Visma Spcs Affärssystem
vs
Attire

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Våra affärssystem är skräddarsydda för blivande, nystartade och erfarna småföretagare. Vi har sedan 1984 tagit fram användarvänliga, enkla och tidsbesparande system, så att man ska kunna lägga mer tid på sitt företag – och mindre på det ekonomiska.
  • Digitalisering är vår grej. Våra affärssystem byggs för automation. Allt för att skapa helt digitala flöden och minimera manuella processer.
  • Allt för att få dig att lyckas. Hos oss får du hjälp igång, support och tillgång till vårt omtyckta forum där du inte bara får hjälp av våra rådgivare – utan av 40 000 andra småföretagare!.

Varför väljer man ert system?

Snabb och enkel onboarding

Vi vet att tid ofta är oerhört värdefullt för våra kunder - därför har vi försökt skapa en så enkel onboardingprocess som möjligt med tydliga steg-för-steg guider och mallar. Självklart finns vi där personligen för dig under hela processen också.

Total kontroll över artiklar, ordrar och lager

Att ha en tydlig och ordentlig artikelstruktur, stenkoll på alla typer av ordar och självklart; fullständig kontroll på ditt lager är grunden för att din verksamhet ska kunna växa. Vi vet det och det är hela stommen för vad Attire står för.

Modernt utseende och enkelt att använda

Glöm gamla dos-promptliknande tjänster som säger sig vara moderna för att de ligger i molnet. Vi jobbar med att vårt utseende ska vara enkelt, självförklarande och kännas up to date. Din användarupplevelse är viktig för oss.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Vi gör allt för att du ska kunna lägga mer tid på din passion och mindre på det administrativa. Detta genom att erbjuda smarta, användarvändliga och tidsbesparande ekonomisystem.
  • Vi ger dig programsupport och guidar dig igång i ditt program. Dessutom finns vårt företagsforum där du får hjälp av både oss på Visma och 40 000 andra företagare.
  • Testa programmet innan du bestämmer dig! Vi erbjuder 30 dagars öppet köp och pengarna tillbaka om du inte är nöjd.

Varför väljer man er som leverantör?

Ger dig fullskalig kontroll

Vi har byggt affärssystem i över 30 år åt både små bolag och internationella storbolag - med oss kan du känna dig trygg med att vi vet hur processerna brukar se ut, när det är tajta deadlines och lagret måste stämma. Oavsett om du alltid kommer vara ett mindre bolag eller växa massor så finns vi med dig som trygg och stabil partner.

Kundnära och snabb support

Vår fantastiska support hjälper dig snabbt med dina frågor. Välj själv om du vill leta runt på våra supportsidor, diskutera ett problem via mail eller bara slå en signal och prata med oss - du är det viktigaste vi har!

Vi lyssnar på dina behov

Dagens verksamheter förändras ständigt och vi är inte sena på bollen att hoppa på nya lösningar! Vi lyssnar mer än gärna på era behov och utmaningar och utvecklar Attire för att följa med när marknaderna svänger.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Vi vänder oss i första hand till blivande, nystartade och befintliga småföretag i Sverige mellan 0-50 anställda. Våra produkter lämpar sig till de allra flesta branscher oavsett bolagsform.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Vi finns här för dig

Vårt grundmål är självklart att hjälpa dig att skapa den ordning och struktur du behöver för att kunna växa på det sätt du vill. Det gör vi tillsammans med dig, vi brinner för att vara så kundnära det bara går och lyssnar mer än gärna på hur din verklighet ser ut. Att vi dessutom har en låg licenskostnad i jämförelse med många andra gör inte saken sämre.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Visma Spcs finns för att förenkla allt det ekonomiska – med lättbegripliga och självkörande ekonomisystem som gör det mesta av jobbet åt dig. Så att du kan fokusera på din passion och samtidigt ha full kontroll.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Vi gillar ord som kontroll och struktur...

Att ha kontroll över sina data är A och O för alla bolag. Med Attire får du snabbt överblick och struktur och kan fatta rätt beslut utifrån det. Glöm excelblad och ogrundade inköp. Välkommen välgrundade rapporter och total kontroll.

Vi är extra stolta över vår lagerhantering där du har stenkoll på lagervärden, sålda och reserverade artiklar, olika typer av lager och fifo-hantering.

Omdömen

Baserat på 6 omdömen

Baserat på 2 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Att träffa människor!
Logiskt och enkelt, snabb support.
Hemsidan följer en bra och tydlig struktur vilket underlättar processen för ett enklare och mer effektivt arbetsflöde. Alla steg kan smidigt göras i Attire. Supporten är väldigt bra, kompetenta och återkommer alltid snabbt på ärenden!
Attire är ett enkelt och användarvänligt system som täcker alla funktioner vi behöver för att hantera våra artiklar och vår värdekedja. Med bra integrationsmöjligheter kan vi driva vår verksamhet enhetligt. Snabb och kompetent support som alltid hittar lösningar på de problem vi haft.

Omdömen

Nackdelar

Administrativa uppgifter
Att det inte finns ett större leverantör hantering. Inkomna efakturor borde finnas ha fler attest flöde.
När buggar kommer upp, är det svårt att felsöka dem själv, men då supporten alltid hjälper till snabbt så löser det sig bra ändå!
Skulle önska en funktion att kunna hantera leverantörsfakturor i Attire för att matcha med inlagda inköp.

Visma Spcs Affärssystem

Visma Spcs

Läs mer om Visma Spcs Affärssystem

Attire

Attire

Läs mer om Attire

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site