektivitet i ekonomihanteringen. För mindre företag har vi en lösning som är särskilt fokuserad på automatiserade processer och snabb hantering, så att ni kan effektivisera er ekonomihantering utan att kompromissa med kvalitet och säkerhet.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Vi finns här för dig

Vårt grundmål är självklart att hjälpa dig att skapa den ordning och struktur du behöver för att kunna växa på det sätt du vill. Det gör vi tillsammans med dig, vi brinner för att vara så kundnära det bara går och lyssnar mer än gärna på hur din verklighet ser ut. Att vi dessutom har en låg licenskostnad i jämförelse med många andra gör inte saken sämre.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Effektivisering av tidskrävande processer: Våra digitala flöden och vår AI-assistent automatiserar bokföring, fakturahantering och rapportering, vilket frigör tid från manuella uppgifter. Detta minskar arbetsbelastningen för ekonomiavdelningen och ger mer tid för strategiskt arbete.

Snabb och korrekt beslutsfattning: Ett webbaserat system ger realtidsdata tillgängligt var som helst, vilket gör det möjligt för ledningen att fatta snabbare och mer informerade beslut baserade på uppdaterade finansiella data.

Minskad risk för fel och bedrägerier: Automatiserade kontroller med hjälp av vår AI hjälper till att identifiera avvikelser och bluff fakturor, vilket minskar risken för misstag och fel i era ekonomiska processer.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Vi gillar ord som kontroll och struktur...

Att ha kontroll över sina data är A och O för alla bolag. Med Attire får du snabbt överblick och struktur och kan fatta rätt beslut utifrån det. Glöm excelblad och ogrundade inköp. Välkommen välgrundade rapporter och total kontroll.

Vi är extra stolta över vår lagerhantering där du har stenkoll på lagervärden, sålda och reserverade artiklar, olika typer av lager och fifo-hantering.

Omdömen

Baserat på 1 omdömen

Baserat på 2 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Med inkorgen som tar emot alla digitala leverantörsfakturor och verifikat kan jag enkelt bokföra via en AI funktion. AI:n lär sig snabbt hur jag bokförde förra gången och kommande verifikat och fakturor blir mycket lätta att bokföra. Nu är det lättare att bokföra med fakturametoden än kontantmetoden. Med bankkopplingen så är det lätt att skicka upp fakturorna för betalning och pricka av betalningen i systemet när den är gjord. Programmet är väldigt lättarbetat.
Hemsidan följer en bra och tydlig struktur vilket underlättar processen för ett enklare och mer effektivt arbetsflöde. Alla steg kan smidigt göras i Attire. Supporten är väldigt bra, kompetenta och återkommer alltid snabbt på ärenden!
Attire är ett enkelt och användarvänligt system som täcker alla funktioner vi behöver för att hantera våra artiklar och vår värdekedja. Med bra integrationsmöjligheter kan vi driva vår verksamhet enhetligt. Snabb och kompetent support som alltid hittar lösningar på de problem vi haft.

Omdömen

Nackdelar

Vid granskning av verifikat ser man endast kontonummer och inte kontonamn. Programmet kräver en grundnivå av ekonomisk kunskap, för en hobbyekonom finns det en del extra hjälp som saknas.
När buggar kommer upp, är det svårt att felsöka dem själv, men då supporten alltid hjälper till snabbt så löser det sig bra ändå!
Skulle önska en funktion att kunna hantera leverantörsfakturor i Attire för att matcha med inlagda inköp.

Hogia OpenBusiness Ekonomi

Hogia

Läs mer om Hogia OpenBusiness Ekonomi

Attire

Attire

Läs mer om Attire

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site