NetSuite
vs
Bokio

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

-

Ytterligare priser

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

Från 299k...

Ytterligare priser

fr. 1380k...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Ekonomisystem

Analysverktyg
Automatisk bokföring
Automatiska betalningar
Bokföring
Budgetering
Elektronisk fakturahantering
Fakturering
Flerbolagshantering
Integrerbart
Lönehantering
Rapporter
Tid & projekthantering
Analysverktyg
Automatisk bokföring
Automatiska betalningar
Bokföring
Budgetering
Elektronisk fakturahantering
Fakturering
Flerbolagshantering
Integrerbart
Lönehantering
Rapporter
Tid & projekthantering

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Realtidsinformation
  • Visibilitet från KPI ner till transaktion över grupper och enskilda bolag
  • Enkelt att använda
  • Äkta molnapplikation
  • Flexibel och skalbar plattform
  • Enkel att integrera med andra applikationer
  • Kontrol över kostnader/intäkter och kunna öka försäljningen

Varför väljer man ert system?

Vi på Bokio tycker inte att krånglig företagsadmin ska skrämma personer från att följa sina företagsdrömmar och starta eget. Därför har vi utvecklat ett allt-i-ett system som enkelt att jobba i och som ger dig en hjälpande hand under hela resan.

Varför väljer man er som leverantör?

NetSuite är världens ledande ERP leverantör i molnet sedan över 20 år med över 31000 bolagskunder världen över. NetSuite bygger på en öppen arkitektur och gemensam datakälla detta gör plattformen ideal för snabbskalande bolag med verksamheter i flera länder.

NetSuite säkerställer en gemensam version av sanningen och ger bättre beslutsunderlag åt medarbetare, styrelse och ägare.

Varför väljer man er som leverantör?

Bokio Företagskonto

Vi är den enda leverantören på marknaden som kan erbjuda ett integrerat företagskonto direkt till bokföringen. Minska risken för misstag, spara tid och få bättre koll på din ekonomi.

Lätt att göra rätt

Utöver vår support har vi över 500 hjälpguider som beskriver hur du tacklar vanliga situationer i bokföringen. Du kan även bolla eventuella frågor med någon av de 17 000 egenföretagare som finns i vår Facebookgrupp.

Erbjudande för nystartade företag

Som nystartad får du upp till 6 månader på köpet när du tecknar en prenumeration hos Bokio. En perfekt start på ditt nya kapitel!

Hur positionerar ni er på marknaden?

  • Möjliggör snabb expansion för företag, tex framtida unicorns
  • Äkta molnbaserad ERP
  • Global med lokal förankring utrullat i 200+ länder
  • Flexibilitet för framtida förändringar i verksamheten och omvärlden

Hur positionerar ni er på marknaden?

Vår primära målgrupp är mindre företag och egenföretagare som inte vill lägga onödig tid på företagsadmin. Bokio passar väldigt bra för nya företagare, tack vare enkelheten i systemet. Vi har stöd för aktiebolag, enskilda firmor, handelsbolag, kommanditbolag och ekonomiska föreningar inom de flesta branscher.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Beslutsstöd/rapportering i realtid
  • Koncernkonsolidering
  • Synbarhet genom bolag, regioner och kontor
  • Rätt resursallokering över bolag, regioner och kontor
  • Se till att deras ERP alltid är på senaste versionen
  • Faciliterar stark tillväxt i personal, bolag, länder och volym

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

När du startar företag är det sällan den administrativa delen som lockar. Bokio är byggt för att egenföretagare ska kunna lägga mindre tid på bokföringen, och mer tid på sin verksamhet. Genom automatisering, integrerat företagskonto och smarta funktioner blir det lätt att göra rätt, samtidigt som du sparar tid på köpet.

Omdömen

Baserat på 3 omdömen

Baserat på 3 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Användarvänligheten. Det är lätt att navigera och enkelt nog att förstå för en förstagångsanvändare.
Möjligheterna systemet har för ett företag och alla dess avdelningar. Jag tycker om de sparade sökningarna och rapporterna du kan anpassa. Jag tycker också om att kunna följa alla flöden för exempelvis PO:s
Mycket lättarbetat system med alla funktioner som jag behövde.
Bra systemstöd för bokföring

Omdömen

Nackdelar

Det finns begränsningar som gör att vissa uppgifter blir onödigt komplicerade
Jag tycker inte om att när du skickar ett mail genom NetSuite så kan du inte se det i din vanliga inkorg. Jag skulle vilja kunna se det där för att kunna följa allt snabbt och enkelt
Kommer inte på något just nu.
Jag har svårt att förstå vissa kopplingar med kvittoregisteringen och momsen

NetSuite

Oracle NetSuite

Läs mer om NetSuite

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site