Blikk Pro
vs
Attire

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Du samlar dina viktigaste funktioner på samma ställe: Blikk gör det möjligt att arbeta i ett sömlöst affärsflöde, från offert till projektplanering, tidrapportering, analys, faktura- och löneunderlag.
  • Du skapar tid för viktigare uppgifter: Genom att samla företagets viktigaste funktioner i Blikk slipper du onödigt dubbelarbete i flera system, minskar administrationen och ökar lönsamheten.
  • Du får ett flexibelt och användarvänligt system: Blikk har ett modernt och användarvänligt gränssnitt som gör systemet enkelt att använda, både på dator och i mobilappen.

Varför väljer man ert system?

Snabb och enkel onboarding

Vi vet att tid ofta är oerhört värdefullt för våra kunder - därför har vi försökt skapa en så enkel onboardingprocess som möjligt med tydliga steg-för-steg guider och mallar. Självklart finns vi där personligen för dig under hela processen också.

Total kontroll över artiklar, ordrar och lager

Att ha en tydlig och ordentlig artikelstruktur, stenkoll på alla typer av ordar och självklart; fullständig kontroll på ditt lager är grunden för att din verksamhet ska kunna växa. Vi vet det och det är hela stommen för vad Attire står för.

Modernt utseende och enkelt att använda

Glöm gamla dos-promptliknande tjänster som säger sig vara moderna för att de ligger i molnet. Vi jobbar med att vårt utseende ska vara enkelt, självförklarande och kännas up to date. Din användarupplevelse är viktig för oss.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Du får förstklassig support: Blikk erbjuder gratis support via chatt, mejl och telefon. Vår support har en genomsnittlig svarstid på 60 sekunder och en kundnöjdhet på 99%.
  • Du kan integrera med andra system: Blikk kan enkelt integreras med marknadens ledande ekonomi- och lönesystem. Vi erbjuder även ett öppet API, vilket innebär att du kan skapa egna kopplingar.
  • Du kan få hjälp att komma igång: Vi erbjuder dig uppstartshjälp och rådgivning, så att du kan bygga upp det bästa arbetsflödet för ditt företag och komma igång med systemet så snabbt som möjligt.

Varför väljer man er som leverantör?

Ger dig fullskalig kontroll

Vi har byggt affärssystem i över 30 år åt både små bolag och internationella storbolag - med oss kan du känna dig trygg med att vi vet hur processerna brukar se ut, när det är tajta deadlines och lagret måste stämma. Oavsett om du alltid kommer vara ett mindre bolag eller växa massor så finns vi med dig som trygg och stabil partner.

Kundnära och snabb support

Vår fantastiska support hjälper dig snabbt med dina frågor. Välj själv om du vill leta runt på våra supportsidor, diskutera ett problem via mail eller bara slå en signal och prata med oss - du är det viktigaste vi har!

Vi lyssnar på dina behov

Dagens verksamheter förändras ständigt och vi är inte sena på bollen att hoppa på nya lösningar! Vi lyssnar mer än gärna på era behov och utmaningar och utvecklar Attire för att följa med när marknaderna svänger.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Blikk skapar tid med hjärta.

Tid är det mest värdefulla vi har och därför det finaste vi kan ge. Och att skapa tid finns i vårt DNA. Vi behöver inte uppfinna tidsmaskiner eller bryta fysikens lagar – tid är kärnan i vår produkt och det värde vi ger till våra kunder.

Med hjälp av Blikks smarta system kan du enkelt minska administrationen och skapa tid för det som ligger dig varmast om hjärtat – exempelvis dina projekt, kunduppdrag eller kollegor.

Men det är inte enbart systemet som skapar tid för dig.

Vår support är också tidsskapare.

Om du har några frågor eller funderingar behöver du inte vänta i flera timmar eller dagar för att få hjälp.

Vår support har en genomsnittlig svarstid på 60 sekunder och en kundnöjdhet på 99%.

Testa Blikk gratis eller boka en demo av systemet - vi ser fram emot att berätta mer om hur vi kan minska administrationen och skapa tid för dig.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Vi finns här för dig

Vårt grundmål är självklart att hjälpa dig att skapa den ordning och struktur du behöver för att kunna växa på det sätt du vill. Det gör vi tillsammans med dig, vi brinner för att vara så kundnära det bara går och lyssnar mer än gärna på hur din verklighet ser ut. Att vi dessutom har en låg licenskostnad i jämförelse med många andra gör inte saken sämre.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Några av de vanligaste utmaningarna och behov som våra kunder har är att de:

  • Arbetar i flera olika system och vill samla sina funktioner på ett ställe
  • Har mycket manuella processer och vill bli mer digitala
  • Tappar bort fakturerbara timmar och vill få bättre koll på sin tid
  • Har dålig koll och vill kunna följa upp viktiga nyckeltal på ett enklare sätt

Så här säger några av våra kunder om Blikk:

”Övergången till Blikk gjorde att vi kunde säga upp fyra befintliga system”

”Blikk har minskat vår admin med 3-4 timmar per vecka och sparat oss 80 000 kr”

”Tack vare Blikk kan jag fakturera en timme mer varje dag, en 20% ökning av debiteringsgraden”

”Blikk gör det möjligt att följa ekonomiska nyckeltal som intäkter och kostnader i realtid”

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Vi gillar ord som kontroll och struktur...

Att ha kontroll över sina data är A och O för alla bolag. Med Attire får du snabbt överblick och struktur och kan fatta rätt beslut utifrån det. Glöm excelblad och ogrundade inköp. Välkommen välgrundade rapporter och total kontroll.

Vi är extra stolta över vår lagerhantering där du har stenkoll på lagervärden, sålda och reserverade artiklar, olika typer av lager och fifo-hantering.

Omdömen

Baserat på 2 omdömen

Baserat på 2 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Blikk är ett mycket användarvänligt och effektivt tidrapporteringssystem som vi använder dagligen. Systemet erbjuder en rad funktioner som underlättar vårt arbete betydligt. Sammanfattningsvis är Blikk ett ovärderligt verktyg som förbättrar vår effektivitet och noggrannhet i det dagliga arbetet.
Enkelheten ,snabbt up and running
Hemsidan följer en bra och tydlig struktur vilket underlättar processen för ett enklare och mer effektivt arbetsflöde. Alla steg kan smidigt göras i Attire. Supporten är väldigt bra, kompetenta och återkommer alltid snabbt på ärenden!
Attire är ett enkelt och användarvänligt system som täcker alla funktioner vi behöver för att hantera våra artiklar och vår värdekedja. Med bra integrationsmöjligheter kan vi driva vår verksamhet enhetligt. Snabb och kompetent support som alltid hittar lösningar på de problem vi haft.

Omdömen

Nackdelar

I bland behöver man ta ut två rapporter för att få fram de uppgifter vi vill ha. Tex Fakturerat belopp per etikett.
Har inget som jag ogillar
När buggar kommer upp, är det svårt att felsöka dem själv, men då supporten alltid hjälper till snabbt så löser det sig bra ändå!
Skulle önska en funktion att kunna hantera leverantörsfakturor i Attire för att matcha med inlagda inköp.

Blikk Pro

Blikk

Läs mer om Blikk Pro

Attire

Attire

Läs mer om Attire

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site