Hogia OpenBusiness Ekonomi
vs
Amili

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

Enligt offert

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Faktureringsprogram

API integrering
Återkommande fakturering
Bankkoppling
E-fakturering
Fakturaköp
Kreditfaktura
Massfakturering
Offert
Påminnelseverktyg
Rapporter
ROT / RUT verktyg
Valutahantering
API integrering
Återkommande fakturering
Bankkoppling
E-fakturering
Fakturaköp
Kreditfaktura
Massfakturering
Offert
Påminnelseverktyg
Rapporter
ROT / RUT verktyg
Valutahantering

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Vårt ekonomisystem är designat för att vara intuitivt och lättanvänt, vilket minskar inlärningstiden och ökar effektiviteten i ditt ekonomiarbete.
  • Vi utvecklar med användaren och framtidens arbetssätt i fokus utan att tappa kontrollen.
  • Digitala processer med hjälp av AI gör att du som användare kan lägga tid på mer värdeskapande uppgifter.

Varför väljer man ert system?

Man väljer Amili för att få en smartare, effektivare och mer automatiserad ekonomiavdelning.

Amili förenklar ditt arbete genom:

  • Att öka betalningsviljan och skapa starkare likviditet.
  • Bättre systemstöd och datadrivna beslut.
  • Tillgänglig, kompetent och snabb support.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Trygghet - 40 års erfarenhet i utveckling av ekonomi- och lönesystem
  • Helhetsleverantör - Vi erbjuder ett brett utbud av system inom ekonomi, lön/HR och transport.
  • Personlig support - Med Hogia får du tillgång till branschkunnig och personlig support som hjälper dig att effektivisera din verksamhet och använda systemet på bästa sätt.

Varför väljer man er som leverantör?

Amili är sömlöst integrerat med Vismas ekonomisystem och kan integrera med många andra välkända system. Det kan helt enkelt inte bli smidigare.

Vi har lång erfarenhet av känsliga inkassoåtgärder och hjälper dig att balansera företagets likviditetsbehov med förståelse för din kunds situation.

Tre fördelar med Amili

• Med ett och samma system får du bättre kontroll över ditt fakturaflöde.

• Hantera känsliga inkassoåtgärder med certifierade specialister.

• Få personlig service och avlasta din organisation.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Hogia erbjuder två flexibla lösningar inom ekonomi och digital fakturahantering för att möta behoven hos både små och stora företag på den svenska marknaden. För de större kunderna, med mer omfattande behov och krav på funktionalitet, har vi en avancerad lösning som erbjuder hög effektivitet i ekonomihanteringen. För mindre företag har vi en lösning som är särskilt fokuserad på automatiserade processer och snabb hantering, så att ni kan effektivisera er ekonomihantering utan att kompromissa med kvalitet och säkerhet.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Allt går snabbare när allt hänger ihop

Amili är en vidareutveckling av Vismas beprövade faktura-, påminnelse- och inkassoservice. Vår digitala plattform ger dig tillgång till automatiserade verktyg för hela betalprocessen: från faktura till påminnelse och inkasso.

Genom att kombinera smart, innovativ teknik och mänsklig kontakt humaniserar Amili fakturaflödet. Det säkerställer en ansvarsfull hantering av den känsliga påminnelse- och inkassoprocessen, vilket upprätthåller förtroendet, stärker tilliten och ökar betalningsviljan.

Amili driver dina ärenden så långt som det behövs, med kundanpassad kommunikation för enklare och snabbare betalning. Du bestämmer själv vad som sköts automatiskt och får full koll genom rapportering i realtid.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Effektivisering av tidskrävande processer: Våra digitala flöden och vår AI-assistent automatiserar bokföring, fakturahantering och rapportering, vilket frigör tid från manuella uppgifter. Detta minskar arbetsbelastningen för ekonomiavdelningen och ger mer tid för strategiskt arbete.

Snabb och korrekt beslutsfattning: Ett webbaserat system ger realtidsdata tillgängligt var som helst, vilket gör det möjligt för ledningen att fatta snabbare och mer informerade beslut baserade på uppdaterade finansiella data.

Minskad risk för fel och bedrägerier: Automatiserade kontroller med hjälp av vår AI hjälper till att identifiera avvikelser och bluff fakturor, vilket minskar risken för misstag och fel i era ekonomiska processer.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Automatiserar tidskrävande manuella processer.
  • Ökar betalningsviljan och ger nöjdare kunder.
  • Bättre systemstöd, analys och smartare beslut.
  • Full kontroll och starkare likviditet.
  • Frigör tid att investera i strategiska initiativ.

Omdömen

Baserat på 1 omdömen

Baserat på 1 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Med inkorgen som tar emot alla digitala leverantörsfakturor och verifikat kan jag enkelt bokföra via en AI funktion. AI:n lär sig snabbt hur jag bokförde förra gången och kommande verifikat och fakturor blir mycket lätta att bokföra. Nu är det lättare att bokföra med fakturametoden än kontantmetoden. Med bankkopplingen så är det lätt att skicka upp fakturorna för betalning och pricka av betalningen i systemet när den är gjord. Programmet är väldigt lättarbetat.
Den personliga kontakten och den tydligt lösningsorienterade inställningen är mycket uppskattad. Vi får alltid snabba och konkreta svar på våra frågor, vilket skapar trygghet och underlättar vårt arbete.

Omdömen

Nackdelar

Vid granskning av verifikat ser man endast kontonummer och inte kontonamn. Programmet kräver en grundnivå av ekonomisk kunskap, för en hobbyekonom finns det en del extra hjälp som saknas.
Samarbetet mellan Visma-företagen fungerar inte helt sömlöst, vilket kan skapa viss frustration. Detta är dock mer kopplat till strukturen inom Visma och inte något som Amili direkt kan påverka.

Hogia OpenBusiness Ekonomi

Hogia

Läs mer om Hogia OpenBusiness Ekonomi

Amili

Visma Amili

Läs mer om Amili

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site